Gå til innhold

Hva er kesam?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

Nå har jeg irritert meg lenge nok over den idiotiske reklamen der "kesam" leser tilberedningen høyt for en meget interessert forsamling som består av oliven osv.

Så først irriterer jeg meg over den, så blir jeg sittende å lure på hva kesam egentlig er! Er det en form for rømme eller?

serendipity
Skrevet

Væssjegò, nå trenger du ikke irritere deg lenger :-)

TINE Kesam er en mager ferskost (kvarg eller opphengt melk) og er et av de magrere meieriproduktene vi har. TINE lager 2 varianter TINE Kesam Original med 8% fett og TINE Kesam Mager med kun 1% fett.

Produktbeskrivelse:

Kvarg er laget av varmebehandlet syrnet helmelk (Original 8%) eller skummet melk (Mager 1%) med løpe/syrekultur.

Varianter:

TINE Kesam Original 8% fett

TINE Kesam Mager 1% fett

Emballasje:

Beger 300 g

Bruksområder:

Til dipper,dressinger, kalde sauser, desserter, bakverk, paibunner, salater, i slankediett, rett ut av begeret

Oppbevaring:

Kjølevare 0- 4 grader

Datostemplet.

Gjest Good Polly!
Skrevet

Blanding av rømme og Creme Frasch...

Gjest papirtiger
Skrevet

Den reklamen er jo så bra :) Liker reklamene til Tine

Gjest lillemusen
Skrevet

Den reklamen er jo så bra :) Liker reklamene til Tine

Kjip reklame!!

Skrevet

Jeg har tidligere laget Kesam/Kvarg ved å sile surmelk i filter.

Skrevet

Blanding av rømme og Creme Frasch...

Niks. Kesam er ikke et rømmeprodukt og heller ikke et blandingsprodukt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...