Gå til innhold

God, lett sykkel, hovedsaklig til sykling på asfalt

Anbefalte innlegg

Gjest sykkel-soleil

Har skrevet om dette før, men har ikke fått noen konkrete tips på sykkeltype.

Hybridsykkel er antagelig tingen da racersykkel fort punkterer på grus og diverse på de dårlige veiene her.

Offroad er ikke interessant da de er for tunge.

Vil ha en sykkel som ikke er for tung og som er behagelig å sykle på. Ikke for dyr.

Under 10 000 i hvert fall.

Jeg har sett på masse sykler på nett, men vet liksom ikke hva jeg skal se etter og hva som er viktig å tenke over ved valg av sykkel.

Er det noen som har tips om hvor jeg kan få tak i en pent brukt sykkel av ovennevnte type så er jeg også interessert i det.

Fortsetter under...

Offroad er vel ikke tyngre sykler enn "vanlige"? Det er bare racer-utgavene som skiller seg ut og er lettere enn de andre typene, er min erfaring.

Har du sjekka "best i test"? På www.tv2.no?

Testen fra tv2 er fra 1999..

Hybrid syklene har smalere dekk og jeg tror de skal være litt lettere enn offroad. Kommer selvsagt an på om ramma er av stål eller aluminium og da..

Hybrid syklene har smalere dekk og jeg tror de skal være litt lettere enn offroad. Kommer selvsagt an på om ramma er av stål eller aluminium og da..

Nei, dem testa sykler i vår. Og vinner'n het Merida Hard Rocx eller noe, se på nyere tester...

Skal lete...

http://www.tv2.no/magasiner/hjelperdeg/tester/article.jhtml?articleID=109528

Annonse

Nei, dem testa sykler i vår. Og vinner'n het Merida Hard Rocx eller noe, se på nyere tester...

Skal lete...

dimi hjelper deg!! :)

Takk skal du ha :)

"Det er èn sykkel som aldri går av moten; den klassiske damesykkelen med kurv på styret, kjolenett, støtte, pedalbrems, lykt og ringeklokke.

Sykkelen passer til både handleturen, søndagsturen, kafèbesøket og egner seg også som bysykkel."

Jeg er egentlig mer ute etter en sykkel som jeg kan race bortover på- enn en som har kurv på styret og kjolenett...

Men takk for at du hjalp, meg...

dimi hjelper deg!! :)

Takk skal du ha :)

"Det er èn sykkel som aldri går av moten; den klassiske damesykkelen med kurv på styret, kjolenett, støtte, pedalbrems, lykt og ringeklokke.

Sykkelen passer til både handleturen, søndagsturen, kafèbesøket og egner seg også som bysykkel."

Jeg er egentlig mer ute etter en sykkel som jeg kan race bortover på- enn en som har kurv på styret og kjolenett...

Men takk for at du hjalp, meg...

:o)

Fant en testvinner fra i fjor, som sikkert er litt mer den stilen som du er ute etter. Nakamura Firefly.

http://www.intersport.no/index2.html

Gjest Samura

Jeg kjøpte hybrid fra Nakamura i fjor, Intersport. Ca 5000 kr. Fikk pruta med endel ekstrautstyr. Er veldig fornøyd. Det eneste er at alle 3 runder med gir ikke alltid funker.

Ellers er det ok hybridsykler på sportslageret og, tror de er litt billigere.

Jeg kjøpte hybrid fra Nakamura i fjor, Intersport. Ca 5000 kr. Fikk pruta med endel ekstrautstyr. Er veldig fornøyd. Det eneste er at alle 3 runder med gir ikke alltid funker.

Ellers er det ok hybridsykler på sportslageret og, tror de er litt billigere.

Ok. Takk for tips.

Har snakka med en kompis nå som sykler aktivt. Han anbefalte to sykler :

Trek 7300fx - 5000 kr og Hardrocx m4 sl - 8000 kr.

Tror jeg går for en av de!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...