Gå til innhold

kan en rotfyllt tann blekes?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ganske nylig vært og fått bleket tennene, deriblant en som er rotfylt. Den var absolutt ikke fin, nærmest blå-grå.

Tannlegen min bruker et blekemiddel som heter Opalescence, som viste seg å være ufattelig effektivt. Det skal også være ufarlig.

Den rotfylte tanna ble like fin som resten, og jeg er utrolig fornøyd!

Nå vet jo ikke jeg om det kommer til å fungere like godt på deg, men jeg kan anbefale deg å prøve, iallefall.

Jeg har ganske nylig vært og fått bleket tennene, deriblant en som er rotfylt. Den var absolutt ikke fin, nærmest blå-grå.

Tannlegen min bruker et blekemiddel som heter Opalescence, som viste seg å være ufattelig effektivt. Det skal også være ufarlig.

Nå vet jo ikke jeg om det kommer til å fungere like godt på deg, men jeg kan anbefale deg å prøve, iallefall.

Hva kostet det?

Gjest vet du d du?

Takk for tips,men hvor mye koster blekinga egentlig?og kan tenner med plombe i også blekes?

Hva kostet det?

For en kjeve, i mitt tilfelle underkjeven, kostet det kr 2.000,-. Det inkluderte ei skinne i plast og blekemiddel for åtte netter.

Plastskinna gjemmer man til senere bruk. Det er den som koster penger, for å si det slik. Jeg ble fortalt av tannpleieren at blekinga holder i ca 3 år.

Ei tann med plombe kan blekes, men mest sannsynlig må fyllinga skiftes etterpå, pga. fargeforskjellen. Men det som er "ekte tann", dvs. det rundt plomben, blir bleket. Derfor bleker man først, og skifter plomber etterpå, når man vet den nøyaktige fargen.

Annonse

For en kjeve, i mitt tilfelle underkjeven, kostet det kr 2.000,-. Det inkluderte ei skinne i plast og blekemiddel for åtte netter.

Plastskinna gjemmer man til senere bruk. Det er den som koster penger, for å si det slik. Jeg ble fortalt av tannpleieren at blekinga holder i ca 3 år.

Ei tann med plombe kan blekes, men mest sannsynlig må fyllinga skiftes etterpå, pga. fargeforskjellen. Men det som er "ekte tann", dvs. det rundt plomben, blir bleket. Derfor bleker man først, og skifter plomber etterpå, når man vet den nøyaktige fargen.

plomben min er alt for lys uansett. Tannlegen jobbet overtid og var kjempesliten. Ble ikke noe matching på meg. Men det synes nesten ikke, den er mest på baksiden. Er bare såvidt det synes en liten linje på siden av tanna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...