Gå til innhold

L'oreal, Lancomes billig-merke?

Anbefalte innlegg

Gjest dollefjolle
Skrevet

Nå har ryktet nådd meg. Det sies at L'oreal er Lancomes billig-variant. Hvis man ser på pakkene/krukkene, lages de på samme sted og greier, så kanskje det er noe i det?

Selv syns jeg L'oreal har mye bra av kremer og hudpleie-produkter. Har nå nettoppbegynt å bruke Nutrissime -serien.

Andre med erfaring med L'oreal og som kanskje kan avkrefte eller bekrefte ryktet?

Gjest papirtiger
Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg.

Men Vichy er loreals "seriøse" merke...samme greia, anderledes pris/pakning og markedsføring.

Gjest Mai Liss
Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg.

Men Vichy er loreals "seriøse" merke...samme greia, anderledes pris/pakning og markedsføring.

Tror mye av disse merkene henger i sammen, jeg. Det er noe muffens. Vedder på en stor produsent sitter der og tjener seg søkkrik.

Jeg har forøvrig også hørt at L'oreal er laget av Lancôme, jeg fikk faktisk høre det av en dame i Frankrike da jeg bodde der.

Uansett er L'oreal et helt greit alternativ til de dyre merkene. Sjekk ut tester i diverse blader og slit, L'oreal skårer nesten alltid veldig bra.

Gjest papirtiger
Skrevet

Tror mye av disse merkene henger i sammen, jeg. Det er noe muffens. Vedder på en stor produsent sitter der og tjener seg søkkrik.

Jeg har forøvrig også hørt at L'oreal er laget av Lancôme, jeg fikk faktisk høre det av en dame i Frankrike da jeg bodde der.

Uansett er L'oreal et helt greit alternativ til de dyre merkene. Sjekk ut tester i diverse blader og slit, L'oreal skårer nesten alltid veldig bra.

Liker ikke loreal, synes produktene er altfor sterke.

Men jeg er en sminkesnobb

Gjest millit
Skrevet

Liker ikke loreal, synes produktene er altfor sterke.

Men jeg er en sminkesnobb

Den nye serien til sensitiv hud er mild og god. Men ER man sminkesnobb, så ER man sminkesnobb. Da er ingenting annet enn de dyre merkene bra nok ;-)

Gjest papirtiger
Skrevet

Den nye serien til sensitiv hud er mild og god. Men ER man sminkesnobb, så ER man sminkesnobb. Da er ingenting annet enn de dyre merkene bra nok ;-)

Nemlig :) Chanel og Lancome er mine

Gjest Svada
Skrevet

Det stemmer.

Hva stemmer? Det ene eller det andre? ;-)

Skrevet

Hva stemmer? Det ene eller det andre? ;-)

Ooops. Det stemmer at Lancome produserer L'Oreal.

Gjest Svada
Skrevet

Ooops. Det stemmer at Lancome produserer L'Oreal.

åå.. så det var det ene som stemte da, og ikke det andre? ;-)

Gjest Pricilla
Skrevet

Jeg gidder ikke kaste bort masse penger på dyre kremer, når L oreal funker like bra.

Jeg bruker bare de kremene! for en stund tilkbake var dyre rynkekremer fra kjente merker testet sammen med litt billigere kremer, deriblant L oreal - og det viste seg at L oreal var mest effektiv..

Så hvorfor batele 700 kr. for en krukke med merke når man kan betale kr. 10o for en krukke med god krem?

serendipity
Skrevet

Nemlig :) Chanel og Lancome er mine

Chistian Dior er min favoritt!

Så er også jeg av den typen som kjøper hudpleie produkater hos hudpleiere, og hårprodukter hos frisøren. Wella, Maybelline og Nivea er ikke noe for meg, litt snobb?? JA, kanskje på den fronten.

Angela1365380318
Skrevet

Jepp det kan stemme. De aller fleste dyre kosmetikk kjeder har en eller flere kjeder under seg som produserer billigere prudukter. Akkurat som de store motehusene har anddre merker under seg, osv osv.

Poenget mitt er at du overhodet ikke skal føle deg lurt av, for det første så prøver de ike å skjule det og for det andre så tjener du og jeg som ikke gidder å bruke 800 kr på en ansiktskrem på det.

Fordi om de er billige produkter så vil de jo tjene penger, dermed så må de gjøre kundene fornøyde og for å få det til må de ha et godt produkt i utgangspungtet.

De billige merkene bruker kunskapen fra de dyre merkenes labratorium, eller så deler de labratorium, det varierer visst.

Forsjellen er bare det at de dyre merkene får de beste råvarene (herav kommer prisen) mens de billige de ikke fult så perfekte råvarene.

Men altså, må ansiktsvannet ditt absolut inneholde vann fra den kilden og ikke bare rent vann, eller masken mudd fra den kilden på siland og ikke bare hvilkens som helt skilde på island så kan du måtte regne med å betale mer.

Men siden dette er små forsjeller og de bruker samme teknologi så kommer billgmerkene til de seriøse firmaene like godt frem i test.Men du må huske på at resulteter fra kosmetikk varierer fra person til person.

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...