Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest pasa20

Du må prøve å lese noe annet enn Dagbla og høre på andre enn Sunnanå i NRK. Konflikten er mer sammensatt enn som så.

Hvordan ser du på konflikten da???

Israelerne okkuperer palestinsk land, de okkuperer en liten del av Libanon hvor de for noen år tilbake kom seg helt inn i Beirut og bl.annet angrep en røde kors base hvor flesteparten av de drepte var kvinner og barn... Og det eneste som fikk de til å trekke seg ut var en selvmordsbomber. Hvem syns du er terroristen her, Israel eller selvmordsbomberen???

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Grip

20

• Sør

19

• Bassisten

4

• shecat

3

Mest aktive i denne tråden

Etter Sharon kunne du kanskje troppe opp med bilder av andre folk i samme (eller større kaliber): Pol Pot, Stalin, Idi Amin, og diverse andre folkemordere du sikkert er like begeistret for.

Grip - det blir for dumt. Selv for Frp og deg.

Nå er det vel ikke Frp, men Krf som bør få "skylden" eller "rosen" for Sharons komme Sør?

Eller trakk du frem Frp som en ren reflekshandling...?

Konflikten er at Israel har okkupert palestinerenes land ulovlig (opplest og vedtatt av FN ørten ganger).

Konflikten er like klar som da nazistene okkuperte Norge ulovlig. Israelerene er på andre folks jord, og bør trekke seg ut umiddelbart.

Med vennlig hilsen

Helt enig - men det er ikke lett:-)

Skal vi kunne bidra til fred, må vi snakke med lederne både i Israel og Palestina. Vi trenger ikke å like dem, men vi kommer ikke utenom kontakt og dialog.

Nettopp. Mahmaoud Abbas, palestinernes statsminister, er allerede invitert av Bonden. Fra før har vi gitt fredsprisen til terrorismens far, Arafat, gudbedre.

De sterke reaksjonene på Sharons besøk kommer derfor i et underlig lys.

Annonse

Hvorfor da denne motstand mot Sharons besøk? Er det kun fordi de spinale reflekser har tatt overhånd i varmen?

Hei,

Jeg mener at man bør innvitere dem sammen, til forhandlinger (eller "jobb") og ikke som et kose-møte foran Kongebjørken.

Jeg har aldri påstått at vi ikke skulle snakke med Sharon (pga hans posisjon som statsminister).

Med vennlig hilsen

Hei,

Jeg mener at man bør innvitere dem sammen, til forhandlinger (eller "jobb") og ikke som et kose-møte foran Kongebjørken.

Jeg har aldri påstått at vi ikke skulle snakke med Sharon (pga hans posisjon som statsminister).

Med vennlig hilsen

Om man inviterer dem sammen eller hver for seg, spiller vel neppe så stor rolle?

Det hadde vært fint å få dem hit samlet, men det er sikkert ikke det enkleste prosjekt, vil jeg tro (husk at Norge ikke er verdens navle).

Så i mangel av fellestur til Norge, får vi ta dem hit hver for seg.

Hvorfor da all denne protest? Er ikke dialog viktig, selv om den går via mellommenn?

Om man inviterer dem sammen eller hver for seg, spiller vel neppe så stor rolle?

Det hadde vært fint å få dem hit samlet, men det er sikkert ikke det enkleste prosjekt, vil jeg tro (husk at Norge ikke er verdens navle).

Så i mangel av fellestur til Norge, får vi ta dem hit hver for seg.

Hvorfor da all denne protest? Er ikke dialog viktig, selv om den går via mellommenn?

Nå bør det kanskje påpekes at det var du som startet denne tråden, og ikke meg...

Jeg skrev det jeg skrev som en reaksjon på ditt innlegg. Det er mulig å ha ham her for å snakke med ham, uten at man nødvendigvis skal "ære ham".

Men jeg tror (som mange andre) at den eneste veien forover i Midtøsten er via dialog.

Med vennlig hilsen

Nå bør det kanskje påpekes at det var du som startet denne tråden, og ikke meg...

Jeg skrev det jeg skrev som en reaksjon på ditt innlegg. Det er mulig å ha ham her for å snakke med ham, uten at man nødvendigvis skal "ære ham".

Men jeg tror (som mange andre) at den eneste veien forover i Midtøsten er via dialog.

Med vennlig hilsen

Skal vi ha dialog, må vi korrekt nok, snakke sammen.

Da regner jeg ikke med deg i demonstrasjonstoget i Molde.

Skal vi ha dialog, må vi korrekt nok, snakke sammen.

Da regner jeg ikke med deg i demonstrasjonstoget i Molde.

Hei,

Jeg skal ikke til Molde, men jeg støtter demonstrasjonstoget mot Sharons handlinger (både nåværende og daværende).

Vi er nødt til å snakke med mannen, selv om han selvsagt burde ha vært stilt for retten (akkurat som Saddam).

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...