Gå til innhold

Slutt med legitimasjon i banken?

Anbefalte innlegg

Høne I Frikassè

Min søster og jeg var i banken tidlig forrige uke. Hun skulle søke om et lån på 60.000,-. Jeg var med som realkausjonist.

Vi fikk prate med rådgiver, fylte ut søknadspapirer, skrev under og hun tok kopi av vår lønnslipp og selvangivelse.

I går var vi i banken på nytt - for å skrive under papirene.

Vi henvendte oss først i kassen, for jeg skulle ta ut 4.000,-. Jeg hadde som VANLIG glemt igjen hele kortmappa mi hjemme, så jeg hadde ikke legitimasjon. Trodde hele tide førerkortet lå i filofaxen, men den gang ei. Så sa damen "det gjør ikke noe, jeg kjenner deg igjen, jeg". Javel, tenkte jeg... hun kjenner meg igjen. Jeg har vært på filialen her en gang før, og det var da jeg var med min søster for å søke om lån tidligere i uken.

Det som slo meg i det vi gikk ut av banken - min søster og jeg sa det nesten likt - det er greit at hun kjenner oss igjen fra vi søkte om lån, men hun har ALDRI bedt om noen form for legitimasjon. For alt hun vet, så kunne jo vi vært kriminelle som hadde fått tak i papirene ved et innbrudd f.eks?

Jeg jobbet i bank i fire år før, og hadde det der blitt kjent da - at det ikke ble spurt om leg - så hadde det blitt månelyst!

Er det fordi vi SER så forbanna snille ut, eller? Eller fordi ingen vil gjøre seg til kjeltring for "ussle" sekstitusen kroner - samt mitt uttak?

Jeg personlig ble litt bekymret. Det kunne jo vært at noen prøvde seg med MINE papirer en gang...

Enig/uenig i at banken ikke trengte å spørre om legitimasjon i disse tilfellene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110039-slutt-med-legitimasjon-i-banken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bank i bordet

Jeg tenker det samme, når jeg tar ut penger i min bank. Det er ikke store beløpene, og jeg synes det er koselig at de kjenner meg igjen - men det burde være en rutine på det der med leg i banken.

Samtidig tror jeg det er relativt sjelden noen forsøker å gå inn i en bank og ta ut penger fra en annens konto.

Man bør jo i så fall vite personens kontonr, navn og fødselsnr, om det i det hele tatt er penger på konto....

Ikke vet jeg!

Opplever det samme i den lokale banken her.

De kjenner foreldra mine, kjenner igjen etternavnet og mener vel at de kjenner igjen meg og da. Enda jeg er der 2 ganger i året.

Hva om jeg hadde hatt en slem dobbeltgjenger?

Burde vært rutine å spørre etter legitimasjon. Men jeg er også et surrehue som glemmer leg., så som oftest er det til min fordel når de ikke krever legitimasjon.

Annonse

Høne I Frikassè

Kanskje du har et veldig spesielt utseende?

Hm..hva har det med saken å gjøre at jeg muliggens har et noe spesiellt utseende?

Jeg er utrolig deilig, det vet jeg, men jeg trodde ikke man slapp å vise legitimasjon av den grunn?

Snodig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...