Gå til innhold

Min venninnes mann trakaserrer seksuelt - skal jeg fortelle henne det?

Anbefalte innlegg

Gjest annonym akkurat nå

nå, min beste venninne og jeg, men sees flere ganger i året. Vi har kjent hverandre i snart 20 år og er i samme familiestiuasjon - mann og 2 små barn. Barna våre leker godt sammen og vi har vært på lange ferier sammen mens vi har vært i permisjon (med mannfolkene hjemme og tjent til livets opphold!).

Min mann og jeg har problemer med å forholde oss til min venninnes mann. Tidlig i forholdet deres viste han seg naken for meg - kom ut av dusjen, sto og "veivet" med penis og viste seg rett og slett fram. Jeg syntes det var skikkelig ubehagelig. Det er også andre ting som gjør at vi prøver å være på besøk når han ikke er hjemme.

Han har ikke klart å holde på jobbene sine - max 6 måneder på jobb, hvor han "skulle få fast ansettelse", men likevel ikke fikk det.

Vi har nå fått høre at han blir oppsagt pga at han trakaserrer de kvinnelige ansatte med seksuelle tilnærmelser. Vi har også hørt at han, fra et tidligere forhold, har to barn som han nå ikke får se pga seksuelle tilnærmelser. Hans versjon som vi har hørt er at han ikke ønsker å ta opp kampen med moren pga redsel for ikke å få se ungene igjen.

Dette er noe vi har HØRT og ikke sett, men vi har ikke vansker med å tro på dem. Folk synes synd på min venninne, og mannen hennes er ikke godt likt der de bor.

Jeg har VELDIG lyst å fortelle/advare min venninne i forhold til disse tingene, men vet ikke om jeg burde. Kanskje ødelegger jeg et forhold på denne måten..

Hva ville dere gjort?

Fortsetter under...

serendipity

Hva om du først tar det opp med hennes samboer?? vel..kanskje ikke noe god idè det heller, for han nekter sikkert, og dermed er det du som blir satt i et dårlig lys.

Og kanskje mister hennes vennskap.

Kanskje du skal prøve på en MEGET forsiktig måte å bringe det på bane. Ta da ikke med alle detaljer og se om hun "kjøper" det du sier.

Veldig "touchy" tema det er, og jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort om jeg var deg.

Lykke til iallefall!

Gjest Humlepungen

Dette kan være litt av et minefelt å trå inn i. Folk har en tendens til å ha alle piggene ute om noen kritiserer partneren. MEN...

jeg hadde nok sagt det til veninna mi. Jeg hadde ikke sagt annet enn det jeg har opplevd selv, og er helt sikker på. De ryktene er kanskje ikke sanne så dem bør du kanskje ha for deg selv(ivertfall frem til du har fått bekreftet at de er 100% sanne).

Det med at han kom ut av dusjen og stod naken og viste seg frem virker veldig merkelig. Jeg syns du bør fortelle henne det. De andre tingene han har gjort bør du også si. Ivertfall om det er ting som er ganske "uvanlig".

Lykke til ivertfall.

Tror ikke jeg ville gjort noe.

En tidligere klubbvenninne av meg hadde en koselig mann. Vi hørte det ble sagt at han hadde blottet seg for kvinnelige kollegaer. Hvorvidt det var sant eller ikke, vet jeg ikke. De flyttet herfra, men holder fortsatt sammen 20 år senere, ser jeg av internettsidene deres.

Om kona har lært seg å leve med mannens noe sære behov, eller om alt bare var løse rykter, vet jeg ikke. Jeg har ikke hatt kontakt med de etter at de flyttet, og de er nesten aldri på besøk hos slekta.

Så jeg mener altså at det riktige er å ikke gjøre noe.

Han fyren der høres jo ikke helt stabil ut. En ting er å bli overrasket når man naken kommer ut av dusjen - det kan skje - men noe av det siste jeg da ville hatt i tankene mine i en sånn situasjon, er å begynne å slenge faenskapet rundt i rommet.

Ærlig talt.

Men på spørsmålet ditt: Nei, jeg ville ikke brydd meg. Du kan fort være den som kommer ut som svarteper, og du har vel strengt tatt lite med at mannen hennes er ufyselig. For alt du vet så er hun fullstendig klar over dette.

Gjest ChiengMai

Han fyren der høres jo ikke helt stabil ut. En ting er å bli overrasket når man naken kommer ut av dusjen - det kan skje - men noe av det siste jeg da ville hatt i tankene mine i en sånn situasjon, er å begynne å slenge faenskapet rundt i rommet.

Ærlig talt.

Men på spørsmålet ditt: Nei, jeg ville ikke brydd meg. Du kan fort være den som kommer ut som svarteper, og du har vel strengt tatt lite med at mannen hennes er ufyselig. For alt du vet så er hun fullstendig klar over dette.

Faenskapet!

*flire høyt*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...