Gå til innhold

Det blir slitsomt når "beriket" skal dominere på Adopsjon hver dag


delphina1365380402

Anbefalte innlegg

Var det så forferdelige saker det "beriket" brakte på bane -

om fødselsattesten hans

eller

disse adopsjonsekteskapene som har vært lovlig her i landet osgå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest beriket

Ja, det vet vel du ;-)

Har ingen problemer med å ignorere vedkommende, men jeg bekymrer meg litt over måten h*n drev og feilinformerte og ga ny næring til gamle rykter forrige gang.

Å strø rundt seg med usannheter om kidnapping og salg av barn, adopsjonssex etc. er mildt sagt uheldig. Forumet er åpent og kan leses av alle, både potensielle søkere (som h*n kan skremme vannet av) og folk som generelt sett har liten peiling på adopsjon og som kan tenkes å tro på påstandene som settes fram.

I neste ledd kan det gå ut over de barna det gjelder. At "beriket" skriver innlegg på innlegg om fødselsattesten sin plager meg ikke i det hele tatt. At det "i forrige runde" ble sagt rett ut at kinesiskfødte adoptivbarn er stjålet fra sine biologiske foreldre og solgt for internasjonal adopsjon, så jeg adskillig mer alvorlig på.

Lilja da....

Hvordan kan du påstå at "beriket" har gjort dette?

"Å strø rundt seg med usannheter om kidnapping og salg av barn, adopsjonssex etc. er mildt sagt uheldig."

* Er helt enig med deg i at slikt bør ikke gjøres, og har derfor selvsagt ikke gjort noe slikt.

Så fyller du jammen på med:

"At det "i forrige runde" ble sagt rett ut at kinesiskfødte adoptivbarn er stjålet fra sine biologiske foreldre og solgt for internasjonal adopsjon, så jeg adskillig mer alvorlig på."

* Jeg er enig med deg i at man ikke skal spre usannheter - ei heller her på DOL. - Derfor gjør jeg det heller ikke.

(Bare så det er klart for deg, og andre som måtte tro på det du skriver om den slags.)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liIja

Lilja da....

Hvordan kan du påstå at "beriket" har gjort dette?

"Å strø rundt seg med usannheter om kidnapping og salg av barn, adopsjonssex etc. er mildt sagt uheldig."

* Er helt enig med deg i at slikt bør ikke gjøres.

Så fyller du jammen på med:

"At det "i forrige runde" ble sagt rett ut at kinesiskfødte adoptivbarn er stjålet fra sine biologiske foreldre og solgt for internasjonal adopsjon, så jeg adskillig mer alvorlig på."

* Jeg er enig med deg i at man ikke skal spre usannheter - ei heller her på DOL. - Derfor gjør jeg det heller ikke.

(Bare så det er klart for deg, og andre som måtte tro på det du skriver om den slags.)

Vennlig hilsen

I den andre kommentaren min i tråden her skrev jeg:

"Da Morten/Obs/Olle/Reise etc etc. "herjet" på DOL, ba jeg Webmaster om å få fjernet denne personen. Den gang startet det akkurat som nå, med litt kontroversielle innlegg som utartet seg til løgner, skittkasting og feilinformasjon."

Jeg har nevnt deg med nick i en eneste setning: (sitat) At "beriket" skriver innlegg på innlegg om fødselsattesten sin plager meg ikke i det hele tatt.

Jeg har ikke påstått at du har skrevet dette, skjønt skrivestil og framgangsmåte SÅ LANGT er til forveksling like.

Jeg kunne muligens ha skrevet "HADDE ingen problemer med å ignorere vedkommende", men men. Jeg har fremdeles ingen problemer med å ignorere framfor å oppmuntre til skriverier - når jeg føler for det.

Hvis du er den som mange her inne har mistanke om, vil det bare bli mer og mer tydelig. Hvis ikke - så er det fremdeles opp til hver enkelt hva de vil mene om dine innlegg og meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beriket

I den andre kommentaren min i tråden her skrev jeg:

"Da Morten/Obs/Olle/Reise etc etc. "herjet" på DOL, ba jeg Webmaster om å få fjernet denne personen. Den gang startet det akkurat som nå, med litt kontroversielle innlegg som utartet seg til løgner, skittkasting og feilinformasjon."

Jeg har nevnt deg med nick i en eneste setning: (sitat) At "beriket" skriver innlegg på innlegg om fødselsattesten sin plager meg ikke i det hele tatt.

Jeg har ikke påstått at du har skrevet dette, skjønt skrivestil og framgangsmåte SÅ LANGT er til forveksling like.

Jeg kunne muligens ha skrevet "HADDE ingen problemer med å ignorere vedkommende", men men. Jeg har fremdeles ingen problemer med å ignorere framfor å oppmuntre til skriverier - når jeg føler for det.

Hvis du er den som mange her inne har mistanke om, vil det bare bli mer og mer tydelig. Hvis ikke - så er det fremdeles opp til hver enkelt hva de vil mene om dine innlegg og meninger.

Hei igjen Lilja

Å være offer for dine og andres mistenksomhet og selvbestemte sannheter, kan bli slitsomt for enhver som rammes og utsettes for slikt.

Fint at du presenterer dine mistanker, men å oppfordre andre til å adoptere slike og reagerer deretter, er i "min bok" både uoppdragent, uforskammet og utilbørlig.

Jeg tillater meg å mene at gode barneoppdragere ikke gjør slikt uansett om barneoppdragerne er a-foreldre eller ikke.

Det er vel lov å gi uttrykk for dette. Lilja, uten at du eller andre skal "fly i taket"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liIja

Hei igjen Lilja

Å være offer for dine og andres mistenksomhet og selvbestemte sannheter, kan bli slitsomt for enhver som rammes og utsettes for slikt.

Fint at du presenterer dine mistanker, men å oppfordre andre til å adoptere slike og reagerer deretter, er i "min bok" både uoppdragent, uforskammet og utilbørlig.

Jeg tillater meg å mene at gode barneoppdragere ikke gjør slikt uansett om barneoppdragerne er a-foreldre eller ikke.

Det er vel lov å gi uttrykk for dette. Lilja, uten at du eller andre skal "fly i taket"?

Har ikke tenkt å "fly i taket", som du sier. Men dukker det opp udokumenterte, belastende eller falske påstander om adopsjon her på DOL, så kommer jeg til å be dem fjernet.

Og jeg har heller ikke tenkt å delta i endeløse frem-og-tilbakediskusjoner som ikke har noe som helst reelt innhold, men derimot rikelig av det du kaller "selvbestemte meninger".

Så du kan ta det helt med ro. Mer og mindre håpløse tråder uten mål og mening får stå i fred for meg.

Uansett nick..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt å "fly i taket", som du sier. Men dukker det opp udokumenterte, belastende eller falske påstander om adopsjon her på DOL, så kommer jeg til å be dem fjernet.

Og jeg har heller ikke tenkt å delta i endeløse frem-og-tilbakediskusjoner som ikke har noe som helst reelt innhold, men derimot rikelig av det du kaller "selvbestemte meninger".

Så du kan ta det helt med ro. Mer og mindre håpløse tråder uten mål og mening får stå i fred for meg.

Uansett nick..

Jeg husker og flere av de forrige rundene med reise og olle, og vi kan bite oss i nesa på at du har fullstendig rett i dine antagelser:-) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest liIja

Jeg husker og flere av de forrige rundene med reise og olle, og vi kan bite oss i nesa på at du har fullstendig rett i dine antagelser:-) God helg!

Til deg også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Hei igjen Lilja

Å være offer for dine og andres mistenksomhet og selvbestemte sannheter, kan bli slitsomt for enhver som rammes og utsettes for slikt.

Fint at du presenterer dine mistanker, men å oppfordre andre til å adoptere slike og reagerer deretter, er i "min bok" både uoppdragent, uforskammet og utilbørlig.

Jeg tillater meg å mene at gode barneoppdragere ikke gjør slikt uansett om barneoppdragerne er a-foreldre eller ikke.

Det er vel lov å gi uttrykk for dette. Lilja, uten at du eller andre skal "fly i taket"?

Hei!

På meg virker det som om man her ønsker å ty til bruk av sensur for å kneble dem som har en "annen" mening (enn en selv).

En tvilsom praksis.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...