Gå til innhold

Kjønnsvorter - hvor smittsomt?

Anbefalte innlegg

Har hatt kjønnsvorter til og fra i et aar naa og er fult inneforstaatt med at det er meget smittsomt. Det jeg lurer paa er naar det er smittsomt og hvor lenge jeg vil vaere smittebaerer. Smitter det naar det ikke er noen synlige vorter? Er det trygt med kondom naar jeg er sikker paa at den dekker vortene skikkelig? Har forstaatt det saann at jeg alltid vil vaere baerer av viruset - betyr det at jeg alltid vil vaere smittebaerer?

Haaper noen kan svare meg da dette allerede har ødelagt et forhold for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11095-kj%C3%B8nnsvorter-hvor-smittsomt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har viruset resten av livet ditt. Du kan smitte partneren din selv om du ikke har vorter akkurat når dere har samleie, siden viruset ligger i slimhinnene. Men sjansene for smitte er mye større når du har et utbrudd, så kondom er å anbefale.

Dette har ødelagt et forhold for meg også. Men nå jeg har bare hatt ett utbrudd, for 5 år siden, og har ikke sett vortene igjen (bank i bordet). Har ny kjæreste nå, har vært sammen 1 1/2 år uten at han har fått vorter. So far so good!

Lykke til!

Pål Sand, almenlege

Kjære kongen2.

Du kan smitte andre med kjønnsvorter når du har utbrudd.Hvis du bruker kondom slik du beskriver,skulle dette beskytte mot smitte.Viruset blir værende i kroppen din,men man kan ikke forutsi om du igjen får utbrudd,evnt.hvor ofte og evnt.hvor kraftig.Variasjonen her er betydelig.Videre foreslår jeg at du stiller spørsmålet på forum for seksualitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...