Gå til innhold

Folk er faen skjæra meg syke II

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

29

• Kizza1365380506

8

• Altman

5

• soleil

4

Hmmm...jeg har da opplevd flere folk som har blitt svært så aggressive og voldelige mens de "kun" har røyket hasj selv da.

Tror nok dette med at "alle" som røyker hasj blir "rolige" til en stor grad skyldes psykisk påvirkning - da mange nok kjenner til myten om at man blir rolig av å røyke hasj.

Uten at jeg har forsket på det, antar jeg hasj som mange andre rusmidler til en viss grad er følelsesforsterkende; og at forventningen til rusen som beroligende gjør at det er mest vanlig at hasjrøykere generelt sett er rolige.

Det er noko i svært mange myter, og eg har aldri - og eg meiner aldri - opplevd at nokon har vore aggressiv i hasjrus. Eg har sett mykje gjennom 15 år også. Alkohol derimot...

Apropos Bowling for Columbine. Marilyn Manson fremstod som den mest intelligenge og reflekterte, til tross at han angivelig skal være både satanist opg djevel på en gang.

Ja, han framsto utvilsomt som den mest normale av alle som var med i programmet.

Hehe, den mest spaca var han fyren som ble frikjent for Oklahoma-bomben. Makan til galning har jeg ikke sett på skjermen siden han Baugefyren frekventerte i talk showet til Per Ståle Lønning på TV2.

Ja, han framsto utvilsomt som den mest normale av alle som var med i programmet.

Hehe, den mest spaca var han fyren som ble frikjent for Oklahoma-bomben. Makan til galning har jeg ikke sett på skjermen siden han Baugefyren frekventerte i talk showet til Per Ståle Lønning på TV2.

Han var rett og slett feilkoblet, hele fyren. Jeg hadde faen ikke ringt på døra hans :)

Annonse

Gjest Gamle Hawkwind

Det er noko i svært mange myter, og eg har aldri - og eg meiner aldri - opplevd at nokon har vore aggressiv i hasjrus. Eg har sett mykje gjennom 15 år også. Alkohol derimot...

Jeg har opplevd begge deler - og i de tilfeller hvor folkene har blitt aggressive og voldelige; har de også vært aggressive før de begynte å fyre opp jointene sine.

Poenget er ihvertfall at de ikke ble roligere av å røyke hasj - men de hadde heller ikke forventninger om å bli rolige; men derimot som siktemål å få en rus.

Gjest Gamle Hawkwind

Ja, jeg tror det har noe med kulturen i miljøet å gjøre, og musikken er en del av den.

Hvorfor tror jeg det? Fordi det var 4 involverte, og alle sammen hørte til samme miljøet.

Jeg sier ikke at du dermed skal forby musikken, men jeg er ganske sikker på at den har vært "inspirerende".

Tror nok du tar litt feil der.

Greit nok, musikken er brutal, tekstene ikke særlig holdningsskapende, men hundretusenvis av mennesker hører på denne musikken uten å gjøre noe slikt.

Men det er lett å hevde at "det og det" er viktige årsaker til at slikt skjer når det skjer horrible saker i verden.

Drapene i Columbine førte til nok en debatt omkring dataspill eksempelvis; "hadde det ikke vært for dataspillene hadde ikke de elevene blitt isnpirert til å drepe sine medelever".

Og Judas Priest og Ozzy Osbourne fikk rettssaker mot seg i statene fordi enkelte av de som hørte på musikken deres tok livet av seg. Det var jo selvsagt musikken og tekstene til de artistene som fikk ungdommene til å ta livet sitt.

Rolling Stones og Beatles har også blitt anklagd for å ha påvirket mennesker til å gjøre ting de ellers ikke ville ha gjort - for ikke å snakke om Elvis.

Nuvel - jeg tror ikke verden er så enkel, faktisk.

Gjest Gamle Hawkwind

Slike folk er så skrudde i utgangspunktet, at de ville gjort bestialske ting selv etter å ha hørt på Britney Spears.... "Ops, I did it again"

Jeg får faktisk en trang til å gjøre bestialske ting når jeg hører Britney Spears.

Primært mot de som signer artister til de store plateselskapene....

Smått useriøs replikk fra

Tror nok du tar litt feil der.

Greit nok, musikken er brutal, tekstene ikke særlig holdningsskapende, men hundretusenvis av mennesker hører på denne musikken uten å gjøre noe slikt.

Men det er lett å hevde at "det og det" er viktige årsaker til at slikt skjer når det skjer horrible saker i verden.

Drapene i Columbine førte til nok en debatt omkring dataspill eksempelvis; "hadde det ikke vært for dataspillene hadde ikke de elevene blitt isnpirert til å drepe sine medelever".

Og Judas Priest og Ozzy Osbourne fikk rettssaker mot seg i statene fordi enkelte av de som hørte på musikken deres tok livet av seg. Det var jo selvsagt musikken og tekstene til de artistene som fikk ungdommene til å ta livet sitt.

Rolling Stones og Beatles har også blitt anklagd for å ha påvirket mennesker til å gjøre ting de ellers ikke ville ha gjort - for ikke å snakke om Elvis.

Nuvel - jeg tror ikke verden er så enkel, faktisk.

Tror det har mer med en subkultur hvor det er kult å flørte og harselere med døden.

Rusmidler og musikk har en rolle, men kan ikke akkurat "ta skylda".

Gjest Gamle Hawkwind

Tror det har mer med en subkultur hvor det er kult å flørte og harselere med døden.

Rusmidler og musikk har en rolle, men kan ikke akkurat "ta skylda".

Mest trolig hadde de dypt inne i rusen en tanke om å imponere tipper jeg - de var sparket ut av bandet de spilte i så vidt jeg skjønte (ihvertfall hovedmennene), og ønsket vel å gjøre noe de trodde ville få miljøet til å akseptere/respektere dem.

Slik Greven i sin tid gjorde...

Annonse

Jeg får faktisk en trang til å gjøre bestialske ting når jeg hører Britney Spears.

Primært mot de som signer artister til de store plateselskapene....

Smått useriøs replikk fra

men jeg må innrømme (litt flau) at jeg synes at "Hit me baby one more time" svinger skikkelig :)

Mest trolig hadde de dypt inne i rusen en tanke om å imponere tipper jeg - de var sparket ut av bandet de spilte i så vidt jeg skjønte (ihvertfall hovedmennene), og ønsket vel å gjøre noe de trodde ville få miljøet til å akseptere/respektere dem.

Slik Greven i sin tid gjorde...

Ja, rimelig smart trekk.

Ja, rimelig smart trekk.

Smart var det ikke, men Greven - en elendig musikker - tjente millioner på sin musikk fordi han ble kjent for dette drapet.

Du skal ikke se bortifra at dette bandet, et band "ingen" har hørt om, nå vil få sitt internasjonale gjennombrudd.

Gjest Gamle Hawkwind

Ja, rimelig smart trekk.

Joa, det finnes mindre smarte mennesker overalt.

Og får å få ideen om at man må gjøre noe slikt for å få aksept, må man både være noe mindre smart enn et stykke brød; samt lide av en eller annen form for sterk sinnsykdom.

Og være påvirket av rusmidler i tillegg.

Joa, det finnes mindre smarte mennesker overalt.

Og får å få ideen om at man må gjøre noe slikt for å få aksept, må man både være noe mindre smart enn et stykke brød; samt lide av en eller annen form for sterk sinnsykdom.

Og være påvirket av rusmidler i tillegg.

Ikke undervurder/overvurder "normale" folk.

De fleste sinnsyke er veldig greie.

Men plutselig så "snæpper" de totalt.

For alt vi vet så var også disse gutta "veldig greie" til vanlig :)

Joa. Men at flere snæpper samtidig?

Må ha vært noe rart i den hasjen, ellers er det en skikkelig gruppe-suggesjon.

Faktisk er ikke slike historier så sprø at det gjør noe. Hadde jeg vært i dette miljøet og var med gutta der og da hadde jeg antagelig ikke sagt "stopp".

Spesielt når det er flere personer involvert og man selv ikke er blant de mest respekterte så kan det bli slik at en bare henger seg på.

En "tilskuer"effekt.

Er gjort studier på dette og resultatene er skremmende. Hvis du tror at noen holder på å dø i et rom ved siden av deg pga roping og lyder så er sannsynligheten for at du hjelper til mye større hvis du er alene enn om det er 10 til i nærheten. Resultat: ingen griper inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...