tiliti Skrevet 22. juni 2003 Skrevet 22. juni 2003 I dag så jeg et merkelig bille-lignende insekt. Det hadde rødt hode, rød bakdel (med små grønne prikker under vingepartiet), og svarte vinger. Ca 1 cm lang. 6 bein. Midt ute i naturen, satt på et blad. Nordnorge. any idea? 0 Siter
Gjest Høne I Frikassè ;P Skrevet 22. juni 2003 Skrevet 22. juni 2003 Jeg er nesten sikker på at det er et eller annet bille-liknende insekt. Nesten 100% sikker... 0 Siter
tiliti Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Skrevet 22. juni 2003 Jeg er nesten sikker på at det er et eller annet bille-liknende insekt. Nesten 100% sikker... No shit. hihi. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 22. juni 2003 Skrevet 22. juni 2003 Iiiik ! Et vesen fra verdensrommet !! 0 Siter
Gjest fruen fra Havet Skrevet 22. juni 2003 Skrevet 22. juni 2003 Helt sikkert en tege - de kommer i mange flotte farger og mønstre. Er ofte litt "kantete" i fasongen. De suger på blader - og gjør deg ingen ting. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 22. juni 2003 Skrevet 22. juni 2003 http://miljolare.no/fagstoff/vann/artikler/kompendier/nokkel/tabell1.php#insekt.4 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 22. juni 2003 Skrevet 22. juni 2003 De har jeg sett mange ganger. Her har vi garantert å gjøre med en Fleintapp. De er svært vanlige på denne tiden av sommeren, men de er ikke farlige for mennesker. Til tross for den beskjedne størrelsen kan de på et døgn innta store deler av jordbæråkeren i tillegg til byttedyr som skogskatt eller små hunder. Fleintappen har egentlig ikke noe særlig funksjon i økosystemet annet enn gjødselprodukjson. De er som hunden opptatt av å markere sitt revir, derfor kan det i blandt være en noe sjenerende lukt i områder med mye Fleintapp. Avføringen kan lukte litt som en blanding av ukegammel Kefir og tran. Dersom du får mange av dem på plenen så kan du bare strø et forsiktig lag med bakepulver. Dette liker Fleintappen dårlig og vil finne andre områder. Håper dette hjalp litt. 0 Siter
tiliti Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Skrevet 22. juni 2003 De har jeg sett mange ganger. Her har vi garantert å gjøre med en Fleintapp. De er svært vanlige på denne tiden av sommeren, men de er ikke farlige for mennesker. Til tross for den beskjedne størrelsen kan de på et døgn innta store deler av jordbæråkeren i tillegg til byttedyr som skogskatt eller små hunder. Fleintappen har egentlig ikke noe særlig funksjon i økosystemet annet enn gjødselprodukjson. De er som hunden opptatt av å markere sitt revir, derfor kan det i blandt være en noe sjenerende lukt i områder med mye Fleintapp. Avføringen kan lukte litt som en blanding av ukegammel Kefir og tran. Dersom du får mange av dem på plenen så kan du bare strø et forsiktig lag med bakepulver. Dette liker Fleintappen dårlig og vil finne andre områder. Håper dette hjalp litt. hihi 0 Siter
carma Skrevet 22. juni 2003 Skrevet 22. juni 2003 De har jeg sett mange ganger. Her har vi garantert å gjøre med en Fleintapp. De er svært vanlige på denne tiden av sommeren, men de er ikke farlige for mennesker. Til tross for den beskjedne størrelsen kan de på et døgn innta store deler av jordbæråkeren i tillegg til byttedyr som skogskatt eller små hunder. Fleintappen har egentlig ikke noe særlig funksjon i økosystemet annet enn gjødselprodukjson. De er som hunden opptatt av å markere sitt revir, derfor kan det i blandt være en noe sjenerende lukt i områder med mye Fleintapp. Avføringen kan lukte litt som en blanding av ukegammel Kefir og tran. Dersom du får mange av dem på plenen så kan du bare strø et forsiktig lag med bakepulver. Dette liker Fleintappen dårlig og vil finne andre områder. Håper dette hjalp litt. Også populært kalt Bærfis ) 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 22. juni 2003 Skrevet 22. juni 2003 Også populært kalt Bærfis ) Nei, ikke så langt nord. Da kan det være du forveksler med en Fitlefant eller en GD, eller for legfolk, en Grafodraltus. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.