Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med informasjon om Misjonskirken?

Anbefalte innlegg

Gjest hmmm, nei akkurat nå

Kan noen hjelpe meg med mest mulig informasjon om Misjonskirken? Både i positiv og negativ retning. Hva er spesielt med deres livssyn? Er de på noen måte fanatiske? Er de imot noe som er 'normalt' i samfunnet i dag? Har de noe til felles med Jehovas vitner? Hva godt utretter de? Ja egentlig alt som finnes om denne religiøse trosretningen er interessant.

Fortsetter under...

Gjest hmmm, nei akkurat nå

Søk på misjonskirken i f.eks. http://www.google.com/ så får du 645 treff.

Fant ikke mere enn hva de skriver om seg selv. Er mere interessert i å gå litt dypere enn deres egen presentasjon av seg selv.

Gjest lykke til

Jeg kjenner litt til Misjonskirken på Majorstua.Om det er et kirkesamfunn for deg kommer anpå hva du er ute etter. De har fritt syn på dåp, dvs de godtar både voksendåp og barnedåp.Menigheten ble stiftet av Albert Lunde etter en vekkelse. Det er en helt vanlig evangelisk menighet, og har ingen likhet med Jehovas vitner som ikke er evangelisk. Den største forskjellen fra statskirken er nettopp at de ikke har støtte av staten, men er en frittstående menighet hvor medlemmene betaler utgiftene selv, og selvsagt også kan bestemme mer selv. De lever et helt vanlig og normalt samfunnsliv.Det er ikke forbudt med vanlige aktiviteter og samfunnsgoder. En del av dem er nok avholdsfolk, men det er absolutt ikke noe krav. Tror kanskje de er i mot kvinnelige menighetsledere, men er ikke sikker på det. De driver et bra barne- og ungdomsarbeid. Gudstjenestene har en friere form enn i statskirken. Det er blant annet ingen messing.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...