Gå til innhold

spamfilter for pine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært faen så plaga med spam i en periode. Noen som veit om et spamfilter jeg kan laste ned for pine (på UNIX).

Skrevet

Jeg vil tippe SpamAssassin er tilgjengelig for Pine.

Gjest Kengun
Skrevet

Det eneste som nytter er desverre å legge ned din epostadresse og skaffe deg en helt ny. Og selvsagt ikke legge ut den nye epostadressen i hytt å pine. Spamfiltere vil aldri kunne klare å få bukt med spam. Eneste unntak må være å blokkere ALLE epostadresser og legge inn dine venner i en "venneliste". Men heller ikke dette er å foretrekke da du vil risikere å miste eposter der avsenderen ikke står oppført i din "venneliste".

Skrevet

Det eneste som nytter er desverre å legge ned din epostadresse og skaffe deg en helt ny. Og selvsagt ikke legge ut den nye epostadressen i hytt å pine. Spamfiltere vil aldri kunne klare å få bukt med spam. Eneste unntak må være å blokkere ALLE epostadresser og legge inn dine venner i en "venneliste". Men heller ikke dette er å foretrekke da du vil risikere å miste eposter der avsenderen ikke står oppført i din "venneliste".

Bayesiske filtre fungerer faktisk meget bra.

Selv bruker jeg MailWasher, og den har hittil (gjennom et halvt års bruk) ikke hatt noen falske positiver, og svært få falske negativer. Det er ikke alltid ønskelig å bytte mailadresse..

Gjest Kengun
Skrevet

Bayesiske filtre fungerer faktisk meget bra.

Selv bruker jeg MailWasher, og den har hittil (gjennom et halvt års bruk) ikke hatt noen falske positiver, og svært få falske negativer. Det er ikke alltid ønskelig å bytte mailadresse..

Har selv benyttet mailwasher over lengre tid, men det ble ikke merkbart bedre. Tenk deg et firma som sender ut tusenvis Spam og som igjen mottar tusenvis eposter fra "Mailwasher". Tror ikke de gidder å sile ut de adressene som mailwasher sier ikke eksisterer. Jeg fikk mellom 20-30 spamposter hver dag. Ja, det var et slit å bytte epostadresse, men jeg er nå HELT spamfri, så det var absolutt verdt bryet.

Skrevet

Har selv benyttet mailwasher over lengre tid, men det ble ikke merkbart bedre. Tenk deg et firma som sender ut tusenvis Spam og som igjen mottar tusenvis eposter fra "Mailwasher". Tror ikke de gidder å sile ut de adressene som mailwasher sier ikke eksisterer. Jeg fikk mellom 20-30 spamposter hver dag. Ja, det var et slit å bytte epostadresse, men jeg er nå HELT spamfri, så det var absolutt verdt bryet.

Jeg bruker ikke bouncingen til MailWasher. For meg er det godt nok å kunne trykke på en knapp og få fjernet spam før jeg laster den ned i mailprogrammet. Jeg mottar ikke noe mindre spam enn før, men jeg slipper å se den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...