Gå til innhold

Innvandrere mer verdt enn eldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Asylsøkere har, slik det fremgår av vg's artikkel, minst like gode økonomiske rettigheter som nordmenn. I tillegg kommer selvsag dekning av en rekke utgifter som nordmenn må betale for.

Hvilke utgifter får utlendingene dekket som ikke vi andre får dekket?

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

40

• Grip

22

• Ulv I Faarikaal

8

• petter smart

4

Skrevet

Det er selvsagt skammelig, men enda et bevis på den ufattelige naivitet som for tiden rir en del politikere.

Titusener av falske asylsøkere, de reneste lykkejegere, haler milliarder av kroner av våre penger.

Vi burde begrense oss til de som virkelig trenger hjelp og gi disse en anstendig tilbud.

Asylinstituttet er pill råttent og har overlevd seg selv. Norsk asylpolitikk er en skandale, og understøtter en voldsom organisert kriminalitet.

Politikken vil selvsagt bli omlagt. Det er imidlertid synd det tar så lang tid, slik at så mange i mellomtiden må lide av udugeligheten.

Hvilke konkrete tiltak mener du at vi bør iverksette for å klare å skille de som virkelig trenger hjelp fra de som kommer på falskt grunnlag?

Skrevet

Når over 90% av asylsøknadene viser seg grunnløse, må selv du innse at noe er ute av styring.

Videre; den mislykkede asylpolitikken gjør at vi ikke makter en ordentlig integrering. Resultatet er galloperende kriminalitet blant innvandrere og asylsøkere.

Jeg fatter ikke at man kan forsvare dagens praksis som er direkte årsak til så mye elendighet for så mange.

Hvilke konkrete tiltak skal til for å oppnå en bedre integrering?

Bare spør.

Ikke vet jeg hvilke tiltak det skal være.

Skrevet

Fornuftige tiltak er selvsagt å korte ned tiden før utsendelse og kutte økonomisk bistand (kun gi naturalia). I tillegg bør ingen uten ID slippe ut av mottaket for sikker identifikasjon foreligger.

Slik kan det bli mindre fristende for kriminelle og velferdssøkende å komme hit.

....

Husk at: (Kilde: Kripos)

En oversikt over siktelser i de groveste narkotikaforbrytelsene (straffelovens paragraf 162 tredje ledd) viser at utlendinger (inkludert tidligere utlendinger med norsk statsborgerskap) står for 75 prosent av siktelsene og etniske nordmenn for 25 prosent.

Drapsstatistikken for 2001, 2002 og hittil i år viser at nærmere 27 prosent av de domfelte/siktede er utlendinger eller norske borgere med utenlandsk opprinnelse.

I 2002 ble det registrert 61 menneskesmuglingssaker. 73 personer fra 25 forskjellige land ble pågrepet og siktet for menneskesmugling i Norge i løpet av 2002. Tallet inkluderer 11 norske borgere, men samtlige hadde annen etnisk opprinnelse. Til dags dato har 363 personer vært siktet for menneskesmugling i Norge. Av disse var kun fem av de siktede etniske nordmenn - eller 1,4 prosent.

Ni av ti personer som melder seg for politiet for å søke asyl, mangler identitetspapirer. Politiet vet altså ikke hvem de er eller hvor de kommer fra. Flere tusen asylsøkere seiler under falsk flagg.

Registrerte anmeldelser for voldtekt og voldtektsforsøk viser en enda høyere andel utlendinger (inkludert norske statsborgere med utenlandsk opprinnelse). Hittil i år er 51 prosent av anmeldelsene for denne type forbrytelser knyttet til sistnevnte gruppe.

Personer med utenlandsk opprinnelse står videre bak ca. 40 prosent av anmeldelsene for grov legemsbeskadigelse de siste tre årene.

..................

Jeg forstår godt at mange begynner å bli jævla lei av dette. Det får være grenser for alt.

Mener du at vi skal levere mat og klær på døra til innvandrerene?

Sosialstønadene skal bare dekke naruralia. Dette gjelder også for nordmenn.

Skrevet

Jeg leser hva du skriver og har lest mange av dine innlegg.

Du beskylder andre for å være rasister, men måten du skriver på er langt mer fremmedfientlig enn det meste annet jeg har sett her inne.

Å forsvare omtrent allt innvandrere gjør, samt vri og vrenge på fakta for "liksom " å forsvare innvandrerne, gjør vel flere forbanna, enn dersom en person virkelig skriver noe rasistisk. For det klarer de fleste å gjennomskue ganske lett og ta avstand fra.

F.eks det siste innlegget der du sier at det er vås at de eldre har bygget opp landet. Prøver du å anntyde at det er innvandrerne som har gjort det?

Innlegget dit påviser med stor kraft at det hvertfall ikke er de som har gjort det, i det hele tatt var hele innlegget så latterlig og gjennomskuelig at du burde vært utestengt fra hele forumet. Det føyer seg inn i en lang rekke av innlegg som liksom skal forsvare innvandrere men har stikk motsatt virkning.

Alle vet vel at så godt som alle de eldre har jobbet og slitt, betalt sin skatt og bygget opp landet. At du prøver å få det til at den ene prosentenav de eldre som kanskje har snyltet seg mellom, utgjør en vesentlig gruppe blant de eldre, samtidig henviser til at mange innvandrere gjør det samme, er av rasistisk art, selv om det kan være tilfelle. Når du i tillegg har et nick som henspeiler til Sørstatene, så tror jeg ikke jeg er den første som har lagt merke til det samme.

Skjerp deg !

Sør er nå etter min mening den mest saklige personen jeg har observert her på forumet..

Å tro at det ligger skjulte budskap i det folk sier,eller skriver, er et paranoid trekk..

Mistenksomhet generelt er også et paranoid trekk.

Urasjonnelt sinne er et trekk på emosjonelt ustabilitet.

Dette behandles med småe doser nevroleptika og samtale terapi...

Litt på kanten dette innlegget. Men det synes jeg forøvrig at du er selv. Så jeg regner med at du ikke tar dette ille opp.

Skrevet

Litt om utdanning.. Skulle vært billigere med f.eks. utdanning over internettet; mange ønsker seg utdanning men har ikke råd til det. Ca. 10000 for 10 vekttall er mye! Nks/Nki har brevkurs, men de er dyre.

Synes også minstepensjonistene skulle hatt mer! Hva kan vi gjøre for å få dette endret?

Statlige internett utdanninger. Der målet for staten ikke er profitt, men et høyere utdanningsnivå.

Eierene av NKI tjener nok fett...

Skrevet

Sør er nå etter min mening den mest saklige personen jeg har observert her på forumet..

Å tro at det ligger skjulte budskap i det folk sier,eller skriver, er et paranoid trekk..

Mistenksomhet generelt er også et paranoid trekk.

Urasjonnelt sinne er et trekk på emosjonelt ustabilitet.

Dette behandles med småe doser nevroleptika og samtale terapi...

Litt på kanten dette innlegget. Men det synes jeg forøvrig at du er selv. Så jeg regner med at du ikke tar dette ille opp.

Den eneste som kan mene at "gjesp " og kalle seriøse svar for "vås", må vel være Sør ?

Så du har fått nytt nick nå ?

Jeg nekter å tro at flere personer kan syntes det er saklig å komme med at den eldre generasjonen ikke bygde opp Norge. Riktig nok pyntet litt på etterhvert med at det var mange.

Men maken til surrpreik kan det ikke være mange som er enige i.

At 2 personer med denne meningen kan finne hverandre på et forum som Dol, blir bare for drøyt.

sørnonestate !

Skrevet

"Å tro at "alle eldre har bygget opp landet" er like naivt som å tro at "all ungdom er kriminelle"

Det er det dummeste svaret du har gitt meg noen gang.

Hvor stor del av de eldre mener du IKKE har vært med å bygge opp landet?

Selv de som var loffere og tiggere hjalp jo til på gårder og lignende for å få til livsopphold.

Fattigkassen var siste utvei, og det det var ytterst få som gikk dit. De fleste som gjorde det, gjorde det for å hjelpe familien gjennom en hard vinter - eller EN gang, en kort periode.

Norsk stolthet!

Det var ikke akkurat TV, video og merkeklær.

Dette er vel de FÅ av de eldre som ikke har maktet å bidra til å bygge opp det norske samfunnet.

Det er vel ganske klart at de aller fleste av de eldre slet mer enn de aller fleste nå til dags.

Mener du da at det er rettferdig at de eldre fremdeles skal snu på hver krone, mens innvandrere/asylsøkere skal få alt på et gullfat, uten å gjøre noe for det, på bekostining av de eldre.

De som kommer hit til landet, burde tross alt være takknemmlig for alt de får, OG oppføre seg som folk.

Oppfører de seg ikke som folk - ja da kan man jo lure på hva de er vant med og hvorfor de er her?

*ler*

En *del* av disse mennesken var til og med nazister/medløpere under krigen.

En *del* har aldri gjort en ting.

De fleste har selvsagt gjort mye.

Hva den individuelle innvandrer har gjort, gjør eller vil gjøre for Norge vet du selvsagt heller intet om.

Du utviser faktisk en imponerende grad av uvitenhet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Den eneste som kan mene at "gjesp " og kalle seriøse svar for "vås", må vel være Sør ?

Så du har fått nytt nick nå ?

Jeg nekter å tro at flere personer kan syntes det er saklig å komme med at den eldre generasjonen ikke bygde opp Norge. Riktig nok pyntet litt på etterhvert med at det var mange.

Men maken til surrpreik kan det ikke være mange som er enige i.

At 2 personer med denne meningen kan finne hverandre på et forum som Dol, blir bare for drøyt.

sørnonestate !

Du skriver: "Jeg nekter å tro at flere personer kan syntes det er saklig å komme med at den eldre generasjonen ikke bygde opp Norge. Riktig nok pyntet litt på etterhvert med at det var mange."

Da må du gjerne vise til hvilket innlegg dette ble skrevet....

Med vennlig hilsen

Skrevet

At du ler deg skakk, og kommer med andre useriøse ting , har jeg sett mange ganger.

Det bare viser hva du kan svare på og hva du ikke kan svare på, men sånn jeg har forstått det, så har de fleste gjennomskuet det forlengst.

"gjesp" og "ler meg skakk" " vås som du ikke gidder svare" er bare forsvar når du ikke har svar.

Det er den underliggende betydningen i dine innlegg som jeg henviser til. Selvsagt skriver du det ikke rett ut. Da hadde hele ditt skalkeskjul brutt sammen, det sier seg vel selv.

At du også igjen tar den lettvinte løsningen om ikke å besvare avsløringer anngående ditt underliggende rasistiske motiv, viser bare at du ikke tør ta sjangsen på å bli avslørt, og heller avviser alle slike innlegg som tøv.

Du skrev: "Du skriver: "F.eks det siste innlegget der du sier at det er vås at de eldre har bygget opp landet."

HVOR skrev jeg dette?

Du er avslørt i sitatfalsk!

Skrevet

*ler*

En *del* av disse mennesken var til og med nazister/medløpere under krigen.

En *del* har aldri gjort en ting.

De fleste har selvsagt gjort mye.

Hva den individuelle innvandrer har gjort, gjør eller vil gjøre for Norge vet du selvsagt heller intet om.

Du utviser faktisk en imponerende grad av uvitenhet.

Med vennlig hilsen

Norge, og de ressursene vi råder over, er på mange måter et felles prosjekt for nordmenn, hvilket igjen gir oss (som folk) visse fortrinn hva angår adgang til disse ressursene.

Noen har bidratt mer enn andre, greit nok. Andre har ikke vært i stand til det. For alle borgere har vi et sikkerhetsnett, en minstestandard hva angår økonomisk levestandard.

Denne retten er forbeholdt nordmenn, og er ikke tilgjengelig for andre lands borgere. Dette anses som rimelig, siden landet er et "felles prosjekt" for alle nordmenn, høy og lav, sterk og svak.

Siden sikkerhetsnettet ikke av alle oppfattes som godt nok, vil mange finne det urimelig at man gir seg til å betale penger *ut over* disse minstesatsene til tilfeldige utenlandske lykkejegere.

Skrevet

Norge, og de ressursene vi råder over, er på mange måter et felles prosjekt for nordmenn, hvilket igjen gir oss (som folk) visse fortrinn hva angår adgang til disse ressursene.

Noen har bidratt mer enn andre, greit nok. Andre har ikke vært i stand til det. For alle borgere har vi et sikkerhetsnett, en minstestandard hva angår økonomisk levestandard.

Denne retten er forbeholdt nordmenn, og er ikke tilgjengelig for andre lands borgere. Dette anses som rimelig, siden landet er et "felles prosjekt" for alle nordmenn, høy og lav, sterk og svak.

Siden sikkerhetsnettet ikke av alle oppfattes som godt nok, vil mange finne det urimelig at man gir seg til å betale penger *ut over* disse minstesatsene til tilfeldige utenlandske lykkejegere.

Var nordmennene som flyktet til Sverige under 2. VK også "tilfeldige lykkejegere"?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Var nordmennene som flyktet til Sverige under 2. VK også "tilfeldige lykkejegere"?

Med vennlig hilsen

Dette har vi snakket om før, sør. Vi er enige om at folk som faktisk har behov for beskyttelse skal få det inntil forholdene roer seg i hjemlandet.

Problemet er at 2-4% (ca) er reelle asylsøkere. Resten har en rekke andre motiver for å dra hit, først og fremst økonomiske. For de aller fleste er derfor lykkejegere en forsvarlig betegnelse.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Dette har vi snakket om før, sør. Vi er enige om at folk som faktisk har behov for beskyttelse skal få det inntil forholdene roer seg i hjemlandet.

Problemet er at 2-4% (ca) er reelle asylsøkere. Resten har en rekke andre motiver for å dra hit, først og fremst økonomiske. For de aller fleste er derfor lykkejegere en forsvarlig betegnelse.

En viktig ting er at det kommer 20.000 mennesker hit i år på familiegjenforening, og det er ikke tegn som tyder på at disse er av jevnt over bedre "kvalitet" enn asylsøkerne. Det er avdekket at store deler av denne trafikken er ren mennskehandel. Vi kan sikkert tenke oss at folk som driver med slikt også vil trekke med seg andre problemer vi ikke vil ha økning i.

Det er med disse som med de som får innvilget asyl, to tredeler av de voksne er ikke i arbeid etter 2 år.

Ny teori: lediggang er roten til alt ondt, eller var det et gammelt ordtak ?

Skrevet

En viktig ting er at det kommer 20.000 mennesker hit i år på familiegjenforening, og det er ikke tegn som tyder på at disse er av jevnt over bedre "kvalitet" enn asylsøkerne. Det er avdekket at store deler av denne trafikken er ren mennskehandel. Vi kan sikkert tenke oss at folk som driver med slikt også vil trekke med seg andre problemer vi ikke vil ha økning i.

Det er med disse som med de som får innvilget asyl, to tredeler av de voksne er ikke i arbeid etter 2 år.

Ny teori: lediggang er roten til alt ondt, eller var det et gammelt ordtak ?

Vi holder i alle fall liv i skikken med tvangsgifting. Nesten ingen unge her i landet med opprinnelse fra et islamsk land, gifter seg med andre unge i Norge.

Tvangsgiftingen fortsetter med støtte fra norske myndigheter. Hjula ruller og mellommenn, forfalskere og asylbaroner får sine kroner.

Mens unge, norske jenter med en bestefar født i Pakistan, plutselig blir satt på et fly for å giftes med et eller annet søskenbarn.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Du skriver: "Jeg nekter å tro at flere personer kan syntes det er saklig å komme med at den eldre generasjonen ikke bygde opp Norge. Riktig nok pyntet litt på etterhvert med at det var mange."

Da må du gjerne vise til hvilket innlegg dette ble skrevet....

Med vennlig hilsen

Du skriver i to innlegg slik at du trekker det i tvil at alle eldre har vært med å bygge landet og insinuerer at noen av dem er nazister og medløpere. Å komme med slikt er en ekstrem frekkhet som ikke slår an noe sted. Å banne i kjerka blir et for mildt uttrykk. Jeg er ikke så gammal at jeg kan forstå hele rekkevidden av hva du kommer med, men jeg nevnte det for fattern, han fikk nesten fnatt.

Hvis målet er kun å fornærme og skape splid i vårt lille land, da er det en fin metode. Og vil du ha en vill horde med innvandringsmotstandere, så er dette metoden å mobilisere dem på.

Stå fram på forsiden av VG med det og du skal få se reaksjoner i megaklassen. Du måtte selvsagt vært en kjent person.

FrP elsker at noen kommer med slikt, da får de masse flere velgere. De kommer til å utnevne deg til æresgeneral eller noe sånt.

Skrevet

Du skriver i to innlegg slik at du trekker det i tvil at alle eldre har vært med å bygge landet og insinuerer at noen av dem er nazister og medløpere. Å komme med slikt er en ekstrem frekkhet som ikke slår an noe sted. Å banne i kjerka blir et for mildt uttrykk. Jeg er ikke så gammal at jeg kan forstå hele rekkevidden av hva du kommer med, men jeg nevnte det for fattern, han fikk nesten fnatt.

Hvis målet er kun å fornærme og skape splid i vårt lille land, da er det en fin metode. Og vil du ha en vill horde med innvandringsmotstandere, så er dette metoden å mobilisere dem på.

Stå fram på forsiden av VG med det og du skal få se reaksjoner i megaklassen. Du måtte selvsagt vært en kjent person.

FrP elsker at noen kommer med slikt, da får de masse flere velgere. De kommer til å utnevne deg til æresgeneral eller noe sånt.

Du skriver: "Du skriver i to innlegg slik at du trekker det i tvil at alle eldre har vært med å bygge landet og insinuerer at noen av dem er nazister og medløpere."

Selvsagt har ikke alle eldre vært med på å bygge landet. Det sier seg selv.

Og selvsagt var noen nazister og medløpere. Hvorfor tror du vi hadde rettssaker etter 2. VK?

Bruk hodet!

Skrevet

Men hva raker det dem som er genuine at ***andre*** (kanskje fra helt andre verdensdeler) er "grunnløse"?

Dette er direkte sammenlignbart med eksempelet med motorsyklistene.

Hvor mange prosent av motorsyklister i Norge tror du ikke har brutt fartsgrensene?

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Vi holder i alle fall liv i skikken med tvangsgifting. Nesten ingen unge her i landet med opprinnelse fra et islamsk land, gifter seg med andre unge i Norge.

Tvangsgiftingen fortsetter med støtte fra norske myndigheter. Hjula ruller og mellommenn, forfalskere og asylbaroner får sine kroner.

Mens unge, norske jenter med en bestefar født i Pakistan, plutselig blir satt på et fly for å giftes med et eller annet søskenbarn.

Det ser ut som vi lar oss styre av utviklingen i stedet for å styre den.

Praksis rundt familiegjenforening er blitt liberalisert kontinuerlig siden 1975 da SV, AP og V fikk innført innvandrinnstopp på grunn av bekymring for arbeidsplassene. Denne bekymringen er ikke lenger poltisk korrekt. Nå slippes det inn alt ned til fettere. Også inngiftede slektninger av norske med oppholdstillatelse får komme. Inngiftingen skjer ote som en del i familiens intresser, altså tvangsgidte eller arrangerte ekteskap. Alt mens flyktninger sendes hjem igjen kun fordi de ikke har en fetter i Norge med oppholdstillatelse.

Mange sitter og lurer på hvordan dette forandret seg og hvilke kriterier som ligger til grunn for å tillate økning i innvandringen. Jeg tror ingen vet hva som skjer og ingen med makt tør å belyse saken og/ eller sette foten ned.

Kanskje det ikke er noen vei tilbake ? Har vi mistet kontrollen med vårt eget land ?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Du skriver: "Du skriver i to innlegg slik at du trekker det i tvil at alle eldre har vært med å bygge landet og insinuerer at noen av dem er nazister og medløpere."

Selvsagt har ikke alle eldre vært med på å bygge landet. Det sier seg selv.

Og selvsagt var noen nazister og medløpere. Hvorfor tror du vi hadde rettssaker etter 2. VK?

Bruk hodet!

Der virker på meg som du forsøker å trekke fram et lite mindretall som eksempel for å sverte resten. Slik du selv kritiserer andre for å gjøre ?

Å kalle våre eldre for nazister og påstå de lyver når de sier de har bygget landet er å spytte på norske grunnleggende verdier like solide som betong, du må tape.

Belysning av halve problemet:

For mange år siden ble det avslørt at en bekjents avdøde bror var nazist under krigen uten at noen visste det før da. Det er sjelden man ser en gammel mann gråte men den gjenlevende broren var omtrent utrøstelig, så dyp var skammen.

Belysning av den andre halve:

Gerhardsen med venner lyktes med å organiserere en omfattende gjenoppbygging som kostet blod, svette og tårer i 20 år. Stoltheten over å ha greid det var enorm, og lever i våre norske medborgere som er over 60 år. De yngre vet knapt noe om hva det snakkes om.

Det du påstår er som å leke med atombomber.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...