Gå til innhold

Reddsel for det ene og det andre

Anbefalte innlegg

Hei! Ja, hvem er ikke redd i dag?

Jeg har et problem og det er som følger:

- Jeg får av og til blod i aføringen og lurer på hva som evt. kan være galt, Det går i "byger" altså kommer og går.

Jeg er en litt stresset person, har mye å gjøre, spiser uregelmessige måltider, jobber og studerer. jobber skiftordning, drikker mye kaffe og snuser en del. Noen av disse faktorene kan sikkert spille inn på mitt problem, men ja hva i all verden skal jeg gjøre.?

ole_ba

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/10860-reddsel-for-det-ene-og-det-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til ole_ba

Blod i avføringen kan skyldes sår i tarmslimhinnen( på samme måte som et magesår), mens det vanligste som er blodspor på avføringen og papiret skyldes hemorroider eller mindre sprekkdannelser og sårhet i endetarmsåpningen. Det er viktig å skille mellom disse to tingene. Mistenker du den første bør du som hovedregel undersøkes ganske snarlig av lege, de andre årsakene bør føre til videre undersøkelse hvis symptomene ikke gir seg over tid. Din uregelmessige og stressede livsstil kan nok være utløsende faktor for avføringsproblemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...