Sør Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Og hvor har jeg fraskrevet meg noe ansvar i det jeg skrev her? Dette gikk på deg og Frp politikere - og jeg er ingen av delene. Derimot er det du som driver en total ansvarsfraskrivelse for de konsekvenser dine meninger og påstander har - og du er ikke en gang mann (eller guttunge) nok til å stå for det du sier og gjør. Mer pisspreik fra deg. Å begrunne rasisme med en annen person ("antirasistene er dumme") er akkurat like idiotisk som rasisme i utgangspunktet. Og jo, du bedriver ansvarsfraskrivelse fordi du legger skylden for dine egne brune holdninger på andre enn deg selv. Det er DU som har et "internt-problem", og ikke oss andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112587-kremen-av-norsk-ungdom/page/5/#findComment-671980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Spar oss din ansvarsfraskrivelse. Du skriver: "Nordmenn møtes med krav fra det øyeblikket vi begynner på skolen, og ett av dem er at vi lærer oss norsk + ett fremmedspråk." Ja. Hvor mange er det ikke som overhodet ikke snakker engelsk? Og hva *gjør* vi med de som ikke skriver ordentlig norsk (som voksne) engang. Ingenting! #Spar oss din ansvarsfraskrivelse.# Kan du forklare det litt nærmere? #Du skriver: "Nordmenn møtes med krav fra det øyeblikket vi begynner på skolen, og ett av dem er at vi lærer oss norsk + ett fremmedspråk." Ja. Hvor mange er det ikke som overhodet ikke snakker engelsk?# Svært få, og de har alle møtt de samme kravene gjennom skolegangen. #Og hva *gjør* vi med de som ikke skriver ordentlig norsk (som voksne) engang. Ingenting!# Hvorfor skal vi gjøre noe mer med dem? De er født og oppvokst i Norge, og det er ikke straffbart å ikke skrive ordentlig norsk. MEN det vil hindre dem på en rekke områder - bl.annet når det gjelder å få seg jobb. På samme måte burde det hindre innvandrere i å få norsk statsborgerskap - for det er ingen ting de er født med, eller automatisk har krav på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112587-kremen-av-norsk-ungdom/page/5/#findComment-671982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 #Spar oss din ansvarsfraskrivelse.# Kan du forklare det litt nærmere? #Du skriver: "Nordmenn møtes med krav fra det øyeblikket vi begynner på skolen, og ett av dem er at vi lærer oss norsk + ett fremmedspråk." Ja. Hvor mange er det ikke som overhodet ikke snakker engelsk?# Svært få, og de har alle møtt de samme kravene gjennom skolegangen. #Og hva *gjør* vi med de som ikke skriver ordentlig norsk (som voksne) engang. Ingenting!# Hvorfor skal vi gjøre noe mer med dem? De er født og oppvokst i Norge, og det er ikke straffbart å ikke skrive ordentlig norsk. MEN det vil hindre dem på en rekke områder - bl.annet når det gjelder å få seg jobb. På samme måte burde det hindre innvandrere i å få norsk statsborgerskap - for det er ingen ting de er født med, eller automatisk har krav på. Hva med "innvandrere" i full jobb da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112587-kremen-av-norsk-ungdom/page/5/#findComment-671983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Hva med "innvandrere" i full jobb da? De bør selvfølgelig ikke få norsk statsborgerskap hvis de ikke kan norsk - uansett hva de jobber som og med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112587-kremen-av-norsk-ungdom/page/5/#findComment-671988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Mer pisspreik fra deg. Å begrunne rasisme med en annen person ("antirasistene er dumme") er akkurat like idiotisk som rasisme i utgangspunktet. Og jo, du bedriver ansvarsfraskrivelse fordi du legger skylden for dine egne brune holdninger på andre enn deg selv. Det er DU som har et "internt-problem", og ikke oss andre. #Mer pisspreik fra deg.# Jeg ser at du fremdeles kun holder deg til de saklige og voksne argumentene Sør... #Å begrunne rasisme med en annen person ("antirasistene er dumme") er akkurat like idiotisk som rasisme i utgangspunktet.# Jeg har skrevet at resultatet av dine forslag og holdninger er/vil være med på å fremme hverdagsrasismen. Hvis du synes det er idiotisk - så gjør gjerne det. Det er akkurat det samme du beskylder svært mange andre her inne for, i tillegg til hele Frp og deres tilhengere. #Og jo, du bedriver ansvarsfraskrivelse fordi du legger skylden for dine egne brune holdninger på andre enn deg selv. Det er DU som har et "internt-problem", og ikke oss andre.# Hvor har jeg lagt skylden for mine holdninger hen? Jeg har ingen brune holdninger, selv om du ynder å indirekte fremstille alle dine meningsmotstandere i denne saken som rasister og nazister gjennom dine svært dårlig skjulte hentydninger. Mine "intern-problemer" oppleves som ikke-eksisternede, i forhold til hva du må slite med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/112587-kremen-av-norsk-ungdom/page/5/#findComment-671993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.