Gå til innhold

Ingers rugbrød-svindel&juks?

Anbefalte innlegg

Gjest blemmen
Skrevet

Jeg fikk idag vite av en venninne at næringsinnholdet i Ingers rugbrød er skyhøyt!

366 kalorier pr 100 gram,og nesten 13 gram fett er MYE for et brød som skal være så sunt.

Hun fikk dette tallet fra Nøtterø bakeri som baker det orginale rugbrødet.

Da hun tok kontakt med Inger selv,fikk hun opplyst at brødet kun inneholdt 192 kalorier pr 100 gram.

Er ikke dette like mye svindel som saken ang. Fedon brødet?

Gjest ryddedag
Skrevet

Jo.. Men hva er problemet? Spis det brødet du har lyst på!!

Skrevet

Hvor har du det fra at F. Lindbergbrødet er svindel? Jeg har sett at det har stått noe om det i avisen, men etter hva jeg har sett så har Lindberg god dokumentasjon og har avvist kritikken uten problem.

Gjest blemmen
Skrevet

Jo.. Men hva er problemet? Spis det brødet du har lyst på!!

Hva poenget er?

F.eks at man fører forbrukere bak lyset?

Gjest ryddedag
Skrevet

Hva poenget er?

F.eks at man fører forbrukere bak lyset?

Ja, forsto det.. Forbrukerene har rett på riktig informasjon om hva varen inneholder. Gå videre med det, om du kan! Forstår ikke at de tror de slipper unna med slik juksing!

Gjest ikke signatur
Skrevet

Hvor har du det fra at F. Lindbergbrødet er svindel? Jeg har sett at det har stått noe om det i avisen, men etter hva jeg har sett så har Lindberg god dokumentasjon og har avvist kritikken uten problem.

Mannen min jobber på bakeri; jeg vet SIKKERT at det står feil info. på pakningen!!

Skrevet

Mannen min jobber på bakeri; jeg vet SIKKERT at det står feil info. på pakningen!!

Hva er feil?

Skrevet

Fedon sin "forklaring" var at han regnet karbohydrater litt annerledes enn vanlig. Han skillet mellom sunne og usunne karbohydrater. Men la seg flat og gikk med på å merke varene slik normen er. Dermed tror jeg noe av argumentasjonen på pakken gikk bort. Han sammenliknet nemlig karbohydratnivået med vanlig kneipbrød, mens nærningsberegninger viste at det hadde like mye karbohydrater som kneipen...

Men at brødet er sunnere enn vanlig kneip er allikevel like sant. Om det er verd tre-fire ganger prisen er en annen ting. Man får dessuten nesten ikke tak i vanlig kneip lenger, så sammenlikningen er jo litt irelevant.

Skrevet

Fedon sin "forklaring" var at han regnet karbohydrater litt annerledes enn vanlig. Han skillet mellom sunne og usunne karbohydrater. Men la seg flat og gikk med på å merke varene slik normen er. Dermed tror jeg noe av argumentasjonen på pakken gikk bort. Han sammenliknet nemlig karbohydratnivået med vanlig kneipbrød, mens nærningsberegninger viste at det hadde like mye karbohydrater som kneipen...

Men at brødet er sunnere enn vanlig kneip er allikevel like sant. Om det er verd tre-fire ganger prisen er en annen ting. Man får dessuten nesten ikke tak i vanlig kneip lenger, så sammenlikningen er jo litt irelevant.

Dette fikk jeg med meg - og denne diskusjonen var et resultat av en analyse av næringsinnholdet i brødet, som ble gjort åpent og greit. Her i tråden blir det antydet at en baker fra etellerannetsted sitter på ytterligere informasjon, fordi han baker et brød som allerede er analysert, det blir jo nesten litt humoristisk. Jeg mener, jeg tror knapt det finnes den ting lengre, som ikke har blitt hevdet om Lindbergs brød og metoder.

Forøvrig, jeg syntes Fedon Lindberg kom helt greit ut av den lille disputten som gikk for en tid tilbake.

Skrevet

hvis man veier en skive kneip og en skive av ingers eller fendon brødet så kanskje det sier litt aha . Kneip el . er jo mye luft .. Men det som er mest vesentlig er at dette er grovt brød . Kan ikke leve uten kalorier heller

Gjest Ikke sant???
Skrevet

hvis man veier en skive kneip og en skive av ingers eller fendon brødet så kanskje det sier litt aha . Kneip el . er jo mye luft .. Men det som er mest vesentlig er at dette er grovt brød . Kan ikke leve uten kalorier heller

100 gram er 100 gram, uansett hvordan brødet er.

Skrevet

100 gram er 100 gram, uansett hvordan brødet er.

Joda, men jeg tipper at 100 g av Ingers rugbrød er en kjempetynn skive og at du blir veldig fort mett i forhold til den haugen kneipp du må ha for å få samme mengde og metthetsfølelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...