Gjest ans/as Skrevet 19. juni 2003 Skrevet 19. juni 2003 for å importere og selge varer på auksjon, butikk eller internett her i norge? Folk selger jo ting feks på auksjon hele tiden uten et selskap bak seg og avgifter. Hva om jeg gjør det samme, bare i litt større skala, og at tingene er nye? Kan du hjelpe meg med reglene. Altså, må jeg starte et selskap og betale skatt osv av det jeg importerer? 0 Siter
Gjest kommer nok ikke unna Skrevet 19. juni 2003 Skrevet 19. juni 2003 Det er forskjell på å selge ting privat og det å selge ting til inntekts ervervelse. Så du kommer nok ikke unna avgifter osv. Se på www.bedin.no der får du svar på det meste. Ingen orker vel å komme med lange utgreiinger her inne. Søk selv! Eller ring nr som står på Bedin.no. 0 Siter
Gjest porca Skrevet 19. juni 2003 Skrevet 19. juni 2003 Hvis man er dum at man må stille slike spørsmål, da fraråder jeg å starte noe eget... 0 Siter
Lenny Skrevet 19. juni 2003 Skrevet 19. juni 2003 Nei, du trenger ikke starte selskap. Men da blir du selvstendig næringsdrivende (=enkeltmannsforetak, det er ikke et selskap). Ja, du må føre regnskap, betale skatt og avgifter osv. Selskap eller ei. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.