Gå til innhold

Bør vi kjøpe med noe?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

Hei! Snart drar vi til Jugo og besøker familien til samboern min. Han har onkler, tanter og kusiner med mann og barn der nede. Han har ikike vært der på fem år, jeg har aldri vært der. Kusinene hans har små barn fra 1 mnd. - 8 år. Jeg synes kanskje vi bør ha med oss noe til dem.. En liten gave til barna kanskje?

Hva synes dere? Ikke noe dyrt! Og så kan det ikke så mye plass heller..

Good Golly!
Skrevet

Video som barna kan se sammen. Finnes billigfilmer vet du :)

Good Golly!
Skrevet

Video som barna kan se sammen. Finnes billigfilmer vet du :)

Til minsten - en rangle.

Høne I Frikassè
Skrevet

Tjah, jeg ville kjøpt noe.

Jeg har tanter og onkler i Tsjekkia. Var der for to år siden. Hadde med T-skjorter med bilde av typisk norsk elg på. Samt klistremerke med elg på. Og en stor elgbamse. Jeg hadde også med en tsjekkisk-norsk-norsk-tsjekkisk ordbok. Og så hadde jeg kjøpt noen troll.

Til min fetter på syv år hadde jeg med masse sjokolade og typisk norsk godt godteri. Bænkers.

De ble så utrolig glade. Satt klistremerkene på bilen med en gang og satt i gang å lese ordboken.

Hvis vi sender gaver til hverandre nå, så ønsker de seg troll. Troll i alle varianter.

Behøver ikke være dyrt...

Gjest ikke sign
Skrevet

Til minsten - en rangle.

På hennes har de alltid et stativ med billige barneklær! Hva med noe nytt til noen av de små? Kan få bukse til 50, genser til 20-30. Hva med noen bodyer til babyen?

Gjest Pricilla
Skrevet

Tjah, jeg ville kjøpt noe.

Jeg har tanter og onkler i Tsjekkia. Var der for to år siden. Hadde med T-skjorter med bilde av typisk norsk elg på. Samt klistremerke med elg på. Og en stor elgbamse. Jeg hadde også med en tsjekkisk-norsk-norsk-tsjekkisk ordbok. Og så hadde jeg kjøpt noen troll.

Til min fetter på syv år hadde jeg med masse sjokolade og typisk norsk godt godteri. Bænkers.

De ble så utrolig glade. Satt klistremerkene på bilen med en gang og satt i gang å lese ordboken.

Hvis vi sender gaver til hverandre nå, så ønsker de seg troll. Troll i alle varianter.

Behøver ikke være dyrt...

Melkesjokolade var en god ide, men den smelter vel i bilen i fem timers lang kjøretur i 40 grader. Sånne "norske" troll er vel dyre? Hva med nor søte klær til barna?

Høne I Frikassè
Skrevet

Melkesjokolade var en god ide, men den smelter vel i bilen i fem timers lang kjøretur i 40 grader. Sånne "norske" troll er vel dyre? Hva med nor søte klær til barna?

Hehe - hønepøne a'døh!

For å være heelt ærlig, så kjøpte jeg disse trollene på Europris i fjor høst. Kostet 10,- og 20,- pr. stk og de var vel omtrent 15-20 cm høye i en eller annen form for keramikk. Hadde ikke kjøpt på sånn dyyyr souvernirbutikk, nei. Aldri i værda!

Melkesjokoladen behøver vel strengt tatt ikke smelte... putt den i noe avispapir og sånn...og legg den i det kaldeste stedet i bilen. (Måtte gudene vite hvor i bilen det er...) Bagasjerommet kanskje..?

Menne..Norsk melkesjokolade er bænkers!

Barneklær er også suverent. Særlig olabukser. Det er dårlig med fine olabukser "der nede" selvom det ikke er noe særlig østblokkland lenger. Tilgjengeligheten er også lettere, men prisene for en normal lønnsmottaker er i overkant når det gjelder olabukser. I fjor sendte jeg nedover en Pikachu-joggedress. Fikk brev tilbake litt senere om at det nesten hadde blitt rift om den på skolen for ALLE synes den var så kul. Som du skjønner - så henger de litt etter når det gjelder sånne "hype" ting. Enda min familie i Tsjekkia er blant de mer velstående...så tar de seg ikke råd til sånne ting. Her er mat og sparing veldig inn.

Bla bla... en liten digresjon bare..

Kan hende det slår helt feil om for alt jeg vet.. folk er forskjellige..men jeg så tendensene der nede..

Skrevet

legg sjokoladen i avispapir og legg også et sånn kjøleelement inne sammen med sjokoladen..da holder den seg lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...