Gå til innhold

Jobb i familiebarnehage - litt skeptisk

Anbefalte innlegg

Hei :)

Skriver dette innlegget både på Åpent og Foreldre-småbarn, for å treffe alle de som kan ha meninger angående dette. Eventuelt noen som kan informere meg i henhold til regelverket.

Jeg har nylig fått jobb i familiebarnehage, noe jeg var takknemlig for. På tross av at jeg er ung, er jeg selvstendig og gleder meg til å styre dag og aktiviteter selv.

Som vanlig i familiebarnehager får jeg pedagogisk veiledning fra førskolelærer 4 timer uka og i tillegg er det andre barnehager i nærheten som jeg kan ta kontakt med. Slik sett virker alt greit. Kontrakten ser veldig ordentlig og profesjonell ut, i tillegg vet jeg at disse menneskene har drevet barnehagen lenge (minst 7 år).

Men for å komme til (det mulige) problemet. Jeg skal ta meg av fire barn under 2 år alene. Er dette virkelig lovlig? Jeg trodde grensen gikk ved tre. Riktignok er hun som driver barnehagen hjemmeværende for øyeblikket, men hun skal ikke hjelpe meg til daglig (jeg er i kjelleren, hun oppe i sin egen del av huset).

Så... Hva synes dere? Hvordan i all verden skal jeg komme meg rundt omkring med fire så små barn? Hva om noen skader seg? Det er mye jeg pluteselig ble usikker på, da jeg hørte antallet barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110067-jobb-i-familiebarnehage-litt-skeptisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg er enig med deg, det hørtes litt utrolig ut. Jeg fikk også tilbud om å ha familiebarnehage hjemme hos meg en gang. Men jeg kan ikke huske at jeg skulle ha mer enn to så små barn, mitt eget barn som da var 4 og så ett større barn. Men reglene står vel i barnehagens vedtekter. Du kan vel be om dem kanskje.

Lykke til med ny jobb da bravura. Du klarer det nok.

:o)

Gjest annette

Jeg er enig med deg, det hørtes litt utrolig ut. Jeg fikk også tilbud om å ha familiebarnehage hjemme hos meg en gang. Men jeg kan ikke huske at jeg skulle ha mer enn to så små barn, mitt eget barn som da var 4 og så ett større barn. Men reglene står vel i barnehagens vedtekter. Du kan vel be om dem kanskje.

Lykke til med ny jobb da bravura. Du klarer det nok.

:o)

Jeg jobbet i familiebarnehage i Oslo i 94/95.Hadde da ansvaret for 3 barn under 3 år + at min egen sønn som da var 3 år var med meg.Det vil si 4 barn under 3 år.Det gikk egentlig greit.Men de hadde stor hage,så vi var mest ute i hagen.Hadde også kontakt med andre familiebarnehager i nærheten som jeg besøkte/de kom på besøk.Jeg var aldri i sentrum med alle barna,det hadde jeg aldri turt.Nå vet jeg at det finnes vogn å få tak i hvor det faktisk er plass til 4 barn,men om den familiebarnehagen du skal jobbe i,har dette,må du se an.Det går sikkert greit.Nå er det slik at alle familiebarnehager(som driver lovlig iallefall)må godkjennes av kommunen(husker ikke hvilken etat).Så de har nok lov til å ha 4 2 åringer og 1 ansatt.

Lykke til i den nye jobben!:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...