Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en brevmal i Word. Denne malen består av en forside + side 2. Disse to sidene er ulike. Når jeg oppretter et nytt dokument basert på denne malen, skal kun side 1 vises. Side 2 skal ikke vises før det er behov for det.

Er dette mulig når disse to sidene skal være ulike?

Jeg får det fanden meg ikke til, og nå holder jeg på å gå fra forstanden. For det første vises både side 1 og side 2 når jeg åpner et dokument basert på denne malen, og for det andre - når jeg skriver så mye at jeg skal hoppe ned på side 2, så repeteres side 1 (forsidemalen) og side 2 hopper ned til side 3.

Hjeeelp!!

PS. Postes også på dataforum

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Husker ikke så mye fra læretiden min men, når du tar enter på første side så flytter du det du har gjort på andre siden (du har ikke gjort noe men).

Har du valgt spesiell førsteside i menyvalget på topptekst/bånntekst?

Mvh

Husker ikke så mye fra læretiden min men, når du tar enter på første side så flytter du det du har gjort på andre siden (du har ikke gjort noe men).

Har du valgt spesiell førsteside i menyvalget på topptekst/bånntekst?

Mvh

"Husker ikke så mye fra læretiden min men, når du tar enter på første side så flytter du det du har gjort på andre siden (du har ikke gjort noe men)."

Problemet er ikke teksten jeg skriver i dokumentet, den flytter seg ned. Problemet er at side 1 malen repeterer seg - istedenfor at teksten jeg skrev skal flytte seg ned til side 2 malen.

"Har du valgt spesiell førsteside i menyvalget på topptekst/bånntekst?"

Japp.

Kizza1365380506

"Husker ikke så mye fra læretiden min men, når du tar enter på første side så flytter du det du har gjort på andre siden (du har ikke gjort noe men)."

Problemet er ikke teksten jeg skriver i dokumentet, den flytter seg ned. Problemet er at side 1 malen repeterer seg - istedenfor at teksten jeg skrev skal flytte seg ned til side 2 malen.

"Har du valgt spesiell førsteside i menyvalget på topptekst/bånntekst?"

Japp.

Da suler jeg inn. Har liksom undervist i dette men det er noen år siden så jeg er litt utafor.

Beklager...

Annonse

Jeg tror rett og slett ikke det er mulig.

Og uansett er du altfor jævlig avansert for oss normale dolere... Jeg har en Word Bible på jobb, kunne sikkert kikka litt, hvis du ber pent :o

ok, men hvis det ikke er mulig å skjule side 2 frem til jeg skal bruke den så er det greit.

Men så var det det andre problemet mitt da - det at jeg vil låse malen. Greit nok at side 1 og side 2 kommer opp når jeg åpner et dokument basert på denne malen ..... men hvordan i pokker får jeg teksten til IKKE å skyve ned malen når jeg skriver på dokumentet. Når jeg skriver meg ned til side 2 så ser den lik ut som side 1 - og side 2 har skjøvet seg ned??? Jeg må vel låse malen på en eller annen måte?

*ber åsemor pent*

*susse, susse, susse* :)

ok, men hvis det ikke er mulig å skjule side 2 frem til jeg skal bruke den så er det greit.

Men så var det det andre problemet mitt da - det at jeg vil låse malen. Greit nok at side 1 og side 2 kommer opp når jeg åpner et dokument basert på denne malen ..... men hvordan i pokker får jeg teksten til IKKE å skyve ned malen når jeg skriver på dokumentet. Når jeg skriver meg ned til side 2 så ser den lik ut som side 1 - og side 2 har skjøvet seg ned??? Jeg må vel låse malen på en eller annen måte?

*ber åsemor pent*

*susse, susse, susse* :)

Jeg skjønner hva du mener, men mitt lille hode tror at lille-Bill ikke har tenkt på akkurat den saken der. Det er jo _alltid_ sånn i word, skriver du noe over noe annet, hopper det andre nedover. Men du, det du har skrevet i malen, står det bare i topptekst/bunntekst, eller i selve dokumentet også?

Jeg skjønner hva du mener, men mitt lille hode tror at lille-Bill ikke har tenkt på akkurat den saken der. Det er jo _alltid_ sånn i word, skriver du noe over noe annet, hopper det andre nedover. Men du, det du har skrevet i malen, står det bare i topptekst/bunntekst, eller i selve dokumentet også?

Men... kan du ikke bare trykke piltast nedover når du har kommet til slutten av side 1 ?

Det står bare i malen. Det er logo og adresse i toptekst og telefonnummer bunntekst.

Det står bare i malen. Det er logo og adresse i toptekst og telefonnummer bunntekst.

Skal se om jeg kan kikke litt i bibelen på jobb i morra, hvis jeg husker det. Nå går jeg og legger meg.

Sov godt ! (ikke drøm om word, det er et dårlig tegn)

Skal se om jeg kan kikke litt i bibelen på jobb i morra, hvis jeg husker det. Nå går jeg og legger meg.

Sov godt ! (ikke drøm om word, det er et dårlig tegn)

Take it bare with ro nå resten of the day, åsemor - jeg har fått hjelp :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...