Gå til innhold

Innvandrere mer verdt enn eldre?

Anbefalte innlegg

petter smart
Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=67499

Jeg skjønner at staten vil ha innvandrerne ut i jobb, selv om jeg ikke er enig i at de må "kjøpes" for å få dem til å jobbe. Det må være mulig å kreve litt, også av innvandrere.

Hvorfor betaler de ikke da alle for å utdanne seg? Jeg har i alle fall aldri fått noe av staten.

Og hvorfor skal mennesker som har jobbet hele livet, betalt skatt, bygget opp landet, aldri har vært en byrde avspises med mindre penger å rutte med?

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

40

• Grip

22

• Ulv I Faarikaal

8

• petter smart

4

Gjest det visste jeg ikke!
Skrevet

Reagerer på dette.. er det innvandrere som har mest rettigheter her i landet?? Noe må da gjøres! Ikke rart det kommer så mange hit til landet, siden de får ting rett i fanget.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Litt om utdanning.. Skulle vært billigere med f.eks. utdanning over internettet; mange ønsker seg utdanning men har ikke råd til det. Ca. 10000 for 10 vekttall er mye! Nks/Nki har brevkurs, men de er dyre.

Synes også minstepensjonistene skulle hatt mer! Hva kan vi gjøre for å få dette endret?

petter smart
Skrevet

Litt om utdanning.. Skulle vært billigere med f.eks. utdanning over internettet; mange ønsker seg utdanning men har ikke råd til det. Ca. 10000 for 10 vekttall er mye! Nks/Nki har brevkurs, men de er dyre.

Synes også minstepensjonistene skulle hatt mer! Hva kan vi gjøre for å få dette endret?

Det er jo det store spørsmålet. Synes det blir litt ekstremt å stemme FRP, men noe må gjøres for at politikerne skal innse urettferdigheten i dette landet.

Slikt som dette skaper i alle fall fremmedfrykt/-hat.

Skrevet

Hei,

Jeg er selvsagt enig med at minstepensjonistene har for lite.

Dog bør man påpeke at yngre mennesker generelt har større behov enn eldre (som vanligvis er etablerte, har møbler, TV, telefon, klær osv.) De som kommer til landet "fra bar bakke" må jo kjøpe slikt "fra bunnen av".

Med vennlig hilsen

Gjest sosialen som arbeidsgiver
Skrevet

Det er jo det store spørsmålet. Synes det blir litt ekstremt å stemme FRP, men noe må gjøres for at politikerne skal innse urettferdigheten i dette landet.

Slikt som dette skaper i alle fall fremmedfrykt/-hat.

Nye innvandrere får sosialtrygd som er vesentlig høyere enn man skulle tro. Et tilfelle med to voksne og tre barn mottar kr 17000 utbetalt hver måned. I tillegg kommer innkjøp av møbler og andre ytelser.

Hvis da f.eks. mannen skulle jobbe måtte han tjene kr 300.000 kr brutto i året for å ha igjen så mye. Derfor kommer han ikke ut i jobb. Etter 2 år er fremdeles to tredeler av de voksne uten arbeid.

En slik familie koster oss kr 500.000 første året.

Skrevet

Nye innvandrere får sosialtrygd som er vesentlig høyere enn man skulle tro. Et tilfelle med to voksne og tre barn mottar kr 17000 utbetalt hver måned. I tillegg kommer innkjøp av møbler og andre ytelser.

Hvis da f.eks. mannen skulle jobbe måtte han tjene kr 300.000 kr brutto i året for å ha igjen så mye. Derfor kommer han ikke ut i jobb. Etter 2 år er fremdeles to tredeler av de voksne uten arbeid.

Du blander innvandrer, hummer og kanari. Innvandrere generelt har færre rettigheter enn nordmenn.

Med vennlig hilsen

Gjest sosialen som arbeidsgiver
Skrevet

Tenk hvilken effekt en slik sum hadde på en landsby med 200 mennesker i Kongo hvor man ikke har rent vann, og folk dør som fluer av kolera ?

Gjest annette
Skrevet

Hei,

Dog bør man påpeke at yngre mennesker generelt har større behov enn eldre (som vanligvis er etablerte, har møbler, TV, telefon, klær osv.) De som kommer til landet "fra bar bakke" må jo kjøpe slikt "fra bunnen av".

Med vennlig hilsen

Jeg er enig med deg,Sør,at unge familier nok behøver mere penger å rutte med enn eldre.

Det blir på en måte to forskjellige slags diskusjoner:en:hvorfor har minstepensjonistene så lite og to:hvorfor får innvandrerne så mye mere?

Jeg synes det er viktig å få de ute i jobb,ofte,via media,får man høre om de som dreper og ikke jobber.Slike er det ikke med alle innvandrerne.Vi hadde nok ikke hatt noen Jordbær i Norge eller særlig Drosjer i Oslo om det ikke hadde vært for innvandrerne.At de har mye som er foskjellig fra oss i sin livstro er så.

Skrevet

Det er selvsagt skammelig, men enda et bevis på den ufattelige naivitet som for tiden rir en del politikere.

Titusener av falske asylsøkere, de reneste lykkejegere, haler milliarder av kroner av våre penger.

Vi burde begrense oss til de som virkelig trenger hjelp og gi disse en anstendig tilbud.

Asylinstituttet er pill råttent og har overlevd seg selv. Norsk asylpolitikk er en skandale, og understøtter en voldsom organisert kriminalitet.

Politikken vil selvsagt bli omlagt. Det er imidlertid synd det tar så lang tid, slik at så mange i mellomtiden må lide av udugeligheten.

Gjest ungdomer
Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Hva med ungdommene da Sør?

Da jeg etablerte meg fikk jeg brukt sofa av mine foreldre, seng av min manns foreldre. Veggseksjon kjøpte vi brukt. Tv hadde vi ikke råd til så den lånte vi hos Thorn. Staten kom ikke med 108 000 til meg. Jeg var arbeidsledig uten tidligere inntekt og fikk nada fra noen.

Gjest ikke signatur
Skrevet

Du blander innvandrer, hummer og kanari. Innvandrere generelt har færre rettigheter enn nordmenn.

Med vennlig hilsen

Og?

Gjest ikke signatur
Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Men det får de jo støtte til også!!

Skrevet

Det er selvsagt skammelig, men enda et bevis på den ufattelige naivitet som for tiden rir en del politikere.

Titusener av falske asylsøkere, de reneste lykkejegere, haler milliarder av kroner av våre penger.

Vi burde begrense oss til de som virkelig trenger hjelp og gi disse en anstendig tilbud.

Asylinstituttet er pill råttent og har overlevd seg selv. Norsk asylpolitikk er en skandale, og understøtter en voldsom organisert kriminalitet.

Politikken vil selvsagt bli omlagt. Det er imidlertid synd det tar så lang tid, slik at så mange i mellomtiden må lide av udugeligheten.

*gjesp*

Enhver, også deg, har rett til å bli betraktet som uskyldig inntil det motsatte er bevist.

At ***andre*** asylsøkere har vært kriminelle angår selvsagt ikke en ny asylsøker, like lite som det angår deg at de som brukte rettssalen før deg ble kjent skyldige.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tenk hvilken effekt en slik sum hadde på en landsby med 200 mennesker i Kongo hvor man ikke har rent vann, og folk dør som fluer av kolera ?

Ja, tenk.

Norge burde selvsagt gi litt mer enn 90 ØRE per 100 kr i BNP.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men det får de jo støtte til også!!

Noen får. Det er svært individuelt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Da jeg etablerte meg fikk jeg brukt sofa av mine foreldre, seng av min manns foreldre. Veggseksjon kjøpte vi brukt. Tv hadde vi ikke råd til så den lånte vi hos Thorn. Staten kom ikke med 108 000 til meg. Jeg var arbeidsledig uten tidligere inntekt og fikk nada fra noen.

Nettopp. Du fikk sofa fra familie, osv.

Det er litt forskjellig hvis de eneste du kjenner bor i Sierra Leone, ikke sant?

Med vennlig hilsen

Gjest ikke signatur
Skrevet

Vi er rundt de 30, og holder på med etableringsfasen enda. Mangler mye (hvitevarer), har studielån.. Skulle gjerne hatt støtte så jeg kunne få fullført utdanningen min (har også barn). Vi har lånt kjøleskap/komfyr, og kjøper litt vi trenger når vi har noe ekstra å rutte med. Men det er ikke så lett! Vi må klare oss selv, så bør andre (nye borgere) det også. Ikke bare få og få.. Synes det virker så lettvint for dem, selv om noen selvsagt virkelig trenger hjelp og kommer fra vanskelige forhold. Så dokumentar på tv der noen i et land snakket om hvor lett det var å komme til norge, og hvor enkelt det var å få støtte her.

Gjest joda..., men
Skrevet

Nettopp. Du fikk sofa fra familie, osv.

Det er litt forskjellig hvis de eneste du kjenner bor i Sierra Leone, ikke sant?

Med vennlig hilsen

Du sier jo noe der...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...