Gå til innhold

Sjokk?


Tenkende

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd mye i mitt liv, der i blandt å ha vært i et land mens det ble bombet ett par km unna meg. Men dette påvirket ikke meg slik at jeg ikke fikk sove, eller ble no ekstra redd i årene etter.

Men for en måne siden slo lynet ned ett par 100 meter unna huset mitt, det smalt forferdelig og mye i huset ble ødlagt.Tordneveret kom veldig plutselig og intenst. Etter dette været, er jeg blitt veldig var for dundrene lyder, blitt ekstra skvetten og redd for ting jeg ikke var før. Tankene mine kommer stadig innpå skumle ting og tang, men aller verst er redselen for at det skal bli uvær. Jeg går stadig å lytter etter om det tordner, og om hvordan skyene ser ut osv. Hvordan kan jeg selv arbeide denne redselen vekk? Dette er svært plagsomt, spesielt siden jeg alltid har vært veldis psykisk sterk bestandig. Med "logisk og jordnær" tankegang.Hvordan kan jeg få kroppen til ikke å overdrive om når jeg skal være redd?

håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du driver en slags kognitiv terapi på deg selv når du stadig prøver å korrigere følelsene med sunn fornuft.

Gi deg selv en viss tid. Dersom du ikke kommer til målet alene innen denne fristen, tror jeg nok du må søke profesjonell hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...