Gå til innhold

Folk er faen skjæra meg syke II

Anbefalte innlegg

Det er synd at black metal-miljøet for skylden. Føyer meg til det du sier, SierDuDet.

Jeg er nesten skråsikker på at alle og en hver som lytter til metal musikk tar sterk avstand fra likskjendingen.

"Dette er et engangstilfelle", ble det sagt på Dagsrevyen i dag (husker ikke av hvem).

Selv har jeg ikke hørt så mye på black metal at jeg kan heller ikke uttale meg så mye om akkurat det.

Men jeg lytter til en del metal og all slags annen musikk fra pop, rock osv for den som måtte lure, og jeg ser ingen sammenheng med metalmiljøet og dette.

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

29

• Kizza1365380506

8

• Altman

5

• soleil

4

" Her har vi med en psykopat å gjøre som røyker hasj som vi andre røyker vanlige sigaretter. Et godt argument for å vise at fri hasj kanskje ikke er tingen?"

Nei. Det å skylde på hasjen blir like dumt som å skylde på musikken.

Dette er mennesker som i utgangspunktet ikke er helt habile. Det er ikke en joint for mye eller litt for mye lytting til en eller annen musikker, som er skyld i slike handlinger.

Hadde de nå enda røyka ei bønne, så hadde det ikke vært no problem. Jeg mener, hasjfolk tar livet med ro - ikke no stress - verken med lik eller andre merkelige syssler.

Nei, som jeg sa. Man blir rusa og høy av musikken. Det kunne for såvidt vært all slags musikk. Jeg kjenner ikke tekstene så jeg vil ikke gi meg i kast med å diskutere det. Mange av de som kjenner tekstene mener det har en betydning men jeg har ikke gjort meg opp en me ning i så henseende.

Men alle disse forholdene til sammen, så tror jeg ja at musikke kan ha sitt å si. Ikke musikken i seg selv kanskje, men det faktum at disse personene eller en av dem var mottakelig for påvirkningen som ligger i tekstene. Så flyttes grenser i miljøet de ferdes dessuten var de påvirket av piller og alkohol. Dette pluss at de hisset hverandre opp tror jeg var det avgjørende. Ingen av dem hadde gjort dette om de var alene (tror jeg). Ikke fordi de ikke hadde turt, men påvirkning og massesuggesjon hadde sitt å si.

Mvh

Men nå ser det faktisk ut som om dette var planlagt. De hadde visst til og med vært der inne natta før halshoggingen og prøvd å fyre igang ovnene, for så å komme tilbake natta etter og kappe hue av fyren.

Ergo ser det ikke ut som om 4 stykker bare har hauset hverandre opp og dermed gjort noe spontant.

Jeg vet ikke hvordan man forklarer at noen kan få seg til å gjøre noe sånt, men dersom det faktisk ligger noe rituelt bak det hele så er det annet enn musikken som har fått dem på tanken.

Black Metal og satanisme har tross alt, til tross for hva media skriver, fint lite med hverandre å gjøre.

Man burde kanskje vurdere å skylde på Hollywood? F.eks. Evil Dead filmene?

Hadde de nå enda røyka ei bønne, så hadde det ikke vært no problem. Jeg mener, hasjfolk tar livet med ro - ikke no stress - verken med lik eller andre merkelige syssler.

Det er jo forsåvidt sant. Det er sjelden man ser mennesker, på hasj, gå helt av skaftet.

Kizza1365380506

Men nå ser det faktisk ut som om dette var planlagt. De hadde visst til og med vært der inne natta før halshoggingen og prøvd å fyre igang ovnene, for så å komme tilbake natta etter og kappe hue av fyren.

Ergo ser det ikke ut som om 4 stykker bare har hauset hverandre opp og dermed gjort noe spontant.

Jeg vet ikke hvordan man forklarer at noen kan få seg til å gjøre noe sånt, men dersom det faktisk ligger noe rituelt bak det hele så er det annet enn musikken som har fått dem på tanken.

Black Metal og satanisme har tross alt, til tross for hva media skriver, fint lite med hverandre å gjøre.

Man burde kanskje vurdere å skylde på Hollywood? F.eks. Evil Dead filmene?

OK, jeg kjøper den. Hadde ikke fått med meg det og da er jeg enig med deg. Da er det helt sykt å prøve å finne grunnen i musikken.

Men vi mennesker er slik at vi vil helst forstå alt som skjer. Det er derfor enkelte av oss har så store problemer for alt kan ikke forklares med noraml rasjonalitet. Sånt som dette f.eks.

Mvh

Annonse

Pappa Bjørn

" Her har vi med en psykopat å gjøre som røyker hasj som vi andre røyker vanlige sigaretter. Et godt argument for å vise at fri hasj kanskje ikke er tingen?"

Nei. Det å skylde på hasjen blir like dumt som å skylde på musikken.

Dette er mennesker som i utgangspunktet ikke er helt habile. Det er ikke en joint for mye eller litt for mye lytting til en eller annen musikker, som er skyld i slike handlinger.

Når folk i en periode på 3 år daglig bruker ganske store mengder hasj som er et sentralstimulerende middell blir man ikke noe større god i huet. Når man kombinerer dette med andre stoffer for å komme "opp igjen" blir det en krasj.

Men det er klart at man skal ha ganske unormale tilbøyligheter for å kunne gjøre noe sånnt likevel. Og skal vi først skylde på noe annet så er det kanskje rollespill? Når man i et par døgn i strekk har drept drager og hogget hoder av middelalder riddere osv.samt at man tar med seg den sinnstilstanden ut i samfunnet og gjør den til en realitet blir det misnt like farlig.

Men det er igjen bare ekstremt gale personer som kan fange opp disse tingene på denne måten.

Det er synd at black metal-miljøet for skylden. Føyer meg til det du sier, SierDuDet.

Jeg er nesten skråsikker på at alle og en hver som lytter til metal musikk tar sterk avstand fra likskjendingen.

"Dette er et engangstilfelle", ble det sagt på Dagsrevyen i dag (husker ikke av hvem).

Selv har jeg ikke hørt så mye på black metal at jeg kan heller ikke uttale meg så mye om akkurat det.

Men jeg lytter til en del metal og all slags annen musikk fra pop, rock osv for den som måtte lure, og jeg ser ingen sammenheng med metalmiljøet og dette.

Programlederen i Redaksjon 21, en fyr jeg for øvrig likte mindre og mindre ettersom de udugelige spørsmålene hans haglet, påsto at det var deler av Black Metal miljøet som ikke tok avstand fra dette. Men jornalisten han hadde sent til Skien, og som hadde snakket med mange i metalmiljøet, hadde ikke funnet noen som ikke tok sterk avstand fra dette.

Alle tar selvsagt avstand fra sånn galskap.

Det såkalte "Black Metal miljøet i Norge består også av svært mange mennesker. Bare bandene teller over 100, så det er kanskje ikke så gæærnt at man iløpet av de siste 15 årene ikke har hatt mer enn 2 drap (en homse på Lillehammer og Aarseth), samt lemlesting av noen lik.

Man finner vel til og med flere drap i kristne kretser.

Når folk i en periode på 3 år daglig bruker ganske store mengder hasj som er et sentralstimulerende middell blir man ikke noe større god i huet. Når man kombinerer dette med andre stoffer for å komme "opp igjen" blir det en krasj.

Men det er klart at man skal ha ganske unormale tilbøyligheter for å kunne gjøre noe sånnt likevel. Og skal vi først skylde på noe annet så er det kanskje rollespill? Når man i et par døgn i strekk har drept drager og hogget hoder av middelalder riddere osv.samt at man tar med seg den sinnstilstanden ut i samfunnet og gjør den til en realitet blir det misnt like farlig.

Men det er igjen bare ekstremt gale personer som kan fange opp disse tingene på denne måten.

Jeg kjenner ikke så mye til dette med rollespill heller, men her har jeg også sett at media har vært frampå med en gang en eller annen rollespill fyr har blitt drept eller har drept noen.

Men som du sier er det selvsagt bare ekstremt syke individer som ikke klarer å skille denne fantasiverdenen fra virkeligheten.

Når det gjelder hasj så er da ikke det et sentralstimulerende middel?

Amfetamin, kokain, E, osv, er sentralstimulerende. Ikke hasj...

...tror jeg i hvert fall.

Det er jo forsåvidt sant. Det er sjelden man ser mennesker, på hasj, gå helt av skaftet.

Nei, her snakker man om en mindre habil mann som har misbrukt rusmidler (det være seg hasj, alkohol og ecstasy eller noe vi ikke vet om) som har klikket totalt.

Det har lite med helgefylla å gjøre, lite med en joint i mnd å gjøre, kanskje enda mindre med nikotin å gjøre, men heller en person med noe forvridd hode. Nesten bokstavelig talt.

Jeg kjenner ikke så mye til dette med rollespill heller, men her har jeg også sett at media har vært frampå med en gang en eller annen rollespill fyr har blitt drept eller har drept noen.

Men som du sier er det selvsagt bare ekstremt syke individer som ikke klarer å skille denne fantasiverdenen fra virkeligheten.

Når det gjelder hasj så er da ikke det et sentralstimulerende middel?

Amfetamin, kokain, E, osv, er sentralstimulerende. Ikke hasj...

...tror jeg i hvert fall.

Jeg tror ikke det var rollespillet sin feil heller.

Annonse

Hmmm...jeg har da opplevd flere folk som har blitt svært så aggressive og voldelige mens de "kun" har røyket hasj selv da.

Tror nok dette med at "alle" som røyker hasj blir "rolige" til en stor grad skyldes psykisk påvirkning - da mange nok kjenner til myten om at man blir rolig av å røyke hasj.

Uten at jeg har forsket på det, antar jeg hasj som mange andre rusmidler til en viss grad er følelsesforsterkende; og at forventningen til rusen som beroligende gjør at det er mest vanlig at hasjrøykere generelt sett er rolige.

"Hvorfor tror jeg det? Fordi det var 4 involverte, og alle sammen hørte til samme miljøet."

Hvis du fant ut at alle fire var snekkere som brukte en sag til å kappe hue av fyren, ville du da skyldt på snekkermiljøet?

Black Metal gutta synger om det okkulte, dog er det en lang vei fra å synge om dette og høre på dette, til å fly rundt å kappe hue av døde mennesker.

Det er også en lang vei fra dette Metalmiljøet, hvor ting faktisk dreier seg om musikk, til det sataniske.

Du finner vel knapt noen Black Metal musikere som er satanister.

For 40 år siden var det Rolling Stones som brakte undommen død og fordærvelse, før det var det Elvis, på 70-tallet var det Black Sabbath, så var det Iron Maiden, Venom, Slayer og mange andre respekterte Metalband, mens de i USA fortsatt holder en knapp på Marilyn Manson, og nå spytter de på gutter med langt hår og en svart t-skjorte på seg i Skien.

Det er ganske sterkt.

"og nå spytter de på gutter med langt hår og en svart t-skjorte på seg i Skien."

Det var ikke sånn det var nei. De spyttet på vokalisten i Svartahird (Istar - kallenavnet til vokalisten) - bandet som hodekapperen var bassist i.

Istar har langt lyst hår:)Litt småkjekk spør du meg, men en smule spinkel.

Bassisten var hodekapperen, og vokalisten hadde ingenting med saken å gjøre. Litt ille at folk skal spytte etter han da.

Forøvrig er jeg enig med deg i at det ikke er musikken i seg selv som får folk til å gjøre slike vanvittige ting. Det er noe bakenforliggende, som ligger til grunne. Dette kom frem i påvirket tilstand - tror jeg.

Ecstasy blandet med alkohol, gjør vel ikke akkurat gale folk mer stabile.

Synd jeg gikk glipp av det. Men det er jo typisk. Jeg kjenner ikke til Black Metal miljøet og påvirkningen der. Men vi hadde jo han der Greven her i Bergen. Og man kan jo begynne å lure.

Jeg kan ikke tekstene på disse sangene, men jeg kjenner til masse-suggesjon. Det blandet med dop og sprit samt at man flytter grenser hele tiden kan jo være en medvirkende årsak.

Men å skylde det kun på musikken er jeg enig i er dumt.

Mvh

Som en fotnote kan det nevnes at denne "Greven" innad i miljøet ble ansett for å være en latterlig skikkelse. Inntil drapet ihvertfall.

Han gikk rundt i miljøet og skrøt av både kirkebranner og annet - i et forsøk på å få aksept av andre i miljøet.

Og det ble vitset rimelig mye om ham...frem til drapet ihvertfall.

"og nå spytter de på gutter med langt hår og en svart t-skjorte på seg i Skien."

Det var ikke sånn det var nei. De spyttet på vokalisten i Svartahird (Istar - kallenavnet til vokalisten) - bandet som hodekapperen var bassist i.

Istar har langt lyst hår:)Litt småkjekk spør du meg, men en smule spinkel.

Bassisten var hodekapperen, og vokalisten hadde ingenting med saken å gjøre. Litt ille at folk skal spytte etter han da.

Forøvrig er jeg enig med deg i at det ikke er musikken i seg selv som får folk til å gjøre slike vanvittige ting. Det er noe bakenforliggende, som ligger til grunne. Dette kom frem i påvirket tilstand - tror jeg.

Ecstasy blandet med alkohol, gjør vel ikke akkurat gale folk mer stabile.

"Det var ikke sånn det var nei. De spyttet på vokalisten i Svartahird (Istar - kallenavnet til vokalisten) - bandet som hodekapperen var bassist i."

Det var nå i det minste det de sa på TV2 nyhetene like etter Redaksjon 21, og det var ikke "Istar" det da var intervju med.

"Istar har langt lyst hår:)Litt småkjekk spør du meg, men en smule spinkel."

Hehe, han så da bare helvete ut. Du må ha en lettere syk guttesmak!

"Bassisten var hodekapperen, og vokalisten hadde ingenting med saken å gjøre. Litt ille at folk skal spytte etter han da."

I følge de langhårede gutta på TV2 så var det samtlige med langt hår og litt røft utseende som nå fikk gjennomgå i Skien.

Media overdriver sikkert, men...

"Det var ikke sånn det var nei. De spyttet på vokalisten i Svartahird (Istar - kallenavnet til vokalisten) - bandet som hodekapperen var bassist i."

Det var nå i det minste det de sa på TV2 nyhetene like etter Redaksjon 21, og det var ikke "Istar" det da var intervju med.

"Istar har langt lyst hår:)Litt småkjekk spør du meg, men en smule spinkel."

Hehe, han så da bare helvete ut. Du må ha en lettere syk guttesmak!

"Bassisten var hodekapperen, og vokalisten hadde ingenting med saken å gjøre. Litt ille at folk skal spytte etter han da."

I følge de langhårede gutta på TV2 så var det samtlige med langt hår og litt røft utseende som nå fikk gjennomgå i Skien.

Media overdriver sikkert, men...

Vokalistens kallenavn er Istar. Det er han som ble intervjuet på TV - han med det lange lyse håret.

Hehe du, dårlig smak. Neida, bare noe spesiell. Nå er det ikke slik at han er av typen jeg hadde falt pladask for akkurat, men han var bare litt utenom det vanlige - utseendemessig. Sånt liker jeg. Dog for spinkel.

Vokalistens kallenavn er Istar. Det er han som ble intervjuet på TV - han med det lange lyse håret.

Hehe du, dårlig smak. Neida, bare noe spesiell. Nå er det ikke slik at han er av typen jeg hadde falt pladask for akkurat, men han var bare litt utenom det vanlige - utseendemessig. Sånt liker jeg. Dog for spinkel.

Han hadde litt for ukontrollert sjeggvekst for min del. Litt for mye cowboypreg over seg. Hehe, hadde faktisk ikke gjetta på at han var en metalmann om jeg så han på gata. Mer en cowboymann :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...