Gå til innhold

Hvor mye vekttap på en uke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høne I Frikassè

Vel, det er stor forskjell på hva som er mulig og hva som er sunt og forsvarlig å gjøre mot kroppen og med egen helse. Har man en stor og feit mage, så er det noe av det vanskeligste å fjerne.

Sunt kosthold og mosjon er to stikkord.

Alt avhengig av hvor mye man skal ned i vekt, så bør ikke vekttapet ligge på mer enn 500-700 gram i uken. Hvis man ligger på dette jevnt over lang tid, så er det det sunneste for kroppen. Kroppen får anledning til å "henge med".

ÈN kilo fett er ca 7.000 kcal. Hvis du forbrenner ca 2800 kcal om dagen til vanlig og kutter ned til ca 1200 - 1400 kcal om dagen, så vil vekttapet være på ca 1 kilo i uken - kanksje noe i overkant.

Jeg vil anbefale et Grete Roede kurs. Der lærer man gode kostvaner og man lærer å legge om kostholdet slik at man ikke går i fellene som gjør en feit - resten av livet.

Kurer som ananaskuren, cambridge, tunfiskkuren osv osv er IKKE å anbefale for å bli tynnere - på sikt. Det hjelper selvfølgelig akkuratt der og da, men når man begynner å spise normalt igjen, så legger fettet seg på sidebena - med renter.

Dette ble litt mer enn hva du spurte om og ikke et direkte svar på hvor mye man kan gå ned på en uke.

MEN - man KAN gå ned 2-3 kilo i uken i noen uker, men da snakker vi ikke rent tap av fett. Det går på bekostning av annet stuff også.

Klem

Gjest tjukkebollafeita

For et halvt år siden skrev du at du hadde sultet deg ned 20 kg på et haølvt år. Derfor er det på tide at du begynner å spise igjen (mulig det er det du nå har gjort, men feil mat). Meld deg på et kurs, der du lærer en del om ernæring.

He, he.....har aldri gått ned 20 kg jeg!? Sikkert flere tjukkeboller her :-)

Annonse

Gjest tjukkebollefeita

For et halvt år siden skrev du at du hadde sultet deg ned 20 kg på et haølvt år. Derfor er det på tide at du begynner å spise igjen (mulig det er det du nå har gjort, men feil mat). Meld deg på et kurs, der du lærer en del om ernæring.

Hei fresja!

Det var nok meg det.....er visst ikke alene om det nicket. Men jeg kalte meg tjukkeboll(E)feita

Gjest slankeberta

Om du skal ta en slankekur er det ikke lurt å sprengslanke seg. Da kan du rote til forbrenningen din. Ikke ta lynkurer! Et ok vekttap er et kilo i uken max. Det beste som hjelper mot overvekt er rett og slett bare å ete mer sunn mat og kutte ut snopet. Og selvsagt begynne å gå turer og trene litt. Ikke drit deg ut på pulverkurer og hokus pokus. Det kan hjelpe for en liten periode og så fyker en opp i vekt igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...