Gå til innhold

Vektøkning/manisk depressiv

Anbefalte innlegg

Blacky1365380153

Noen tips til hva jeg kan ta når jeg muligens er manisk depressiv og ikke fikser tanken på å gå opp mer i kilo?

Hvordan kan man få sjekket om man enten er ustabil personlighetsforstyrrelse eller som jeg selv tror manisk depressiv. Virker på legene at det ikke er så viktig å vite hvilken diagnose man har, men det er det for meg.......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/112404-vekt%C3%B8kningmanisk-depressiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å finne ut av hva slags lidelse® du har må legen/psykiateren kjøre noen intervjuer/tester på deg.

Hvis din lege ikke er kompetent kan du be om henvisining til spesialist (psykiater/psykolog).

Det fins medisiner som ikke skal gi vektøkning.

Lamictal hjelper mest mot det depressive. Det er en stemningsstabilisator. Ikke alle går opp i vekt på grunn av medisiner. En må prøve seg litt fram.

• 3 år senere...

Hei!!

Tro meg, hvis det viser seg at du har lidelsen manisk depressiv og at dette kan bli kontrolert ved medisinering vær takknemlig for det;)vekt, livsbalanse og trening kan ordnes etter det, få orden på lidelsen så fort som mulig.

En ting kan du huske,Zyprexa mot psykotiske "tilfeller" gir tørr munn og er dårlig for tennene, NØYE pussing må til- NØYE:)

For å finne ut av hva slags lidelse® du har må legen/psykiateren kjøre noen intervjuer/tester på deg.

Hvis din lege ikke er kompetent kan du be om henvisining til spesialist (psykiater/psykolog).

Det fins medisiner som ikke skal gi vektøkning.

Lamictal hjelper mest mot det depressive. Det er en stemningsstabilisator. Ikke alle går opp i vekt på grunn av medisiner. En må prøve seg litt fram.

ups så først nå at dette var et innlegg fra 2003, vel håper alt er vel med deg,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...