sommerblid Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hei, jeg har en "kvise", eller noe jeg tror kan være en kvise, i hodebunnen. Når jeg kommer nær den gjør det vondt, og jeg får også vondt i et definert område i hodet. Området er oppå hodet, over venstre øye. Hodepinen kommer og går. Hva kan dette være? Kommer jeg nær en nerve? Når punktet er aktivert kommer hodepinen litt nå og da, som et "streif", og noen ganger "bare sitter det der". Vet ikke om denne "kvisen" er problemet eller ikke. Jeg har forsøkt å klemme på den, men fikk veldig vondt - og det kom bare litt blank væske/blod ut. T.o. har jeg slitt litt med migrene, tåler dårlig sterkt sollys (myser med øynene) m.v., men migrenen har normalt ikke utartet seg slik, og over såpass lang tid. I tillegg fikk jeg i nov 2002 whiplash, som jeg stadig går til behandling for. Det er først de siste månedene jeg har slitt med hodepinen, så jeg vet ikke helt om det har sammenheng med nakkeslengen. Et par netter har det vært så ille at jeg ikke får sove, eller at jeg har våknet av hodepinen. Er ikke spes glad i paracet o.l., men en helg da det sto på som verst forsøkte jeg 2 paracet...uten at det hjalp nevneverdig. Har noen noe godt svar? På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107723-hodepinekvise-i-hodebunnen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 1) kulen i hodebunnen er trolig ufarlig ( betent liten kul). Denne KAN trykke på nerver, eller irritere muskelen i området, som kan gi utstrålende lett hodepine. Råder deg til å la kulen være i fred, den vil sannsynligvis forsvinne. Vedvarende plage bør undersøkes. 2) Migrene bør kartlegges av legen din. Gode medisiner finnes, kan hjelpe godt om det sikkert er migrene du har. 3) "whiplash" kan gi muskulært eller ligament-indusert hodepine, kan ofte kalles "stress-hodepine". Viktig at denne ikke forveksles med migrene-hodepine. Både migrene og stress-hodepine utløst av nakkeplager kan behandles med Naproxen-liknende medisiner Disse kan du få reseptfritt, dosen må være 2-3 ganger den som står skrevet på pakningen. Du skal ikke bruke slike medisiner om du har mage-problemer. Kontakt eventuelt fastlegen din for en prat om total-situasjonen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107723-hodepinekvise-i-hodebunnen/#findComment-636214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.