Gå til innhold

FU: rettslære, underslag av tippepenger

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Ja, det høres rimelig ut at han skulle erstatte 5 000.

Men la oss dra det videre: Han tar de 5 000 i egen lomme og tipper for seg selv istedet for tippelaget, og vinner 150 000.

Hva skal han da erstatte?

He-he.

Fremdeles bare 5000 i flg rettsregler tror jeg.

Fortsetter under...

petter smart

He-he.

Fremdeles bare 5000 i flg rettsregler tror jeg.

Det er nok riktig, men det åpner jo for en del morsomme muligheter.

Da kan jo kassereren ta inn pengene hver uke og la være å tippe. Siden en sjelden går med overskudd kunne han utbetalt av egen lomme ved små premier og innkassert overskuddet. Skulle det gå inn med større gevinster kunne han nøyd seg med å gi tilbake innsatsen.

Ulv I Faarikaal

Det er nok riktig, men det åpner jo for en del morsomme muligheter.

Da kan jo kassereren ta inn pengene hver uke og la være å tippe. Siden en sjelden går med overskudd kunne han utbetalt av egen lomme ved små premier og innkassert overskuddet. Skulle det gå inn med større gevinster kunne han nøyd seg med å gi tilbake innsatsen.

Kult.

Fyren ble dømt til å betale 5000. Det kunne vært en lottogevinst på 5 mill, så skulle fyren da erstatte 5 mill, når han bare hadde stjålet 5000 ? Han kunne ikke vite at gevinsten ble så stor.

Nei, ingen kan spå slik...men jeg hadde nok ikke snakket med fyren etter noe slikt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...