tussat Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Hei. Jeg har vært plaget med benhinnebetennelse i ca 1 år.Jeg er 17 år og trener hver dag (går idrettslinja i tillegg til at jeg trener sprint på ettermiddagene). Jeg har ikke oppsøkt lege, men har blitt fortalt at symptomene tyder på benhinnebetennelse. Jeg søker etter råd for å bli kvitt plagene. Jeg har fått råd som : uttøying, varme/kalde bad,gode sko og kutte ut all trening for en periode.De tre første rådene har ikke virket, og å kutte ut all trening er umulig i min situasjon. Det jeg lurer på er om det er noen som har noen andre råd? eller om det er noen som har vært borti det samme og kan fortelle meg hvordan de ble kvitt dette? På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 -tussat. Stikkordet er som du vel har hørt, at trening som ikke provoserer frem smerter i det skadde området er bra for tilhelingen. Blir du værre av løping, må du i en i periode sykle, svømme, rulleski osv., bare for å nevne noe. Ofte kan slike beinhinnebetennelser komme av feilstillinger i føttene, gale sko osv. men dette bør legen din eller en fysioterapeut sjekke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussat Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 -tussat. Stikkordet er som du vel har hørt, at trening som ikke provoserer frem smerter i det skadde området er bra for tilhelingen. Blir du værre av løping, må du i en i periode sykle, svømme, rulleski osv., bare for å nevne noe. Ofte kan slike beinhinnebetennelser komme av feilstillinger i føttene, gale sko osv. men dette bør legen din eller en fysioterapeut sjekke. Takk for svar. Disse tingene har jeg allerede hørt, men for meg som satser på sprint er det vanskelig å kutte ut løpetrening. Angående lege; jeg har inntrykk av at allmennlegen ikke har spesielt gode kunnskaper om idrettsskader o.l. Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
regnbuen1365380543 Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Takk for svar. Disse tingene har jeg allerede hørt, men for meg som satser på sprint er det vanskelig å kutte ut løpetrening. Angående lege; jeg har inntrykk av at allmennlegen ikke har spesielt gode kunnskaper om idrettsskader o.l. Takk for svar. Jeg var hos min fastlege med samme problemet, og han forsto øyeblikkelig hva det var. Jeg fikk de samme rådene som Thor-Øistein kom med. Tror ikke du har noe valg gitt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
James Hook Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg var hos min fastlege med samme problemet, og han forsto øyeblikkelig hva det var. Jeg fikk de samme rådene som Thor-Øistein kom med. Tror ikke du har noe valg gitt... Hei jeg har også beinhinne betennelse. Og gode (og svinaktig dyre) sko er selvsakt viktig. Men øvelser der du kjenner det tar ved på skinnleggen tror jeg hjelper. Det kan være å rulle med foten, tøye nedre del av leggen, tøye rista (sitte på kne og føtter) og gå i nedover bakke f.eks sykle opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.