Gå til innhold

Eggehvite i urin etter operasjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke engstelig men lurer

Jeg har nylig vært gjennom en lyskebrokkoperasjon. Den gikk helt fint, og jeg dro hjem dagen etterpå. Jeg har generelt lite smerter i såret, men har svært kortvarige, sterke stikninger i lysken/pungen når jeg legger meg eller setter meg. De er så sterke at Paralgin Forte har hatt liten eller ingen effekt, og siden de er så kortvarige har jeg sluttet med smertestillende. Det er nå gått fire dager, og disse stikningene er blitt svakere - heldigvis:-) Ellers er jeg oppegående og i fin form, men tar det rolig.

De siste to dagene har jeg hatt noen hvite, seige klumper i urinen. Kan det være eggehvitestoffer (har ikke diabetes), og hva betyr det? Eller er det rett og slett litt sæd som lurer seg ut - det skjer jo av og til når det er lenge mellom sengesprellene?

Noen erfaringer? Siden det er helg er det så vrient å få tak i en lege som kan svare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10835-eggehvite-i-urin-etter-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke engstelig men lurer

Jeg har nylig vært gjennom en lyskebrokkoperasjon. Den gikk helt fint, og jeg dro hjem dagen etterpå. Jeg har generelt lite smerter i såret, men har svært kortvarige, sterke stikninger i lysken/pungen når jeg legger meg eller setter meg. De er så sterke at Paralgin Forte har hatt liten eller ingen effekt, og siden de er så kortvarige har jeg sluttet med smertestillende. Det er nå gått fire dager, og disse stikningene er blitt svakere - heldigvis:-) Ellers er jeg oppegående og i fin form, men tar det rolig.

De siste to dagene har jeg hatt noen hvite, seige klumper i urinen. Kan det være eggehvitestoffer (har ikke diabetes), og hva betyr det? Eller er det rett og slett litt sæd som lurer seg ut - det skjer jo av og til når det er lenge mellom sengesprellene?

Noen erfaringer? Siden det er helg er det så vrient å få tak i en lege som kan svare.

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Ikke engstelig men lurer

Smerter og ubehag i lyskeregion etter brokkoperasjon er normalt, enkelte har også som deg stikninger ned i pungen. Du beskriver avtagende smerter og da går det nok riktig vei.

Disse klumpene i urin er nok mest sannsynlig sæd, eggehvite høres mindre trolig ut. Hvis disse klumpene ikke gir seg bør du kontakte legen din, evt få sjekket med en urinprøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...