Champagne Skrevet 16. juni 2003 Skrevet 16. juni 2003 Hva mener du er et retorisk spørsmål? Kan du stille meg et retorisk spørsmål? Eller gi meg et eksempel? 0 Siter
sheba Skrevet 17. juni 2003 Skrevet 17. juni 2003 et retorisk spørsmål er et spørsmål der svaret er gitt på forhånd...... 0 Siter
laban Skrevet 17. juni 2003 Skrevet 17. juni 2003 F.eks. slike spørsmål som presten stiller i prekenen og politikere stiller i talene sine - de skal ikke besvares, de skal bare være der for å gjøre innleggene deres mer levende og overbevisende. "Og hva gjorde parti X da denne saken var oppe etter valget ifjor, herr stortingspresident? Hvordan reagerte de da de hadde en enestående sjanse til å innfri sine valgløfter? Jo, de gikk MOT det fortreffelige forslaget fra parti Y." 0 Siter
Champagne Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Skrevet 17. juni 2003 Hvorfor skulle jeg nå det? Kanskje fordi jeg lurer? Men, bevares, du trenger da ikke å svare når du ikke vet, jeg har fått svar jeg.. 0 Siter
favn Skrevet 18. juni 2003 Skrevet 18. juni 2003 Kanskje fordi jeg lurer? Men, bevares, du trenger da ikke å svare når du ikke vet, jeg har fått svar jeg.. *s* Det var et eksempel på et retorisk spørsmål. Var det ikke det du ville ha? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.