Gå til innhold

Blodsmak i munnen


Gjest engstelig!!!

Anbefalte innlegg

Gjest engstelig!!!

har i lang tid hatt blodsmak i munnen og har den siste tiden også fått en råtten og besk smak i munnen, altså dårlig ånde. Har også hatt endel verking i ryggen mellom skuldrebladene.også enkelte ganger i brystkassa.Føler ofte at jeg ikke får puste ordentlig. går til fysioterapaut og han har gjentatte ganger måttet løsne på store låsninger der mellom skuldrebladene. Føler meg bedre etter disse behandlingene, men er nå så bekymret for den ekle blod, beske og råtne smaken jeg har i munnen når jeg puster ut.Føler at det kommer fra lungene. Har også av og til de "proppene" som kommer ut å er illeluktende. Var for ca to år siden på lunge rtg, der de ikke kunne finne noe galt med lungene mine.Legen min kan heller hverken høre eller finne noe galt med lungene når han til stadighet lytter på meg . Må kanskje å få sagt at jeg har stor angst for lungesykdommer, og hverdagen min blir ødelagt pga alle tanker om at jeg har en alvorlig lungesukdom. Hva tror du dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig ånde og illeluktende propper (gule?) .. jeg ville oppsøkt en øre/nese/hals-lege og spurt om det kanskje var noen mandler der bak som trengte å bli revet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-engstelig!!!

Beklager at jeg i denne sammenhengen også undertegner som "idrettslege", men det er bare av praktiske grunner.

Råtten besk smak, blodsmak, følelse av dårlig ånde ol. kan gjerne komme av kroniske betennelses- forandringer i nese og bihuler. Stadig infiserte halsmandler og tannkjøttsykdom, likeledes. Men når du har en reell følelse av å være tungpusten, synes jeg en lungelege bør se på deg. Både din lungefunksjon vil bli vurdert samt en rekke ting ellers. Er lungespesialisten i tvil, vil det sikkert bli tatt ett nytt rtg. bilde, kanskje både av lunger og bihuler. Ellers må jeg bare legge til:

Håper at du ikke røker ! Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ofte er det å engste seg for en sykdom, verre enn å faktisk ha sykdommen!"Smertene" du føler i brystet og i ryggen kan være av psykisk karakter. Ofte er det slik at man utvikler symtomer på de sykdomene man frykter verst. Prøv å ikke tenk på smertene, det kan vise seg og være effektivt. Alternativt kan du be om en ny lungeundersøkelse, for å bekrefe/avkrefte din frykt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...