Gjest Justini Skrevet 18. juni 2003 Skrevet 18. juni 2003 På Høyskolen i Stavanger har de nettopp begynt å gå over i bokstavkarakterer i stedet for tall. Er det slik på høyskoler overalt i landet? Noen som vet vitsen med det? Uansett, jeg prøver nå å regne om hva bokstavkarakterene ville blitt dersom de var tall. Altså hva ville feks en C eller D blitt i tall? Jeg har kommet fram til at en C blir ca 2 - 2,5, mens en D ville blitt mellom 2,5 og 3,5. Er jeg helt på villspor? Hva tror dere? 0 Siter
soleil Skrevet 18. juni 2003 Skrevet 18. juni 2003 Syns jeg leste utenpå en studentavis/gratisavis at det ikke ble noe av, jeg.. Søkte på boksavkarakterer på odin.dep.no : Det innføres et nytt karaktersystem med en gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått. I tillegg erstattes dagens vekttallsystem med et system hvor et fullt studieår vil være normert til 60 studiepoeng. Både den nye karakterskalaen og innføringen av studiepoeng er i samsvar med det europeiske ECTS-systemet (European Credit Transfer System). De som har påbegynt utdanning av høyere eller lavere grad vil ha både tall- og bokstavkarakterer i vitnemålet sitt. * Nytt karaktersystem, A-E for bestått og F for ikke bestått * Et studieår normeres til 60 studiepoeng Søker du på Kvalitetsreformen finner du antagelig mer. 0 Siter
soleil Skrevet 18. juni 2003 Skrevet 18. juni 2003 Fant en bra link der problemstillingen er diskutert: http://www.underdusken.no/html/2002/15/1713.php 0 Siter
Gjest professor drøvel Skrevet 18. juni 2003 Skrevet 18. juni 2003 Her har du konverteringen ved NTNU i Trondheim, den er sikkert utarbeidet på nasjonal basis: A 1,0 - 2,2 * B 2,3 - 2,5 * C 2,6 - 2,7 * D 2,8 - 3,0 * E 3,1 - 4,0 * 0 Siter
Gjest Justini Skrevet 18. juni 2003 Skrevet 18. juni 2003 Her har du konverteringen ved NTNU i Trondheim, den er sikkert utarbeidet på nasjonal basis: A 1,0 - 2,2 * B 2,3 - 2,5 * C 2,6 - 2,7 * D 2,8 - 3,0 * E 3,1 - 4,0 * Takk:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.