Gå til innhold

Har noen tips om blomstervanning i ferien?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest hårek21

inne eller ute planter?

er det inne planter kan du kappe en stor brusflake i bunnen, fylle den med vann og ta vekk korken..

sett plantene i en skål med flasken opp ned og de vil ta til seg det de trenger..ikke la vanndybden være mer enn max 0,5cm..

om du ikke skjønnte dette helt gi meg en lyd så skal eg forklare mer..

eller du kan be andre i familien ta seg av det eller venner...

http://www.grontfokus.no

Reise bort i ferien ?

Slik hjelper vi deg med å ta vare på plantene

Blumat - helautomatisk vanning ! Det perfekte vannings-system for deg som liker å ha det litt enkelt, eller for deg som må ha en løsning for vanning av blomstene når du skal på ferie. Blumat Tropf for helautomatisk vanning utendørs.

Blumat er like enkel som den er genial. En kjeramik-kjegle stikkes ned i blomsterpotten. Til denne er det koblet en tynn slange som har forbindelse med et kar med vann. Når jorden i blomsterpotten tørker, oppstår det et undertrykk i kjeramikken, og nytt vann suges opp for å utjevne trykket. Dette vannet trekker gjennom kjeglen og ut til planten.

Blumat fungerer perfekt fordi :

- Plantene selv bestemmer hvor mye vann de vil ha.

- Vanningen skjer uavbrutt så lenge det er vann i karet.

- Blumat kan ikke forårsake lekkasje eller oversvømmelse.

- Virker år etter år.

Blumat Tropf virker delvis på samme måte, ved en kjeramisk kjegle som registrerer når jorden er tørr. Forskjellen ligger i at vannet ikke suges opp, men en membran åpner for at vann under (lavt) trykk kan dryppe. Fordelen med denne løsningen er at systemet får tilgang på mye større vannmengder. Dette systemet er kun for utendørs bruk, fordi det kan skape oversvømmelse dersom noe går galt med en kobling eller et dryppunkt.

Annonse

inne eller ute planter?

er det inne planter kan du kappe en stor brusflake i bunnen, fylle den med vann og ta vekk korken..

sett plantene i en skål med flasken opp ned og de vil ta til seg det de trenger..ikke la vanndybden være mer enn max 0,5cm..

om du ikke skjønnte dette helt gi meg en lyd så skal eg forklare mer..

eller du kan be andre i familien ta seg av det eller venner...

Jeg skjønte det ikke. Skal du ikke fylle på mer en halv cm vann i flaska??

Gjest hårek21

Jeg skjønte det ikke. Skal du ikke fylle på mer en halv cm vann i flaska??

nei flasken skal værefull, men når du holder den med tuten ned i vannet så renner ikke vannet ut. dvs.at ettersom plantene drikker så begrenser flasken mengden når den står oppned. du kan jo prøve i en skål uten plantene først så med. ta deg tid.

det er veldig lett=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...