Gå til innhold

Sikre en mappa

Anbefalte innlegg

Gjest Ekstern_HD
Skrevet

Hei!

Jeg har en stor ekstern harddisk der jeg har liggende en del private ting samt litt spill, musikk osv. Jeg vil gjerne beskytte den private backupmappa mi, slik at ingen kan komme inn i den uten et passord.

Noen som har noen bra programmer for å nekte tilgang til en spesiell mappe??

Gjest Destiny
Skrevet

Såfremt de andre brukerne av PC'en ikke har god peiling på data, skulle det vel holde å skjule mappen.

Høyreklikk på den - properties - hidden - OK.

Dersom du vil se de skjulte filene dine, kan du gå inn på "folder options" i control panel.

Velg "view" helt oppe i hjørnet, og naviger deg ned til "show hidden files and folders" som du merker av, så trykker du "OK".

Hvis ikke dette er bra nok, kan du se på programmene som står under kryptering på denne siden:

http://www.windows.no/win_dl3.php

Har hørt at PGP skal være ganske bra.

Skrevet

Til de maskiner jeg ikke har hatt win2000 eller xp på, har jeg rett og slett komprimert mappa med winzip eller winrar og lagt passord på fila.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...