Gå til innhold

Anbefalte innlegg

fikk regning fra telenor på online adsl, den var skyhøy, i tilegg til installasjonspakka jeg allrede har betalt, var det en sum på 1995,00 hva er det? trodde jeg bare skulle betale for selve pakka og mnd 349. har jeg gått glipp av noe informasjon, ble ikke informert om 2000,- kr til som jeg må ut med....har noen en forklaring

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110125-online-adsl/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ulv I Faarikaal

Du har bedt om kvartalvis betaling. Det gjør at de fakturerer 3 mnd PÅ FORSKUDD ! Jeg trodde også de fakturerte på etterskudd. Til private kan de ikke forlange mer forskudd enn 1 mnd. Bare ring de og fortell at du trodde det var på etterskudd. Da får du nedbetaling på 3 mnd, du skal ikke ha noen tilleggsgebyrer.

De vil gjerne ha pengene dine så fort som mulig, men dette trikset er meget på kanten og trolig ikke lovlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110125-online-adsl/#findComment-651152
Del på andre sider

Sånne ting er et godt argument for å styre unna alt som heter Telenor så sant det lar seg gjøre...

Så lenge man har mulighet til å få ADSL hos andre enn Telenor, så er det utenfor min fatte-evne hvorfor noen velger dem. Vi var nødt til å velge Telenor ADSL før vi flyttet pga at de var eneste ADSL-leverandør der vi bodde. Så fort vi flyttet og de ikke var alene som ADSL-tilbydere var vi kjappe med å bytte til NextGenTel. Har ikke angra et sekund...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110125-online-adsl/#findComment-651300
Del på andre sider

Gjest SVÆÆRT dårlig erfaring med NGT

Sånne ting er et godt argument for å styre unna alt som heter Telenor så sant det lar seg gjøre...

Så lenge man har mulighet til å få ADSL hos andre enn Telenor, så er det utenfor min fatte-evne hvorfor noen velger dem. Vi var nødt til å velge Telenor ADSL før vi flyttet pga at de var eneste ADSL-leverandør der vi bodde. Så fort vi flyttet og de ikke var alene som ADSL-tilbydere var vi kjappe med å bytte til NextGenTel. Har ikke angra et sekund...

Nextgentel suger mer enn Telenor i hvertfall. Drittfirma!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110125-online-adsl/#findComment-651748
Del på andre sider

Gjest SVÆÆRT dårlig erfaring med NGT

Har vore kunde hos NGT i over to år no. Eg er stålfornøyd! Stabilt, rimeleg. Berre kos! :-)

Det er jo hyggelig for deg det, men jeg opplever dem som urimelige, dårlige i servicen, de gjør ikke jobben som avtalt og tar seg betalt for ting de ikke har lov til. Og attpåtil er de frekke i omgangstonen og opererer med en dags betalingsfrist på ovennevnte bestridde krav. Drittfolk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110125-online-adsl/#findComment-652029
Del på andre sider

Det er jo hyggelig for deg det, men jeg opplever dem som urimelige, dårlige i servicen, de gjør ikke jobben som avtalt og tar seg betalt for ting de ikke har lov til. Og attpåtil er de frekke i omgangstonen og opererer med en dags betalingsfrist på ovennevnte bestridde krav. Drittfolk.

Amen.. så lenge linjen virker og alt er i orden er NGT bra. Men de har en service som virkelig ikke ligner grisen - kommer ikke som avtalt, er frekke på telefonen, klarer aldri å gi beskjeder..

Ett (av flere) eksempler jeg har: Da jeg skulle flytte for ikke så lenge siden bestilte jeg flytting av linjen i god tid (det er seks ukers bestillingstid på flytting). Vel, dagen for flytting nærmet seg og jeg hadde fremdeles ikke hørt noe. Jeg ringte og spurte hva som skjedde. De sa de skulle purre.

To uker etter flyttingen fikk jeg endelig en mail om at nå var montør bestilt til den-og-den dagen. Tidspunkt kunne de ikke oppgi, det var mellom 8 og 16. Så jeg ble hjemme fra jobb og ventet på montøren. Da dagen nærmet seg slutten ringte jeg. Etter mange telefoner fram og tilbake fikk jeg telefon fra Bravida, som kunne fortelle at NGT hadde sendt dem en ordre med masse feil på, som Bravida hadde sendt tilbake fordi den ikke kunne utføres. NGT hadde unnlatt meg å fortelle at det var ingen vits for meg å sitte hjemme hele dagen og vente på en montør som aldri kom til å komme siden NGT hadde sendt dem feil ordre.

Da de skulle sette opp ny montørdato ble jeg overbærende forklart av en rimelig frekk NGT-ansatt (som kjente hele sakshistorien) at jeg selvsagt måtte stille bakerst i køen igjen for bestilling av montør. Han hørtes faktisk ut som han mente det var fullstendig urimelig og frekt av meg å forlange å komme foran i køen når det var NGT sin feil (ikke min!) at montøren ikke hadde kunnet sette opp linjen.

Videre var det helt umulig for dem å -ringe- meg med ny montøravtale - enten kunne jeg få mail (som jeg ikke fikk sjekket siden jeg ikke hadde linje) eller jeg kunne få vanlig brev (som antakelig ville kommet fram for sent, siden de gangene jeg har fått melding om montering tidligere har meldingen kommet på kvelden to dager før monteringsdato).

Velvel.. en uke til gikk, montøren kom til slutt. Jeg har ikke fått neste regning ennå, men det skulle ikke forundre meg om de er frekke nok til å ta full betaling for flyttingen. Etter å ha kastet bort to arbeidsdager og en halv formue i mobil-tellerskritt i telefonkø til NGT kan de putte den regningen et sted der solen aldri skinner.

Merk at dette ikke er den eneste negative erfaringen jeg har med NGT.. det var like ille da jeg bestilte første gang, og flere venner har opplevd tilsvarende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110125-online-adsl/#findComment-652059
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...