Gå til innhold

til legen: bihulebetennelse uten forkjølelse?


Gjest solv

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt flere omganger med bihulebetennelse for et par år siden, og nå har symptomene begynt igjen.

Meget sterk hodepine, en dag med kvalme i tillegg, og så veldig sliten; orker ingenting. Hodepinen kjennes sterkest i pannen, som om det brenner, liksom. Ømt rundt bihuleområdene.

Syns jeg husker fra forrige ganger at det ihvertfall var litt forkjølelse i forkant, denne gangen har jeg bare snufset litt og ikke tenkt at jeg var noe forkjølet. Men hodesmertene (spesielt når jeg gjør noe, må helst være helt i ro) fortsetter selv om kvalmen er borte, og kroppen er fullstendig utkjørt.

Siden jeg ikke fikk tak i noen lege idag, begynte jeg bare på Rhinexintablettene jeg hadde igjen fra forrige omgang, i håp om at de vil hjelpe fort.

Kan det være bihulebetennelse selv om jeg ikke har merket noen forkjølelse i forkant? Alle de andre symptomene er der, og stemmer helt overens med det jeg kjente de andre gangene.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg,allmenlege

Kjære -solv.

Symptomene dine ligner på bihulebetennelse,og hvis du også synes det ligner på det du hadde for et par år siden,er dette svært sannsynlig.

Du kan få bihulebetennelse selv om du ikke har vært utpreget forkjølet i forkant.Du bør vel derfor oppsøke lege hvis plagene ikke gir seg,da det evt.kan bli nødvendig med antibiotika.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...