Gå til innhold

Når skal man skrive egenmelding?

Anbefalte innlegg

Hvor syk må man være før man bruker egenmelding?

Er en kraftig forkjølelse nok? Kraftig plagsom hoste med skikkelig renne-nese nok?

Når er man egentlig syk nok til ikke å gå på jobb?

Stusser ofte på dette. Det er slik at de dagene jeg er skikkelig forkjølet og er på jobb og jeg egentlig løper frem og tilbake til toalettet for å tømme nesen hvert 3-4 minutt, så tenker jeg at jeg kanskje skulle ha vært hjemme akkurat denne dagen. Dagen etter er jeg mye bedre så da kan jeg like gjerne bare dra på jobb.

Noen meninger?

-Wolf5

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110174-n%C3%A5r-skal-man-skrive-egenmelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo litt an på hvilken jobb du har - om du sitter sammen med mange andre - har mye kontakt med kollegaer/kunder osv.

Litt snørrete og hoste er ikke så farlig - men mye hoste og masse snørr som du beskriver hadde jeg villet holdt meg hjemme. Tror ikke man klarer å være så veldig effektiv hvis man går og hangler på jobb uansett.

Jeg hadde selvsagt vurdert hvor godt det passet at jeg var syk - frister/viktige møter osv.

Men jeg tror ikke du skal ha dårlig samvittighet for en egenmelding i ditt tilfelle. Men du kjenner jo deg selv best hvor godt du vil fungere på jobben i den tilstanden.

God bedring :-)

Kizza1365380506

Noen bruker egenmelding uhemmet. Jeg bruker mine dersom jeg føler influensalignende "smerter" i kroppen i forbindelse med en forkjølelse. Jeg får aldri feber.

Av og til skulle jeg ønske at de som hoster og harker mye hadde holdt seg hjemme og ikke smittet oss andre. Men samvittigheten spiller jo en veldig stor rolle her da.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...