Gå til innhold

Innvandrere mer verdt enn eldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kriminalitetsstatistikken er konsekvensen av en mislykket innvandringspolitikk.

Vi skal ta vare på de som trenger vår hjelp. For å få dette til, må vi ofre mindre ressurser på rene velferdssøkende som hjelpes frem av kriminelle og asylsnyltere. Dette kan skje gjennom raskere utsending og kontroll av id-løse personer under oppholdet her i landet.

Igjen - hvordan angår det en asylsøker fra Sierra Leone at en asylsøker fra Irak var kriminell????

Med vennlig hilsen

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

40

• Grip

22

• Ulv I Faarikaal

8

• petter smart

4

Skrevet

Igjen - hvordan angår det en asylsøker fra Sierra Leone at en asylsøker fra Irak var kriminell????

Med vennlig hilsen

Selvsagt ingenting.

Det er imidlertid ingen rett å komme inn i en sendrektig og ineffektiv papirmølle i Norge.

En raskere behandling strider ikke mot noen prinsipper, snarere tvert i mot. På samme måte må id-løse som kommer til et land, finne seg i at myndighetene fotfølger dem inntil identifikasjon foreligger.

Ingen av de tiltak jeg foreslår bryter med kravet til individuell behandling.

Skrevet

"Oslo-kvinnen har jobbet og slitt mesteparten av sitt yrkesaktive liv."

Er jo litt merkelig at hun er minstepensjonist da? Hvis hun har jobbet og slitt et langt yrkesaktivt liv? Eller kanskje var det ikke så langt det yrkesaktive livet hennes? Er noe som ikke stemmer her.. men det er jo ikke så rart da når det er VG det er snakk om..

Skrevet

Er jo litt merkelig at hun er minstepensjonist da? Hvis hun har jobbet og slitt et langt yrkesaktivt liv? Eller kanskje var det ikke så langt det yrkesaktive livet hennes? Er noe som ikke stemmer her.. men det er jo ikke så rart da når det er VG det er snakk om..

Det kan f.eks. være at dama var nesten 50 da folketrygden ble innført. Dessuten var/er det mange med deltidsjobb som gir fint lite tilleggspensjon.

Jeg vil anta at de fleste 90-åringer er minstepensjonister, og spesielt kvinner.

Skrevet

Selvsagt ingenting.

Det er imidlertid ingen rett å komme inn i en sendrektig og ineffektiv papirmølle i Norge.

En raskere behandling strider ikke mot noen prinsipper, snarere tvert i mot. På samme måte må id-løse som kommer til et land, finne seg i at myndighetene fotfølger dem inntil identifikasjon foreligger.

Ingen av de tiltak jeg foreslår bryter med kravet til individuell behandling.

Du skrev: "Personer med utenlandsk opprinnelse står videre bak ca. 40 prosent av anmeldelsene for grov legemsbeskadigelse de siste tre årene."

Hele begrunnelsen din er jo nettopp hva ANDRE har gjort!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det kan f.eks. være at dama var nesten 50 da folketrygden ble innført. Dessuten var/er det mange med deltidsjobb som gir fint lite tilleggspensjon.

Jeg vil anta at de fleste 90-åringer er minstepensjonister, og spesielt kvinner.

Er enig i at mange eldre og særlig kvinner er minstepensjonister fordi de ikke har hatt et vanlig yrkesaktivt liv.

Men dette kan jo ikke gjelde hun her i følge utsagnet til VG.

Hvordan reglene for pensjon for tiden før folketrygden ble innført vet jeg ikke noe om så jeg skal ikke uttale meg mer. Men slik det er i dag ihvertfall trengs det ihvertfall ikke mye til "yrkesaktivt" liv før man har krav på tilleggspensjon (og dermed ikke lengere "minstepensjonist").

Skrevet

Du skrev: "Personer med utenlandsk opprinnelse står videre bak ca. 40 prosent av anmeldelsene for grov legemsbeskadigelse de siste tre årene."

Hele begrunnelsen din er jo nettopp hva ANDRE har gjort!

Med vennlig hilsen

De som har behov for beskyttelse har selvsagt ingenting i mot rask saksbehandlingstid.

De øvrige har kanskje noe i mot det, men det er like greit.

Det har ingenting med å ta A for noe B har gjort, men å avgjøre sakene raskere og holde styr på på folk uten id-papirer.

Det skulle egentlig bare mangle.

Skrevet

Er enig i at mange eldre og særlig kvinner er minstepensjonister fordi de ikke har hatt et vanlig yrkesaktivt liv.

Men dette kan jo ikke gjelde hun her i følge utsagnet til VG.

Hvordan reglene for pensjon for tiden før folketrygden ble innført vet jeg ikke noe om så jeg skal ikke uttale meg mer. Men slik det er i dag ihvertfall trengs det ihvertfall ikke mye til "yrkesaktivt" liv før man har krav på tilleggspensjon (og dermed ikke lengere "minstepensjonist").

Det er kompliserte regler, men du bør ha over 1/2 stilling hvis du skal unngå en tilværelse som minstepensjonist.

Skrevet

De som har behov for beskyttelse har selvsagt ingenting i mot rask saksbehandlingstid.

De øvrige har kanskje noe i mot det, men det er like greit.

Det har ingenting med å ta A for noe B har gjort, men å avgjøre sakene raskere og holde styr på på folk uten id-papirer.

Det skulle egentlig bare mangle.

Hei,

Ingen her er imot rask saksbehandling, så lenge behandlingen er ordentlig.

Dette var dog ikke det vi i utgangspunktet diskuterte.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Jeg er selvsagt enig med at minstepensjonistene har for lite.

Dog bør man påpeke at yngre mennesker generelt har større behov enn eldre (som vanligvis er etablerte, har møbler, TV, telefon, klær osv.) De som kommer til landet "fra bar bakke" må jo kjøpe slikt "fra bunnen av".

Med vennlig hilsen

"Jeg er selvsagt enig med at minstepensjonistene har for lite.

Dog bør man påpeke at yngre mennesker generelt har større behov enn eldre (som vanligvis er etablerte, har møbler, TV, telefon, klær osv.) De som kommer til landet "fra bar bakke" må jo kjøpe slikt "fra bunnen av"

Hva har det med saken å gjøre!!!? Mener du dette på alvor? Isåfall har du et meget forvridd bilde av virkeligheten.

Tror du våre eldre har fått alt opp i hendene - nei du, de har jobbet og slitt for det.

Du må ikke i din villeste fantasi innbille deg at eldre folk ser på penger som oss og våre nye landsmenn. De klarer seg på minimun - fordi de må, og er ikke vant til annet heller.

Jeg syntes det er for jævlig, at folk som har jobbet, spart og spinket, fremdeles skal snu på krona.

Er det ikke på tide at de som har bygget opp landet og gjort det til det det er i dag får en verdig alderdom?

Personlig syntes jeg det er en skam, når eldre må sømfare tilbud på butikken og ikke kunne unne seg noe luksus.

Skrevet

"Jeg er selvsagt enig med at minstepensjonistene har for lite.

Dog bør man påpeke at yngre mennesker generelt har større behov enn eldre (som vanligvis er etablerte, har møbler, TV, telefon, klær osv.) De som kommer til landet "fra bar bakke" må jo kjøpe slikt "fra bunnen av"

Hva har det med saken å gjøre!!!? Mener du dette på alvor? Isåfall har du et meget forvridd bilde av virkeligheten.

Tror du våre eldre har fått alt opp i hendene - nei du, de har jobbet og slitt for det.

Du må ikke i din villeste fantasi innbille deg at eldre folk ser på penger som oss og våre nye landsmenn. De klarer seg på minimun - fordi de må, og er ikke vant til annet heller.

Jeg syntes det er for jævlig, at folk som har jobbet, spart og spinket, fremdeles skal snu på krona.

Er det ikke på tide at de som har bygget opp landet og gjort det til det det er i dag får en verdig alderdom?

Personlig syntes jeg det er en skam, når eldre må sømfare tilbud på butikken og ikke kunne unne seg noe luksus.

Du skriver: "Er det ikke på tide at de som har bygget opp landet og gjort det til det det er i dag får en verdig alderdom?"

Hva vet du om hvem som har gjort hva?

Å tro at "alle eldre har bygget opp landet" er like naivt som å tro at "all ungdom er kriminelle".

Tåpelig vås.

Med vennlig hilsen

Gjest max p
Skrevet

Du skriver: "Er det ikke på tide at de som har bygget opp landet og gjort det til det det er i dag får en verdig alderdom?"

Å tro at "alle eldre har bygget opp landet" er like naivt som å tro at "all ungdom er kriminelle".

Tåpelig vås.

Med vennlig hilsen

I jøssing navn !

Mener du dette Sør, eller står nicket ditt egentlig for Sørstatene ?

Måten du later som du forsvarer innvandrere på, ,og hentydningen i nicket ditt tyder hvertfall på at du sympatiserer med sørstatene og nazismen.

Dette ser ut som forsøk på en smart måte å spre rasisme på. Ved å late som du forsvarer allt de gjør, og tråkker ned på de eldre i landet og hvem det skule være for å spre din rasisme.

Skrevet

I jøssing navn !

Mener du dette Sør, eller står nicket ditt egentlig for Sørstatene ?

Måten du later som du forsvarer innvandrere på, ,og hentydningen i nicket ditt tyder hvertfall på at du sympatiserer med sørstatene og nazismen.

Dette ser ut som forsøk på en smart måte å spre rasisme på. Ved å late som du forsvarer allt de gjør, og tråkker ned på de eldre i landet og hvem det skule være for å spre din rasisme.

Les hva jeg skriver!

Sitat: "Jeg er selvsagt enig med at minstepensjonistene har for lite."

Men å generalisere med at "alle eldre bygget opp landet" eller "alle eldre er fattige" er selvsagt tull. De fleste eldre i Norge har det godt, og har en netto-formue (i gjennomsnitt) på nær en halv million.

Det er generaliseringen jeg kritiserer.

Med vennlig hilsen

Gjest max p
Skrevet

Les hva jeg skriver!

Sitat: "Jeg er selvsagt enig med at minstepensjonistene har for lite."

Men å generalisere med at "alle eldre bygget opp landet" eller "alle eldre er fattige" er selvsagt tull. De fleste eldre i Norge har det godt, og har en netto-formue (i gjennomsnitt) på nær en halv million.

Det er generaliseringen jeg kritiserer.

Med vennlig hilsen

Jeg leser hva du skriver og har lest mange av dine innlegg.

Du beskylder andre for å være rasister, men måten du skriver på er langt mer fremmedfientlig enn det meste annet jeg har sett her inne.

Å forsvare omtrent allt innvandrere gjør, samt vri og vrenge på fakta for "liksom " å forsvare innvandrerne, gjør vel flere forbanna, enn dersom en person virkelig skriver noe rasistisk. For det klarer de fleste å gjennomskue ganske lett og ta avstand fra.

F.eks det siste innlegget der du sier at det er vås at de eldre har bygget opp landet. Prøver du å anntyde at det er innvandrerne som har gjort det?

Innlegget dit påviser med stor kraft at det hvertfall ikke er de som har gjort det, i det hele tatt var hele innlegget så latterlig og gjennomskuelig at du burde vært utestengt fra hele forumet. Det føyer seg inn i en lang rekke av innlegg som liksom skal forsvare innvandrere men har stikk motsatt virkning.

Alle vet vel at så godt som alle de eldre har jobbet og slitt, betalt sin skatt og bygget opp landet. At du prøver å få det til at den ene prosentenav de eldre som kanskje har snyltet seg mellom, utgjør en vesentlig gruppe blant de eldre, samtidig henviser til at mange innvandrere gjør det samme, er av rasistisk art, selv om det kan være tilfelle. Når du i tillegg har et nick som henspeiler til Sørstatene, så tror jeg ikke jeg er den første som har lagt merke til det samme.

Skjerp deg !

Skrevet

Jeg leser hva du skriver og har lest mange av dine innlegg.

Du beskylder andre for å være rasister, men måten du skriver på er langt mer fremmedfientlig enn det meste annet jeg har sett her inne.

Å forsvare omtrent allt innvandrere gjør, samt vri og vrenge på fakta for "liksom " å forsvare innvandrerne, gjør vel flere forbanna, enn dersom en person virkelig skriver noe rasistisk. For det klarer de fleste å gjennomskue ganske lett og ta avstand fra.

F.eks det siste innlegget der du sier at det er vås at de eldre har bygget opp landet. Prøver du å anntyde at det er innvandrerne som har gjort det?

Innlegget dit påviser med stor kraft at det hvertfall ikke er de som har gjort det, i det hele tatt var hele innlegget så latterlig og gjennomskuelig at du burde vært utestengt fra hele forumet. Det føyer seg inn i en lang rekke av innlegg som liksom skal forsvare innvandrere men har stikk motsatt virkning.

Alle vet vel at så godt som alle de eldre har jobbet og slitt, betalt sin skatt og bygget opp landet. At du prøver å få det til at den ene prosentenav de eldre som kanskje har snyltet seg mellom, utgjør en vesentlig gruppe blant de eldre, samtidig henviser til at mange innvandrere gjør det samme, er av rasistisk art, selv om det kan være tilfelle. Når du i tillegg har et nick som henspeiler til Sørstatene, så tror jeg ikke jeg er den første som har lagt merke til det samme.

Skjerp deg !

Forsøk gjerne på nytt...

Du skriver: "F.eks det siste innlegget der du sier at det er vås at de eldre har bygget opp landet. Prøver du å anntyde at det er innvandrerne som har gjort det?"

*ler meg skakk*

Hvor har jeg skrevet det?

Jeg skrev at ikke ALLE eldre har bygget opp landet. Noen har (mange), andre har ikke.

Uansett - selv de som IKKE "bygget opp landet" skal selvsagt ha en pensjon de kan leve av.

===

Ditt vås om innvandrere er for tåpelig til å besvare.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tåpelig vås.

Med vennlig hilsen

"Å tro at "alle eldre har bygget opp landet" er like naivt som å tro at "all ungdom er kriminelle"

Det er det dummeste svaret du har gitt meg noen gang.

Hvor stor del av de eldre mener du IKKE har vært med å bygge opp landet?

Selv de som var loffere og tiggere hjalp jo til på gårder og lignende for å få til livsopphold.

Fattigkassen var siste utvei, og det det var ytterst få som gikk dit. De fleste som gjorde det, gjorde det for å hjelpe familien gjennom en hard vinter - eller EN gang, en kort periode.

Norsk stolthet!

Det var ikke akkurat TV, video og merkeklær.

Dette er vel de FÅ av de eldre som ikke har maktet å bidra til å bygge opp det norske samfunnet.

Det er vel ganske klart at de aller fleste av de eldre slet mer enn de aller fleste nå til dags.

Mener du da at det er rettferdig at de eldre fremdeles skal snu på hver krone, mens innvandrere/asylsøkere skal få alt på et gullfat, uten å gjøre noe for det, på bekostining av de eldre.

De som kommer hit til landet, burde tross alt være takknemmlig for alt de får, OG oppføre seg som folk.

Oppfører de seg ikke som folk - ja da kan man jo lure på hva de er vant med og hvorfor de er her?

Gjest max p.
Skrevet

Forsøk gjerne på nytt...

Du skriver: "F.eks det siste innlegget der du sier at det er vås at de eldre har bygget opp landet. Prøver du å anntyde at det er innvandrerne som har gjort det?"

*ler meg skakk*

Hvor har jeg skrevet det?

Jeg skrev at ikke ALLE eldre har bygget opp landet. Noen har (mange), andre har ikke.

Uansett - selv de som IKKE "bygget opp landet" skal selvsagt ha en pensjon de kan leve av.

===

Ditt vås om innvandrere er for tåpelig til å besvare.

Med vennlig hilsen

At du ler deg skakk, og kommer med andre useriøse ting , har jeg sett mange ganger.

Det bare viser hva du kan svare på og hva du ikke kan svare på, men sånn jeg har forstått det, så har de fleste gjennomskuet det forlengst.

"gjesp" og "ler meg skakk" " vås som du ikke gidder svare" er bare forsvar når du ikke har svar.

Det er den underliggende betydningen i dine innlegg som jeg henviser til. Selvsagt skriver du det ikke rett ut. Da hadde hele ditt skalkeskjul brutt sammen, det sier seg vel selv.

At du også igjen tar den lettvinte løsningen om ikke å besvare avsløringer anngående ditt underliggende rasistiske motiv, viser bare at du ikke tør ta sjangsen på å bli avslørt, og heller avviser alle slike innlegg som tøv.

Skrevet

Det står jo ingenting om hva slags jobb damen har hatt. Sannsynligvis har hun gått hjemme med barn noen år, gått noen år på deltid og så jobbet i et lavtlønnsyrke. Da kan minstetillegget på grunnbeløpet bli større en pensjonspoengene.

Skrevet

Merk deg jeg skriver først:

Minstepensjonistene får altfor-altfor lite penger til å leve av. Alle har de hatt en plass i oppbygningen av landet etter krigen.

Demokratiet er et flertallsdiktatur, så dersom høyere pensjoner for pensjonistene hadde hvert så fryktelig viktig for flertallet, så hadde det allerede hvert høyere minstepensjoner. Men saken er at de fleste er seg selv nermest. Stemmer det partiet som ivaretar nettopp deres interesser. Ikke pensjonistene sine.

VI har alle et ansvar for at pensjonene økes. Det er vi som stemmer, og avgjør politikken.

Når det gjelder "sponsing" av innvandrere (som mange er i mot) så er det helt andre prinsipper som ligger bak. Det er samfunnsøkonomisk lønnsomt å få innvandrer ut i jobb. Det vil koste deg og meg mere penger dersom de blir sittende på sosialpenger hele livet. Det er akkurat som med vaksinering av barnesykdommer, det koster penger for å få det gjennomført -men vi sparer på det i det lange løp.

Når det gjelder det at mange innvandrere begår lovbrudd, så har vi et stort problem som er vanskelig å løse uten å bryte rettsprinsipper- som også er viktig for å ivareta vår sikkerhet. Dette er et problem som ikke enkelt lar seg løse, men som må gjøres noe med. Uten å bryte gjeldene rettsprinsipper som er nedfelt i grunnloven.

En årsk til at mange av innvandrene (forholdtall) blir kriminelle, er (tenker jeg) at de er "sponset" in her av mafia -nettopp for å være kriminelle...

En måteå bekjempe dette på er å bekjempe internasjonal kriminalitet.

Det som er dilemmaet er jo nettopp de som kommer hit, og faktisk trenger hjelp.

Når det gjelder Norge som pliktoppfyllende stat uten skrupler,så er det faktisk slik at vi hver dag bryter grunnleggende menneskerettigheter, pga. behandlingen av varetektsfanger...

Skrevet

Reagerer på dette.. er det innvandrere som har mest rettigheter her i landet?? Noe må da gjøres! Ikke rart det kommer så mange hit til landet, siden de får ting rett i fanget.

Kn du fortelle meg hvilke rettigheter innvandrerne har som ikke vi andre har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...