Gå til innhold

Verdisjekk som betaling for tjenester i kommunen

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Stavanger kommune skal fra 2005 trolig innføre verdisjekker i eldreomsorgen. I første omgang ved hjemmehjelpstjenester. Gamlemor kan altså gi denne sjekken til hvem hun vil, og ta den tilbake og gi den til noen andre om hun ikke er fornøyd. Kommunen skal da konkurrere med private om denne tjenesten, og gamlemors gunst. Brukerne har vært svært misfornøyd med kvaliteten på tjenesten og den nye metoden skal gi brukerne anledning til å tuppe hjemmehjelpere de ikke er fornøyd med. Verdisjekken er verd svært mye penger, da kommunens tjenester har vært svært kostbare, og mange firmaer står klare til å yte god hjemmehjelp.

Kommunens ansatte er svært lite fornøyd, sammen med LO og AP. Men når det er så dårlig kvalitet på offentlige tjenester må det jo tiltak til ? Personlig tror jeg det er for mange sjefer på kontorene og for få som jobber. Enkelte bydeler i Oslo jobber bare halvparten.

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Er det ikke slik i de fleste offentlige etater, alt for mye administrasjon. Skal de kutte noe for å spare penger er det der kuttene bør foretas synes jeg.

Når det gjelder verdisjekkene var det nytt for meg så jeg har ikke satt meg inn i det så det har jeg ikke lyst til å uttale meg om.

Mvh

Ulv I Faarikaal

Er det ikke slik i de fleste offentlige etater, alt for mye administrasjon. Skal de kutte noe for å spare penger er det der kuttene bør foretas synes jeg.

Når det gjelder verdisjekkene var det nytt for meg så jeg har ikke satt meg inn i det så det har jeg ikke lyst til å uttale meg om.

Mvh

Tjenestene har bare blitt dyrere og dårligere, og politikerne tror ikke lenger på at mer penger vil løse problemer.

De skjønner at problemet ligger i at ingen med makt stiller krav, og så lenge AP har makten vil de beskytte sine kommmuneansatte LO-medlemmer selv om det gjør slår kommunen konkurs. Dette fordi AP er sponset av LO, og de kan ikke stemme for forslag som går ut over arbeidsplasser i kommunen, det gjør de konsekvent ikke heller.

Kizza1365380506

Tjenestene har bare blitt dyrere og dårligere, og politikerne tror ikke lenger på at mer penger vil løse problemer.

De skjønner at problemet ligger i at ingen med makt stiller krav, og så lenge AP har makten vil de beskytte sine kommmuneansatte LO-medlemmer selv om det gjør slår kommunen konkurs. Dette fordi AP er sponset av LO, og de kan ikke stemme for forslag som går ut over arbeidsplasser i kommunen, det gjør de konsekvent ikke heller.

Har vi noe dokumentasjon på at private sykehjemstjenester el.l. er mer lønnsomt enn kommunale da? Jeg er nemlig ikke helt begeistret for alt som blir privatisert. Har utrolig dårlig erfaring med privatisering, skjønner du, og vil ha skikkelig dokumentasjon før jeg bestemmer meg for hva jeg skal mene.

Har mange eldre i Stavanger så her må jeg tydeligvis sette meg inn i sakene.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...