Gjest vil ha mer feriepenger Skrevet 19. juni 2003 Skrevet 19. juni 2003 Hei Alltid før har jeg fått feriepenger tilsvarende det som er feriepengegrunnlaget , har jeg tjent 400 000, så får jeg over 40 000,- . Men nå, så hadde jeg grunnlag på 41 000,- og fikk kun 27 000,- ??? Jeg er i fødselspermisjon og mottar nå 80 % lønn. Er det dette som er årsaken ? 0 Siter
oslogutt Skrevet 19. juni 2003 Skrevet 19. juni 2003 Antagelig er det den lønna du mottar som blir trukket fra. Man skal egentlig ikke ha lønn i ferien... Nå er prosentsatsen for feriepenger 12 % på det som feripengegrunnlaget fra 2002. Dette var en økning fra tidligere år. Noen tror derfor at de skal få MER penger totalt i år. Problemet er bare at feriepengene øker men utbetalt lønn minker, fordi man jobber i færre uker om sommeren. Lønn + feriepenger skal bli omtrent som i fjor, hvis andre forhold ikke har endret seg. 0 Siter
vilma Skrevet 19. juni 2003 Skrevet 19. juni 2003 Her kan det være mange grunner. For det første: Er du sikker på at du har sett på "feriepengegrunnlaget". Feriepengegrunnlaget og fjorårets samlede inntekt er ikke det samme. For det andre: Har du fem ukers ferie? Hvis du har det vil utbetalingen nå i juni bestå av feriepenger+månedslønn-30/26 av månedslønna. Dvs at resten blir noe mindre enn feriepengene. Likevel synes jeg jo det var et litt stort sprik mellom grunnlaget og feriepengene. 0 Siter
Høne I Frikassè Skrevet 19. juni 2003 Skrevet 19. juni 2003 Du tjener bare feriepenger av de 16 første ukene du har permisjon. (ved 80%). Samme med meg i fjor - fikk veldig lite i år fordi jeg var i 80% permisjon så mye av året i fjor. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.