bekymra77 Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg er en kvinne på 26 år som i en tid nå har hatt problemer med magen. Jeg har lette, sviende,stikkende smerter på venstre siden av magen ved navlen og litt nedover. Smerten kommer og går og varierer i intensitet. Jeg har også problemer med mye luft i magen. Avføringen varierer ofte mellom hard og løs. Noen ganger må jeg akutt på do etter å ha spist mye mat. Jeg har ikke blod i avføringen og heller ikke mye slim (noe når magen er svært løs). Jeg føler meg ellers frisk, jeg har god matlyst og har heller ikke noe problem med kvalme og svimmelhet, men bekymrer meg for magen. Er dette symtomer på alvorlig sykdom? Må også nevne at problemene startet etter en omgangsyke jeg hadde rett før jul. Kan det være at fordøyelsessystemet ikke har kommet godt i gang igjen? Hva kan jeg i så fall gjøre for å få orden på magen igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107747-mage-problem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Les først litt om "irritert tarm" som det er skrevet mye om her på DOL. Dette behandles ofte med fiberpulver ( f.eks Vi-siblin iblandet f.eks Biola-melk) Dette er uansett sundt for magen. Kan hende du har fått små utposninger i tarmen ( divertikler) som mer hissige symptomer. Disse behandles som over, men bør sjekkes grundigere ved f.eks feber og nedsatt allmentilstand. Tykktarm-polypper er mer alvorlig, plagene du har er ikke typiske. Polypper er ofte arvelige, og skal sjekkes jevnlig med røntgen. Synes du skal utelukke med en underlivssjekk at det ikke dreier seg om f.eks eggleder-betennelse. En urinprøve for å utelukke urinveis-infeksjoner eller nyresten bør nok også gjøres. magesmerter som øker på bør alltid undersøkes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/107747-mage-problem/#findComment-636217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.