Gå til innhold

Har jeg rett på yrkesrettet attføring?

Anbefalte innlegg

Gjest AnneKath

For 1,5 år siden utdannet jeg meg til frisør. Det første året holdt var jeg ansatt i en salong, men pga at jeg har små barn og ikke vil jobbe så mye, startet jeg mitt eget firma fra 1.januar i år...og ble allergisk mot produktene jeg jobber med... Nå må jeg slutte pga allergien, har jeg krav på yrkesrettet attføring? Har ikke jobbet mer enn et par dager i uken, så inntekten har ikke vært det helt store.

Håper noen kan svare meg:) På forhånd takk

Fortsetter under...

Gjest ensomgårpåattføringselv

Ja det har du. Ta kontakt med legen din, han skriver en diagnose. Denne tar du med til trygdekontoret, som sender videre til aetat, eller omvendt. Lykke til

jeg har en veninne som har fått det innvilget p.g.a allergi på produktene til en frisørsalong. Det er jo bare å prøve. Hver sak blir jo behandlet individuelt, men jeg tror du har en god sak. Du bør være over 23 år og hatt en slags relevant utdanning tror jeg i tillegg.

Men husk at du får utbetalt kun 65% av lønnen din som du har i dag...

Lykke til:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...