Gå til innhold

En annerledes hodepine - Legen?

Anbefalte innlegg

Gjest Caztra
Skrevet

Jeg har alltid har hatt litt hodeverk innimellom. Dette er stort sett spenningshodepine som kommer av at jeg har ligget galt om natten eller dersom jeg ikke har drukket nok vann eller er stresset. Smertene ligger vanligvis i bakhodet ved nakken ELLER ved tinningen/pannen.

I dag tidlig derimot, våknet jeg av en annerledes intens trykkende hodeverk. Den lå dypt, midt inni hodet og bare et par minutter senere måtte jeg ut på badet å kaste opp. Jeg er fortsatt kvalmen og ingenting hjelper. Paracet og Ibux virker bare såvidt i et par timer, så er det like gale igjen. Det er nå gått 10 timer siden det startet!

Har noen andre hatt denne typen hodepine før? Vet dere hva den kommer av? Bør jeg gå til legen?

Gjest så klart
Skrevet

Du må selvsagt gå til legen for å sjekke dette.

Selv om det nok ikke er noe farlig så er det lurest å snakke med en lege. Kanskje har du begynnende nakkeproblemer eller andre muskelproblemer. Han kan skrive ut rekvisisjon til deg.

Har du feber i tillegg til at du har hodepine og kaster opp? Da bør du ringe legevakten i alle tilfelle. Vær sta når det gjelder din egen helse. Snakk med lege

Skrevet

Høres ut som migrene, har dette ganske ofte og ingenting hjelper, ganske ufarlig er det også.

Gjest Caztra
Skrevet

Du må selvsagt gå til legen for å sjekke dette.

Selv om det nok ikke er noe farlig så er det lurest å snakke med en lege. Kanskje har du begynnende nakkeproblemer eller andre muskelproblemer. Han kan skrive ut rekvisisjon til deg.

Har du feber i tillegg til at du har hodepine og kaster opp? Da bør du ringe legevakten i alle tilfelle. Vær sta når det gjelder din egen helse. Snakk med lege

Har ikke feber eller vondt noen andre plasser. Tviler på at denne hodeverken kommer av stive nakkemuskler/muskler. den ligger nemlig så dypt inni hodet. Tror ikke jeg tørr å gå til legen, men må vel det dersom det blir enda verre eller ikke gir seg om 2-3 dager...

Gjest Caztra
Skrevet

Høres ut som migrene, har dette ganske ofte og ingenting hjelper, ganske ufarlig er det også.

Men trodde at migrene kjentes som en "strikk" RUNDT hodet eller i den halve hodedelen - ikke midt inni. Hadde nesten vært litt greit dersom det viste seg å være migrene. da vet jeg ihvertfall at det ikke er farlig.

Gjest caztra
Skrevet

Kan du si litt mer om migrene? Når den oppstår og hva som forverrer den? feks en spesiel liggestilling. Noen spesiell mat eller drikke?

Skrevet

Om man får en ny type hodepine, er en legetime på sin plass.

Skrevet

Det høres litt ut som migrene. Du bør ihvertfall ta en tur til legen for å finne ut hva det kan være.

Når jeg har migrene, kjennes det som en kniv som skjærer inn i den ene siden av hodet, det verker verre enn jeg trodde var mulig, og jeg kan ikke røre meg. Ligger bare helt stille i sengen, på mørkt rom. Flere ganger har jeg blitt ordentlig kvalm, og da må jeg kaste opp.

Har fått migrenetablettene Zomig, som har hjulpet bra hittil.

Kizza1365380506
Skrevet

Det kan høres ut som migrene. Min migrene startet ofte om morgenen og da var det ikke annet som hjalp enn helt ro og mørke samt kulde.

Min migrene ble som regel utløst av stress men enkelte kan også få migrene av kaffe, sjokolade, brunost, rødvin, lakris ol.l. Det som skjer er at blodårene i hjernen utvider seg og dette igjen gjør at du får hodepine og kvalme.

En annen sak er at all hodepine som endrer seg skal undersøkes av lege itilfelle det er noe mer alvorlig.

Det er medisiner å få for å forebygge migrene som tas med en gang du merker symptomene. Jeg fikk symptomer med at synet ble endret. Du har kanskje ikke merket slike ting ennå og det er mye mulig du ikke kommer til å få flere anfall heller.

Har noe endret seg i kostholdet eller i omgivelsene dine?

Har kjempespympati for deg...

:o)

Skrevet

Har ikke feber eller vondt noen andre plasser. Tviler på at denne hodeverken kommer av stive nakkemuskler/muskler. den ligger nemlig så dypt inni hodet. Tror ikke jeg tørr å gå til legen, men må vel det dersom det blir enda verre eller ikke gir seg om 2-3 dager...

Er du lyssky og må ligge rett ut? Har du det like ille ennå?

Høres i såfall ut som migrene, kommer som regel i perioder ETTER stress, når kroppen slapper av igjen. Ta en tur til legen. Be han evt henvise deg til CT av hodet.

Skrevet

Syntes ikke det høres ut som migrene. Da hadde du rett og slett ikke greid å skrive innlegget ditt engang.

Migrene pleier å sitte på den ene siden, med trykk over øyet - tåkedotter og uklart syn. M.m...

Gå til legen å få sjekket. Får håpe for din del at jeg har rett, og at du ikke har migrene. Det er et helvete, som jeg ikke unner noen.

Gjest wendi
Skrevet

Hallo der !

Jeg ville kontakte legen umiddelbart hvis du ikke allerede har gjort det,

bakgrunnen for at jeg sier dette er at ifjor gikk min kollega hjem fra jobben med en "annerledes hodepine", kvalme og oppkast, neste dag var hun ikke mer,

hjerneblødning,

hadde hun bare hørt på oss og gått til lege kunne hun kansje komt tidsnok til å blitt reddet.

Sier ikke dette for å skremme deg men for at du skal ta kontakt med lege.

Denne hendelsen satte virkelig ett støkk i meg, og det er virkelig bedre å ta kontakt en gang for mye.

Lykke til !

Skrevet

Omtrent sånn hodepine hadde jeg da jeg hadde leverbetennelse tidligere i år. Sånn smerte som er helt uutholdelig, veldig lett gjenkjennelig for meg.

Jeg syns du bør gå til legen og finne ut av hva det er.

Lykke til, og god bedring!

Gjest Rusle
Skrevet

Høres ut som migrene. Få det sjekket hos lege.

Gjest Rusle
Skrevet

Kan du si litt mer om migrene? Når den oppstår og hva som forverrer den? feks en spesiel liggestilling. Noen spesiell mat eller drikke?

Det kan være mange faktorer som utløser migrene. Hos meg er det hormonelt, altså i forbindelse med mensen og eggløsning.

Hos meg sitter hodepinen i hele hodet, hos mange andre kun i den ene halvdelen. Migrene kan opptre forskjellig fra person til person når det gjelder ubehag og varighet.

Gjest Caztra
Skrevet

Takk for all støtte Ü Etter 4 paracet i går, ble hodeverken gradvis kurert. I dag kjenner jeg meg bare litt "groggy" og kjenner fortsatt en liten tendens til skallebank, men trenger ikke å ta smertestillende. Prøver å ta det med ro, så går det nok bra:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...