Gå til innhold

God helgemat som er enkelt.... : ) Tips`?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

petter smart

Indrefilèt med gratinerte poteter. Potetene gjør seg selv og biffen steker du på null komma svisj! Ta en tomat som tilbehør. Enklere kan det ikke bli.

Pussig, men jeg må faktisk ordne potetene selv. De nekter å høre etter. Bør jeg kjøpe en annen type kanskje?

Annonse

Gjest Masahiro

Biff smørbrød er knakende godt, dah!!! Til 2 personer trenger du:

ca. 200 g ytrefilet av storfe

1 ss smør

4 skiver lyst brød

2 store tomater

1 løk

1 ss frisk timian

1 ss rødvinseddik

ca. 2 ss olivenolje

ca. 1/2 ts salt

ca. 1/2 ts pepper

1. Start med å lage en tomatsalat av tomatskiver, hakket løk, litt timian, olivenolje og vineddik.

2. Del biffkjøttet opp i ca. 8 like store biter, krydres med salt og pepper, stek dem på vanlig måte i en panne med litt smør. La kjøttet hvile litt på en varm tallerken mens du forbereder brødet:

3. Det lyse brødet dynkes forsiktig i olivenolje, krydres med litt salt og pepper og stekes på sterk varme i den samme pannen som ble brukt til biffkjøttet.

4. Tilberedes på to tallerkener: en skive brød, tomatsalat, biffkjøtt og tilslutt en skive brød igjen. Serveres umiddelbart.

God middag!;O)

Gjest Pepito

Pappa Bjørns Pizzapai!!!!!! (Eller hva, Pappa Bjørn??):)

Lag en vanlig pizzadeig med vann, mel , gjær og litt salt. Ta gjerne litt godt krydder allerede i deigen. Basilikum eller oregano...... Det du liker.

Ta deretter å kok ris som du lar stå en halvtimes tid etterpå. Rør gjerne et egg inn i risen, da blir den fast og fin. Kle en rund kakeform med pizzadeig. Ha i risen sammen med ja...........alt mulig! Løk Champignon, mais, ost, påleggsrester av alle slag, rester av skinke,bacon,karbonader, ja hva du måtte ha i skapet. Krydre dette med litt pepper, kanskje litt mer oregano,paprika og ha gjerne en god del soya saus over. LAg et lokk med litt pizzadeig og legg dette over. mensle med melk eller gjerne et egg.

Stek på 200 grader til deigen er fast.

tigertrollet

Lag en vanlig pizzadeig med vann, mel , gjær og litt salt. Ta gjerne litt godt krydder allerede i deigen. Basilikum eller oregano...... Det du liker.

Ta deretter å kok ris som du lar stå en halvtimes tid etterpå. Rør gjerne et egg inn i risen, da blir den fast og fin. Kle en rund kakeform med pizzadeig. Ha i risen sammen med ja...........alt mulig! Løk Champignon, mais, ost, påleggsrester av alle slag, rester av skinke,bacon,karbonader, ja hva du måtte ha i skapet. Krydre dette med litt pepper, kanskje litt mer oregano,paprika og ha gjerne en god del soya saus over. LAg et lokk med litt pizzadeig og legg dette over. mensle med melk eller gjerne et egg.

*vann i munnen*

:-)

Pappa Bjørn

Ja, men den er god den altså. Den må jeg lage igjen snart. Takk for påminnelsen.*S*

Annonse

tigertrollet

Stikk innom du Tiger`n så skal jeg lage ei form.*L* Det hadde vært så sinnsykt digg, spesielt nå som jeg har sovet på sofaen.*S*

Åhh.. ikke frist meg dah.. jeg som ikke har spist middag i dag og er kjempefysen på no godt å spise!

*sikter på dørklokka til bjørnen*

Pappa Bjørn

Åhh.. ikke frist meg dah.. jeg som ikke har spist middag i dag og er kjempefysen på no godt å spise!

*sikter på dørklokka til bjørnen*

Ikke ring på, bank i stedet. Vekker du jentungen nå må du leve med en 3-timers turnoppvisning og en jentunge som bruker absolutt alle tirksene i boka for å slippe å sove.*L*

tigertrollet

Ikke ring på, bank i stedet. Vekker du jentungen nå må du leve med en 3-timers turnoppvisning og en jentunge som bruker absolutt alle tirksene i boka for å slippe å sove.*L*

Hvis du ser ei som hopper og spretter foran stuevinduet ditt, så er det bare en desperat tiger. Der jeg kommer i fra er det helt normalt.

Spiste blåbærpai i dag. Ikke så verst det heller:)

Pappa Bjørn

Hvis du ser ei som hopper og spretter foran stuevinduet ditt, så er det bare en desperat tiger. Der jeg kommer i fra er det helt normalt.

Spiste blåbærpai i dag. Ikke så verst det heller:)

Der du kommer fra er det helt normalt? Tør jeg minne om at jeg bor i 12 etasje?*L* Hopper du opp hit skal jeg gladelig lage en femretters til deg i belønning. Skal vi begynne med fugl, fisk eller en par kilos biff?

tigertrollet

Der du kommer fra er det helt normalt? Tør jeg minne om at jeg bor i 12 etasje?*L* Hopper du opp hit skal jeg gladelig lage en femretters til deg i belønning. Skal vi begynne med fugl, fisk eller en par kilos biff?

Å faen...trodde du kødda om de 12 etasjene forrige dagen. Usj.

Jeg som trodde du bodde i Gudbrandsdalen, hadde lite rødt hus med hage og stakittgjerde. Og utsikt til fjellene hadde du mens du sto og bakte pizzapai. Pokker.

Vent litt så skal jeg spørre om jeg får låne trampoline av naboungene..*s*

Pappa Bjørn

Å faen...trodde du kødda om de 12 etasjene forrige dagen. Usj.

Jeg som trodde du bodde i Gudbrandsdalen, hadde lite rødt hus med hage og stakittgjerde. Og utsikt til fjellene hadde du mens du sto og bakte pizzapai. Pokker.

Vent litt så skal jeg spørre om jeg får låne trampoline av naboungene..*s*

Nei, jeg bor på Østlandet med utsikt over fjorden der jeg baker pizzapai. Høyt oppe, men absolutt ingenting som kan skygge for omverdenen. Her oppe ser jeg alt!!*L* Likeledes kan ingen se inn til meg slik at her trengs ikke noe håndkle når man kommer ut av dusjen.

Dersom du får låne den trampolinen er det nok om du bomper opp til 8 etasje. Derfra kan du ta branntrappen via verandaen og banke på i stuevinduet mitt. Ikke at jeg ikke hadde fått et infarkt om noen banket på vinduet mitt da.............*L*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...