Gå til innhold

Forsikring betalt etter at skaden har skjedd? oops?

Anbefalte innlegg

Jeg har som sagt blitt frastjålet en sykkel.

Mente jeg hadde forsikring fordi jeg er FO student. (LO favør)

Hadde visst ikke betalt regninga, så jeg for noen dager siden. Men jeg har forsatt fått medlemsblad som før. Har betalt avgift hvert år før dette, men alltid i siste liten.

Var jeg likevel forsikret?

Vil jeg ikke få erstatning for sykkelen om jeg sier at sykkelen ble borte før jeg betalte forsikringa? Vil helst slippe å juge.

Hun forsikringsberta i LO favør snakket så dårlig norsk, så jeg var usikker på om jeg var forsikret uansett om jeg hadde betalt eller ei. Hun sa bare om igjen og om igjen at: "Do må betale".

Utifra det som står på Lofavørs sider på nettet så ser det ut som jeg er forsikret uansett.

Men nå er jeg litt usikker, gitt.

Dette står på LO favørs side:

http://www.lofavor.no/lof/id/2031

"Kostnaden din til LOfavør kollektiv hjem er en del av kontingenten eller forsikringspremien som du betaler til forbundet ditt. Betaler du ingen kontingent eller forsikringspremie til forbundet, og du er medlem, har du allikevel LOfavør Kollektiv hjem.

Dette gjelder personer som ikke har reserverte seg mot Kollektiv hjemforsikringen når de meldte seg inn i forbundet."

Kan jeg forstå dette slik at jeg har forsikring før jeg betaler kontigenten så lenge jeg er medlem?

Fortsetter under...

Den er god, da går det nok godt skal du se

Men jeg betalte etter at skaden hadde skjedd. (?)

Det kunne jo tolkes som at jeg spekulerte i å ikke betale forsikring?

Hvis jeg ikke hadde opplevd noe tap/skade kunne jeg jo gitt f. i å betale forsikringa.

(Var uansett bare snakk om 250 kr i halvåret)

DU trenger vel ikke å si noe som helst ?? Spør de så har du jo betalt forikringen .... og det er jo sant.