Gå til innhold

Digitalkamera - hp - kun tusing!

Anbefalte innlegg

Kan ikke du ta noen bilder og si hvordan de blir? Og så tar du en videosnutt på 30 sekunder og ser hvordan den blir.

Så skriver du det her og reklamerer litt, eventuelt klager over hvor elendig det ble.

Hvis du vil, og fortsatt har mailen min, så kan du sende meg et bilde på mail og vise meg kvaliteten, dog sier vel ikke dette meg så mye da jeg sikkert ikke ser forskjell på et godt og dårlig bilde uansett :)

Det er vært en del tester på digitalkameraer.

se http://www.dinside.no

eller

http://www.tv2.no/hjelperdeg

for eksempel..

Dinside har i hvertfall lagt ut eksempelbilder.

Fortsetter under...

Fortell hvordan det går og hvordan kameraet er.

Jeg vil også ha et digitalkamera, og prisen på dette høres godt ut.

Er det sånt display hvor man kan se på bildene etter at de er tatt? (Jupp, jeg er helt grønn men vil ha digitalkamera jeg også).

Sånn, nå har jeg filma meg selv, tatt et par bilder, overført til pc, og er så langt veldig fornøyd :))

Enkel programvare, bildene hopper inn på pcen automatisk, du trenger bare klikke en gang med musa. Hvis du vil ha de inn på en pc uten å installere programvare kan du gjøre det og, bare en innstilling på kameraet, så blir det som en ekstern disk når du kobler til.

For en tusenlapp er jeg veldig fornøyd!! :)

Var ikke veldig god kvalitet på filmen, men det trenger man vel heller ikke?

Tilleggsopplysning, hvis du vil ha... Jeg kan ta 7 bilder av beste kvalitet, eller 13 av litt dårligere kvalitet, eller 76 av dårligst kvalitet. Men dårligst kvalitet er bra nok for meg, og jeg er sjelden så lenge borte fra pc at jeg kommer til å ta mer enn 76 bilder. Og det går jo an å slette fra kameraet og, og bare det halverer jo antallet med en gang... Men hvis man vil ha plass til mer enn dette kan man kjøpe ekstra minnebrikke. Hvor stor plass en filmsnutt tar er jeg ikke sikker på.

Sånn, nå har jeg filma meg selv, tatt et par bilder, overført til pc, og er så langt veldig fornøyd :))

Enkel programvare, bildene hopper inn på pcen automatisk, du trenger bare klikke en gang med musa. Hvis du vil ha de inn på en pc uten å installere programvare kan du gjøre det og, bare en innstilling på kameraet, så blir det som en ekstern disk når du kobler til.

Tilleggsopplysning, hvis du vil ha... Jeg kan ta 7 bilder av beste kvalitet, eller 13 av litt dårligere kvalitet, eller 76 av dårligst kvalitet. Men dårligst kvalitet er bra nok for meg, og jeg er sjelden så lenge borte fra pc at jeg kommer til å ta mer enn 76 bilder. Og det går jo an å slette fra kameraet og, og bare det halverer jo antallet med en gang... Men hvis man vil ha plass til mer enn dette kan man kjøpe ekstra minnebrikke. Hvor stor plass en filmsnutt tar er jeg ikke sikker på.

Thanks! Nå ble jeg plutselig kamerakåt igjen.

Får sjekke litt rundt forbi etterhvert. Jeg trenger jo tross alt ikke rare greine jeg heller.

Hvordan er forresten størrelsen på kameraet?

Kan ikke du ta noen bilder og si hvordan de blir? Og så tar du en videosnutt på 30 sekunder og ser hvordan den blir.

Så skriver du det her og reklamerer litt, eventuelt klager over hvor elendig det ble.

Hvis du vil, og fortsatt har mailen min, så kan du sende meg et bilde på mail og vise meg kvaliteten, dog sier vel ikke dette meg så mye da jeg sikkert ikke ser forskjell på et godt og dårlig bilde uansett :)

Legger ut et par bilder på internett, kom på #nattprat skal du få link.

Gjest IngenLurerDenneGutten

Er der ikke valg: kvalitet eller størrelse? Når du går ned på kvaliteten komprimerer du fila. Når du går ned på pixel (bildestørelse) opprettholder du kvaliteten - bildet blir bare mindre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...