Gå til innhold

Kan du sjekke dette innlegget?


Gjest stoiker

Anbefalte innlegg

Det er litt rart det med deg at man ikke kan stille seg uforstående til ting som skjer her i landet uten å være rasist.

Man skal ikke under noen omstendigheter ha lov til å si at ;dette er galt.

Selvsagt har alle lov til å si at "dette er galt" og "den kriminelle jævelen er en drittsekk og burde fengsles i mange år".

Problemet er når man rakker ned på *andre* enn de kriminelle, begrunnet med at de "andre" ikke tilhører "vår" folkegruppe.

Å rakke ned på muslimer i 2003 er ikke det spor bedre enn det var å rakke ned på jøder i 1937.

Prinsippet er akkurat det samme, resultatene risikerer å bli de samme, og opplegget er akkurat like forkastelig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Demokratiet er ikke alltid rettferdig

Du skriver: "En som ikke ser på seg selv som rasist"

Om man ser på seg selv som rasist eller ei, er like relevant som om en tyv ser på seg selv som tyv.

Man er rasist hvis man fremmer rasistiske meninger; man er en tyv hvis man stjeler.

Vanskeligere er det ikke.

Kan en tyv dømmes på mistanke uten bevis, lov og rett ?

Hvem skal dømme ?

Hvem skal utnevne dommerne ?

Hvem skal overvåke dommerne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en tyv dømmes på mistanke uten bevis, lov og rett ?

Hvem skal dømme ?

Hvem skal utnevne dommerne ?

Hvem skal overvåke dommerne ?

Nettopp!

UiF bedriver akkurat det du beskriver der mot muslimer, "innvandrere", asylsøkere, osv i det uendelige.

Det er nettopp derfor jeg besvarer hans innlegg slik jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Demokratiet er ikke alltid rettferdig

Nettopp!

UiF bedriver akkurat det du beskriver der mot muslimer, "innvandrere", asylsøkere, osv i det uendelige.

Det er nettopp derfor jeg besvarer hans innlegg slik jeg gjør.

Svar på spørsmålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på spørsmålene.

Hvorfor?

I den grad de er relevante, er svarene åpenbare.

Spørsmålene er for øvrig like relevante for deg som for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sør-dusten

Så drap av en motejournalist som kritiserte en diktator innsatt av USA, skal liksom være relevant for en diskusjon på DOL?

===

For øvrig er det DU som mobber og trakasserer uskyldige innvandrere/muslimer/asylssøkere osv.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...