Gå til innhold

Dyr/biller rundt hundens matskål

Anbefalte innlegg

Gjest Hundeeiern

Har en Golden Retriver som griser ganske mye når hun spiser. Nå har jeg noen ganger oppdaget dyr/biller rundt matskålen til tispa mi. Hvorfor kommer disse og hva er det for noe?

De er sorte med brunt belte på midten. Jeg har flere ganger vasket grundig rundt hundens matskål, men de kommer igjen. Må jeg desinfisere hele kjøkkenet for å bli kvitt disse billene? Jeg har også sett disse i boden hvor vi oppbevarer hundefor og ved. Men der har jeg ikke gjort så mye annet enn å koste dem ut. Boden er en utebod nemlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112395-dyrbiller-rundt-hundens-matsk%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kansje fôr sekken har stått åpen, og de har falt ned i sekken? og når du går å henter fôr til hunden så fölger de med inn?

når du kjöper en ny sekk så oppbevar den inne i huset, og se om det forandrer seg...

vet ikke, går jo ann å pröve?

Gjest meg då

kansje fôr sekken har stått åpen, og de har falt ned i sekken? og når du går å henter fôr til hunden så fölger de med inn?

når du kjöper en ny sekk så oppbevar den inne i huset, og se om det forandrer seg...

vet ikke, går jo ann å pröve?

Tror det kan være ganske vanlig å få udyr i foret. Det er nok fleskebiller du har fått. Rimelig ekle... De liker tørket kjøtt tror jeg og fett. Liker seg rundt stekovnen og slikt. Det beste er å ikke la noe mat ligge fremme noen plass, og hold det rent og støvsug.

Gjest meg då

http://www.aktiv-skadedyrkontroll.no/fleskebille.html

http://www.dpil.dk/pdf/flaelskekl0906.pdf

P.S: Vi fikk det på kjøkkenet i fjor, ryddet og hadde alt i plastbokser. Støvsugde opp hver smitt og smule. Og sprayet med insektsspray langs alle lister etc i kjøkknenet. I år har jeg ikke sett dem.

"Jeg har flere ganger vasket grundig...."

Ooopsann. Det er vel ikke akkurat noe du skal gjøre i blant. Det er noe du skal gjøre HVER dag og når hunden har spist. Matrester som til stadighet ligger der, tiltrekker selvfølgelig slike små udyr.

Altså, når hunden har spist opp, fjern skålen og vask gulvet rundt skikkelig. Spray på med noe, f.eks. JIF kjøkkenspray, og tørk grundig med en bunt kjøkkenpapir. Dette kaster du etterpå.

BRUK IKKE familiens sure kjøkkenklut, hvis du har en slik bakteriebombe hengende ved kjøkkenvasken...Kast den også, og gå over til engangskluter i papir. Eller skift klut daglig, og kokevask dem.

Gjest meg då

"Jeg har flere ganger vasket grundig...."

Ooopsann. Det er vel ikke akkurat noe du skal gjøre i blant. Det er noe du skal gjøre HVER dag og når hunden har spist. Matrester som til stadighet ligger der, tiltrekker selvfølgelig slike små udyr.

Altså, når hunden har spist opp, fjern skålen og vask gulvet rundt skikkelig. Spray på med noe, f.eks. JIF kjøkkenspray, og tørk grundig med en bunt kjøkkenpapir. Dette kaster du etterpå.

BRUK IKKE familiens sure kjøkkenklut, hvis du har en slik bakteriebombe hengende ved kjøkkenvasken...Kast den også, og gå over til engangskluter i papir. Eller skift klut daglig, og kokevask dem.

Hm... ingen med så mye "støv" på hjernen tror jeg kan overleve med å ha hund i huset....

Annonse

Hm... ingen med så mye "støv" på hjernen tror jeg kan overleve med å ha hund i huset....

Snakker du om meg? "Støv på hjernen"? Personlig synes jeg det er elementær hygiene å ikke la matrester ligge slengende rundt i huset....Det er, som du ser av hovedinnlegget, å BE OM invasjon av skadedyr og annet utøy. Mus, insekter og alle slags uvelkomne "gjester" tiltrekkes av sånt. I syden og andre varme strøk får man invasjon av kakerlakker av sånt.

Så jeg skulle tro de fleste foretrekker å få fjernet alle slags matrester, særlig de som blir liggende på gulvet.

Men det er nå bare meg da....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...