Gå til innhold

Sønnen min smugrøyker...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det dummeste du kan gjøre er å hyle og skrike og bli hysterisk og snakke om heroin. Det gjorde nemlig min mamma.

Jeg ville ha sagt "nå er jeg skikkelig skuffa over deg, jeg trodde du var klokere enn som så". Og så kan du kanskje spørre litt om hvorfor han gjør det? Prøve å få ut noen følelser? Press? Krav fra gjengen? Ønske om å være tøff og voksen?

Jeg tror ikke det er så mye du egentlig får GJORT. Fortell han at du er glad i han okke som, men at du håper han slutter før han blir hekta.

Gjest ikke signatur

Det dummeste du kan gjøre er å hyle og skrike og bli hysterisk og snakke om heroin. Det gjorde nemlig min mamma.

Jeg ville ha sagt "nå er jeg skikkelig skuffa over deg, jeg trodde du var klokere enn som så". Og så kan du kanskje spørre litt om hvorfor han gjør det? Prøve å få ut noen følelser? Press? Krav fra gjengen? Ønske om å være tøff og voksen?

Jeg tror ikke det er så mye du egentlig får GJORT. Fortell han at du er glad i han okke som, men at du håper han slutter før han blir hekta.

Vis ham bilder av lungene til en røyker/fortell om det negative. Fortell om f.eks. strupekreft.. ikke så kult å ha hull i halsen. Si hva han heller kan kjøpe for pengene; det er jo dyrt å røyke! Kanskje han kan få noe av dere når han er 18 om han ikke røyker? Behøver jo ikke være bil.. moped (han kan spare/betale noe selv).

Gjest Kvaskeekte

Vis ham bilder av lungene til en røyker/fortell om det negative. Fortell om f.eks. strupekreft.. ikke så kult å ha hull i halsen. Si hva han heller kan kjøpe for pengene; det er jo dyrt å røyke! Kanskje han kan få noe av dere når han er 18 om han ikke røyker? Behøver jo ikke være bil.. moped (han kan spare/betale noe selv).

Får noe bil fordi de ikke røyker for de er 18?? Det er vanlig med førerkortet, men bil var nå litt i overkant!

Moped er heller ikke så veldig aktuelt for en 18-åring. Det er noe man tøffer rundt på som 16-åring..

Førerkortet er nok en bedre gave da, eller f.eks. noen penger..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...